راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری دومین رویداد حوزه پراپ‌تک پیوند، با هدف تأمین سرمایه استارتاپ‌ها

دومین روز از رویداد پراپ‌تک و فناوری‌های نوین ساختمان با محوریت رویداد پیوند، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و کارن‌کراد، به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد. سلسله‌رویدادهای پیوند در راستای تکميل چرخه ايده تا بازار و کمک به استارتاپ‌ها و ايده‌پردازان جهت توانمندسازی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا تدارک دیده‌ شده است.

هدف از برگزاری رويداد پیوند، شناسايی استارتاپ‌ها و طرح‌های استارتاپی جذاب و توانمند در حوزه‌های راهبردی کشور و معرفی آنها به شتاب‌دهنده‌ها (اعم از دانش‌بنيان يا غیردانش‌بنیان) و ساير سرمايه‌گذاران و فعالان اکوسيستم نوآوری به همراه اعطای تسهیلات seed money به شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان و عاملان سرمایه‌گذاری صندوق است. در واقع این رویداد، ورودی شتاب‌دهنده‌ها را کنترل کرده و به ارتقای ظرفیت‌های نوآوری در کشور کمک خواهد کرد.

از دیگر اهداف این رویداد می‌توان به معرفی و بومی‌سازی پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوز‌ه‌های مختلف به‌منظور ثروت‌آفرینی و بسترسازی جهت ایجاد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین به همراه برگزاری دوره‌های آموزشی برای تیم‌ها و استارتاپ‌ها اشاره کرد. از نقاط قوت رویداد پیوند، طرح هم‌سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه جهت تأمین سرمایه بذری استارتاپ‌های پذیرفته‌شده در شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان است.

در روند برگزاری رویداد پیوند، پس از انتشار فراخوان و شناسایی تیم‌ها و ایده‌، دوره‌های توانمندسازی و منتورینگ توسط کارن‌کراد انجام می‌گیرد و پس از غربالگری اولیه، تیم‌ها و ایده‌های برتر برای ارائه در روز رویداد، معرفی می‌شوند. قابل‌ ذکر است که شرکت در رویداد و دوره‌های توانمندسازی، کاملاً رایگان بوده و توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین‌ می‌شود.

در این برنامه جمعی از سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و فعالان عرصه اکوسیستمی به‌صورت حضوری و بیش از ۴۰ کاربر از طریق پلتفرم اسکای‌روم، شرکت داشتند و شش تیم صاحب ایده، به ارائه طرح خود پرداخته و به سؤالات حاضران پاسخ دادند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.


طراحی سازه با رایانش ابری


تیم تکنو‌سازه با استفاده از هوش مصنوعی و رایانش ابری به بهینه‌سازی و هوشمندسازی طراحی سازه کمک می‌کند. در این طرح، با کمک هوش مصنوعی پس از دریافت نقشه‌های معماری، تمامی فرایند‌های مدل‌سازی طراحی با استفاده از سرور‌های ابری به‌صورت خودکار و در زمان کم و با دقت بالا انجام می‌شود. سرمایه درخواستی این تیم، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان است.


راه‌حل‌های اتوماسیون ساختمان


مارستان راه‌حل‌های اتوماسیون ساختمان برای صنعت بهداشت و درمان و مجموعه متنوعی از دستگاه‌ها، حسگرها، شبکه‌های ارتباطی و نرم‌افزارهای بیگ‌دیتای مبتنی بر هوش مصنوعی است که باعث بهبود کارایی، کاهش هزینه، افزایش سرعت تجهیز بیمارستان‌ها و در نتیجه بهبود کارایی و مراقبت از بیمار در صنعت بهداشت و درمان می‌شود. مشتریان هدف این مجموعه بیمارستان‌های صحرایی، ساختمان‌های مدیریت بحران موقت، بیمارستان‌های در حال ساخت جدید، بیمارستان‌های در حال بازسازی، بیمارستان‌های پیشرو، درمانگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و سایر مراکز درمانی است. سرمایه درخواستی این تیم برای توسعه و بازاریابی و نیروی انسانی، مبلغ ۸۳۰ میلیون تومان است.


کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز


محصول تیم پارس لیان، پرینت سه‌بعدی ساختمان با استفاده از مواد پایه خاک و با کمک هد حرارتی است. این طرح به بومی‌سازی پرینتر‌های موجود و بهبود در سرعت و کیفیت عملکرد آنها کمک می‌کند. این تیم با استفاده از خاک به‌ جای سیمان و همچنین استفاده از هد حرارتی در کنار نازل، جهت خشک‌کردن سریع دیوار پرینت‌شده، باعث بهبود عملکرد و سرعت و همچنین کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز می‌شود. سرمایه مورد نظر این تیم، ۱۹۰ میلیون تومان است.


نرم‌افزار تحت وب اطلاعات ساختمان (والاد)


این تیم که به‌صورت آنلاین در رویداد حضور داشت، با تأسیس یک نرم‌افزار تحت وب بر پایه فناوری بیم (BIM) و مرجع قرار دادن آن با جذب تولیدکننده مرتبط و ارائه خدمات طراحی، اطلاعات ساختمان و رندرینگ آنلاین اطلاعات به طراحان معمار، مهندسان مرتبط و کارفرما، باعث تسهیل در روند کار طراحان می‌شود. سرمایه درخواستی این تیم، ۵۰۰ میلیون تومان است.


پلی میان دانشجویان و شرکت‌ها


شبکه مهندسی عمران ایران، به‌صورت آنلاین و از طریق پلتفرم اسکای‌روم در رویداد شرکت داشت. در این وب‌سایت پس از ثبت‌نام دانشجو و درخواست زمینه فعالیت مورد علاقه خود، یک برنامه که به‌صورت چارت پیش‌فرض، شامل دوره‌های آموزشی است، برگزار می‌شود و با دادن گواهی معتبر به دانشجویان و همچنین ضمیمه آن به رزومه آنها، باعث ایجاد پل ارتباطی میان دانشجویان و مهندسان رشته عمران و شرکت‌ها و سازمان‌های عمرانی می‌شود. این تیم به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.


کاهش تلفات زلزله با هوش مصنوعی


طرح ایمنو هوش که به‌صورت مجازی در رویداد پیوند حاضر بود، با استفاده از هوش‌ مصنوعی‌ بر مبنای دانش ‌فنی به‌دست‌آمده و استفاده از نرم‌افزار، با هدف بهینه‌سازی طراحی فضاهای تجمعی در راستای ارتقای ایمنی در مواقع زلزله طراحی‌ شده است. این طرح، باعث کاهش تلفات و خسارات می‌شود و همچنین مقرون‌به‌صرفه است و یکی از نیاز‌های روز جامعه را برطرف می‌کند. این تیم، سرمایه‌ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

لازم به ذکر است که اولین روز از رویداد پراپ‌تک، در روز ۲۹ شهریور با محوریت دوشنبه‌های استارتاپی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی و توسط این صندوق و کارن‌کراد برگزار شد. کارن‌کراد به‌عنوان نخستین سامانه جذب سرمایه در اکوسیستم استارتاپی و نوآوری کشور و به‌عنوان کارگزار رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی، با هدف تقویت ظرفیت‌های نوآوری کسب‌وکارها و طرح‌های فناورانه و رقابت‌پذیر کردن آنها از طریق جذب سرمایه و تسهیل روند آن، برگزاری این دوره از رویداد پیوند و دوشنبه استارتاپی در حوزه ساختمان و پراپ‌تک را بر عهده داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.