راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فراخوان بانک مرکزی برای شرکت در نظرسنجی سپاس و کیپا

مقررات عمومی و مستندات سامانه‌های پرداخت الکترونیک سیار (سپاس) و کیف پول الکترونیکی (کیپا) جهت بررسی و دریافت نظرات کارشناسی صاحبنظران بر روی سایت  بانک مرکزی قرار گرفته است.

برای نظارت بر نحوه انتشار و صدور گردش پول الکترونیک در نظام بانکی و موسسات و نهاد‌های ذی‌ربط، مقررات عمومی و مستندات سامانه‌های پرداخت الکترونیک سیار (سپاس) و کیف پول الکترونیکی (کیپا) تدوین و پیش از نهایی و لازم الاجرا شدن، جهت بررسی و دریافت نظرات کارشناسی صاحبنظران بانکی و فعالان این حوزه در سایت بانک مرکزی قرار گرفت.

شورای پول و اعتبار در جهت تسهیل پرداخت‌های انجام شده‌ای که در خصوص خرید کالا و خدمات با مبالغ ریز صورت می‌گیرد و لزوم ايجاد نظامي كه بتواند به صورت فراگير در پرداخت‌هاي ريز مورد استفاده قرار بگیرد و در تعاملات جايگزين وجه نقد گردد و از ميزان استهلاك اسكناس و مسكوك به ميزان بسيار بالائي بکاهد، راه‌اندازی این سامانه‌ها را تصویب و بانک مرکزی اجرای آن را برعهده دارد. هموطنان گرامی می‌توانند حداکثر تا تاریخ 1/7/1392  با مراجعه به سایت بانک مرکزی و  قسمت «نظام‌های پرداخت – نظام‌های پرداخت در کشور» در این نظرسنجی شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.