راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی ۱۰ رمزارز که از نگاه کارشناسان فینیکس برای سرمایه‌گذاری در پاییز بهتر است

در حال حاضر بیش از ۶ هزار رمزارز در وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ فهرست شده است که قبل از  خریدوفروش هرکدام از آن‌ها باید حتماً در خصوص آن‌ها مطالعه داشت تا دچار ضررهای ناخواسته نشوید. از همین رو کارشناسان خرید هیچ کوینی بدون مطالعه قبلی را به کسی توصیه نمی‌کنند. از همین رو کارشناسان فینیکس ضمن تأکید بر عدم خرید بدون مطالعه قبلی به کاربران، ۱۰ رمزارز که از نگاه کارشناسان این پلتفرم تبادل رمزارز برای سرمایه‌گذاری و معامله ارزهای دیجیتال در پاییز بهتر است را معرفی کرده‌اند. ارائه این فهرست به‌هیچ‌وجه به معنی توصیه به خرید یا فروش نیست و صرفاً جهت اطلاع مخاطبان ازنظر کارشناسان فینیکس است. 


ریپل (XRP)


ارز دیجیتال ریپل با عنوان XRP شناخته می‌شود. ریپل با اکثر ارزهای دیگر مبادله می‌شود. یکی از مزایای منحصربه‌فرد این رمزارز، عدم پرداخت کارمزد برای مبادله آن است. این ارز از یک Hash Tree استفاده می‌کند و XRP استخراج نمی‌شود. تمام ۱۰۰ میلیارد واحد آن در سال ۲۰۱۳ توسط شرکت ریپل صادر شد و به‌عنوآن‌یک سیستم پرداخت و تسویه‌حساب شناخته می‌شود که سرورهای مستقلی معاملات آن را تأیید می‌کنند. XRP یا همان ریپل  یک تکنولوژی است که به‌عنوآن‌یک کریپتوکارنسی و یک شبکه پرداخت دیجیتال برای معاملات مالی عمل می‌کند.


اتریوم (ETH)


در سال ۲۰۱۴ اتریوم پیش‌فروش رمزارز اختصاصی خود یعنی اتر را آغاز کرد که با استقبال بسیار زیادی نیز روبه‌رو شد. اتریوم صرفاً فقط یک رمزارز نیست بلکه یک پلتفرم عظیم برای بهره‌مندی از تکنولوژی بزرگ بلاکچین و درست کردن اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود. در ساده‌ترین تعریف، اتریوم یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاکچین است که می‌توان روی آن برنامه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز را اجرا کرد.  هدف ارز دیجیتال اتریوم ایجاد مجموعه‌ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است که هر کسی در دنیا صرف‌نظر از ملیت، قومیت و مذهب بتواند به آن دسترسی آزاد داشته باشد. این ارز دیجیتال به‌عنوان سوخت قراردادهای هوشمند کار می‌کند.  میزان تأمین اتر مانند بیت کوین محدود نیست و تأمین آن توسط اعضای جامعه اتریوم تعیین می‌شود.


ایاس (EOS)


ایاس ارز رمزنگاری‌شده بومی بلاکچین EOS.IO است که دارای قابلیت‌های قرارداد هوشمند است. یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که باهدف انتقال ارزش، ایجاد قراردادهای هوشمند و ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجاد شد. معماری خلاقانه بلاک چین ایاس به‌گونه‌ای است که می‌توان این پلتفرم را به‌عنوان‌یک راهکار به جهت افزایش سرعت و کاهش هزینه برای بلاک چین مطرح کرد. این پلتفرم مدعی است قابلیت پردازش یک‌میلیون تراکنش در ثانیه را بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای در بردارد و از بسیاری دیگر از شبکه‌های بلاکچین مقیاس‌پذیرتر است.


یونی سواپ (UNI)


تا چند سال قبل صرافی‌های غیرمتمرکز توانایی رقابت با صرافی‌های متمرکز را نداشتند ولی امروزه صرافی یونی سواپ تبدیل به یکی از قدرتمندترین رقبای صرافی‌های متمرکزشده است. ارز دیجیتال یونی سواپ نیز متعلق به همین صرافی است که با توجه به قدرت بسیار بالای این صرافی می‌توان این ارز را گزینه خوبی برای کسب درآمد دانست. یونی سوآپ توکن پروتکل Uniswap است که برای تامین نقدینگی در بلاک چین اتریوم به‌صورت خودکار استفاده می‌شود. این پروتکل نقدینگی خودکار، بر اساس فرمول ثابت محصول پیاده‌سازی می‌شود. هدف اصلی از تشکیل ارز دیجیتال یونی سواپ این بود که بستری برای کاربران شبکه بلاکچین اتریوم فراهم شود تا بتوانند به‌صورت مستقیم معاملات خود را انجام دهند بدون اینکه نیازی به‌واسطه داشته باشند.


کاردانو (ADA)


کاردانو با یک فلسفه علمی و رویکرد تحقیقاتی توسط مهندسان، ریاضیدانان و کارشناسان رمزنگاری برای افزایش مقیاس‌پذیری و تأمین امنیت شبکه بلاکچین ارائه‌شده است. بسیاری تصور می‌کنند در آینده‌ای نه‌چندان دور، کاردانو جایگاه اتریوم به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را تصرف خواهد کرد. کاردانو خود را پیشگام در «نسل سوم بلاک چین» می‌نامد و امنیت آن با استفاده از معماری چندلایه تامین شده است. نام واحدهای ارزی کاردانو Ada است. این ارز دیجیتال تعداد محدودی دارد و در نهایت ۴۵٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ واحد از آن تولید خواهد شد.


دوج کوین (DOGE)


دوج کوین رمز ارزی نظیربه‌نظیر و متن‌باز به‌حساب می‌آید. دوج کوین دسامبر ۲۰۱۳ منتشر شد و تصویر سگی از نژاد شیبا اینو Shiba Inu لوگو آن است. از مزایای این ارز دیجیتال می‌توان از کارمزد تراکنش بسیار اندک و سرعت تراکنش چشمگیر و پلتفرم استفاده آسان نام برد. اگرچه دوج کوین بر اساس پروتکل اسکریپت Scrypt لایت کوین به وجود آمده اما سرعت بلاک آن‌یک دقیقه است. این در حالی است ‌که سرعت بلاک لایت کوین ۲٫۵ دقیقه و سرعت تأیید تراکنش‌های بیت‌کوین به‌طور متوسط ۱۰ دقیقه محاسبه می‌شود. قیمت دوج کوین صرافی فینیکس در لحظه در دسترس است.


پولکادات (DOT)


پولکادات قادر است چندین بلاکچین اختصاصی را به یک شبکه جهانی واحد مرتبط کند. کاربرد اصلی این ارز دیجیتال پرداخت هزینه‌های شبکه و همچنین تصمیم‌گیری برای آینده شبکه است. پولکادات یک پروژه شاخص از بنیاد Web3 است و کارکرد اینترنت را تسهیل می‌کند. برخلاف بیت کوین و صدها ارز دیجیتال دیگر، عرضه پولکادات مبتنی بر استخراج نیست و واحدهای آن با روش منحصربه‌فردی توزیع می‌شوند که به اثبات سهام بسیار شباهت دارد. هدف پولکادات رفع محدودیت‌ها، چالش‌های فعلی بلاکچین، سهولت در ایجاد خدمات و برنامه‌های کاربردی برای موسسات غیرمتمرکز به شمار می‌رود.


استلار (XLM)


استلار یک شبکه‌ همتا به همتاست که همانند بیت‌کوین، غیرمتمرکز است. هدف استلار در راستای اتصال موسسات مالی از طریق بلاک چین و ارائه معاملات ارزان در بازارهای درحال‌توسعه و برقراری ارتباط بین موسسات مالی به‌منظور انجام معاملات بزرگ طراحی‌شده است. استلار برای تایید معاملات از الگوریتم اجماع به‌جای شبکه استخراج سنتی استفاده می‌کند. در این شبکه، اطلاعات به‌جای اینکه در یک منبع متمرکز مانند یک بانک جمع‌آوری شوند، بین گره‌‌هایی به‌هم‌پیوسته توزیع می‌شوند و کلیه تصمیمات و تأییدهای صورت گرفته در این شبکه از طریق پروتکل اجماع استلار انجام می‌شوند.


لایت کوین (LTC)


از لایت کوین به‌عنوان‌یک شبکه پرداخت متن باز مبتنی بر بلاکچین یاد می‌شود. این ارز دیجیتالی در اواخر سال ۲۰۱۱ توسط مهندس سابق گوگل یعنی چارلی لی راه‌اندازی شد و او برای ایجاد لایت کوین، کد بیت کوین را کپی کرد و میزان کل عرضه را افزایش داد و سرعت افزودن بلاک‌های جدید به زنجیره بلاک را تغییر داد. هدف لایت کوین ایجاد ارزی برای مقاصد روزمره‌تر و ارزان‌تر است. علاوه بر توسعه‌دهندگان، تعداد بازرگانان و تاجرانی که لایت ‌کوین را به رسمیت پذیرفته‌اند در حال افزایش است.


 بایننس کوین (BNB)


بلاکچین بایننس که در سال ۲۰۱۹ آزمایش و راه‌اندازی شد، در واقع بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز بایننس یعنی Binance DEX است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از بایننس کوین می‌توان به پرداخت کارمزد معاملات در صرافی بایننس، بهره‌مندی از تخفیفات ویژه، انجام فرایندهای تراکنش با سرعت‌بالا، امکان مبادله‌ بایننس کوین با ارزهای فیات و امکان استفاده از آن در خارج از پلتفرم معاملاتی بایننس اشاره کرد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.