راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

اختتامیه پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال برگزار شد / تندیس سال ۱۴۰۰ به همراه اول رسید

آیین پایانی پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال دانشگاه تهران، با معرفی مدیران و شرکت‌های برتر در این عرصه، عصر روز گذشته ۱۶ شهریورماه، در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال دانشگاه تهران، متشکل از ۶۰ ارزیاب بود که نزدیک به یک سال گروه‌های حاضر در این رویداد را مورد بررسی قرار داده‌اند و برای این ‌کار نزدیک به ۱۰۰ تا ۳۰۰ ساعت آموزش دیده‌اند.

امسال کنفرانس بین‌المللی تحول دیجیتال در پنج محور «کاربردهای فناوری‌های تحول‌آفرین در صنعت»، «داده و تحول دیجیتال»، «منابع انسانی دیجیتال»، «نوآوری و کارآفرینی دیجیتال»، «پیاده‌سازی و راهبری تحول دیجیتال» از صبح تا عصر در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریور برگزار شد. این کنفرانس میزبان کارشناسانی از کشورهای مختلف از‌ جمله فرانسه، سوئیس، استرالیا، آمریکا و… بود.

تقدیرهای این رویداد در شش بخش «حامیان کنفرانس»، «مدیریت کار در دوران کرونا»، «زبدگی»، «نوآوری دیجیتال»، «رهبری» و «جایزه ۱۴۰۰» انجام شد.

مهدی شامی زنجانی

تقدیر از برگزیدگان، هدف جنبی رویداد تحول دیجیتال است


پیش از اعلام برگزیدگان، مهدی شامی زنجانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی تحول دیجیتال، در مورد این رویداد به سخنرانی پرداخت.

زنجانی در مورد هدف برگزاری این رویداد و ارزیابی‌ها این‌طور گفت: «بعد از پنج سال برگزاری مستمر این رویداد و شرایط سختی که گاهی کشور در آن قرار گرفته، چه چیزی همچنان به ما برای برگزاری این رویداد انگیزه می‌دهد؟ ما که خودمان منتقد کارهایی بودیم که به اسم ارزیابی در کشور انجام می‌شود و به نظر ما بیش از اینکه وجه حرفه‌ای و علمی این کار برایشان مهم باشد، وجه کسب‌وکاری برایشان اهمیت دارد، خودمان به این کار پرداخته‌ایم، اما اینجا دانشگاه تهران است و در حوزه آموزش، پژوهش و ترویج، نگاه مبتنی بر کسب‌وکار صرف ندارد و می‌خواهد اثرگذار باشد.»

او با تأکید بر اینکه دانشگاه تهران به‌دنبال مفهوم‌سازی بحث تحول دیجیتال است، گفت: «علاوه بر مفهوم‌سازی بحث تحول دیجیتال، می‌خواهیم نگاه چندبعدی مدل‌محور را به سازمان‌ها ارائه دهیم و از سوی دیگر به فکر جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی نیز هستیم. همچنین با برگزاری این رویداد، می‌خواستیم بستری فراهم کنیم تا تسهیم تجربه و دانش بین سازمان‌های درگیر در این موضوع اتفاق بیفتد و یکی از اهداف جنبی ما تقدیر از برگزیدگان این حوزه است. ما نمی‌خواهیم به این بعد (تقدیر و جایزه‌دادن صرف) وزن زیادی بدهیم، هرچند دوست داریم با تقدیر به این دوستان برگزیده خسته نباشید بگوییم.»

او یادآوری کرد که تحول دیجیتال یعنی رفتن به سمت ۱۰ بُعد و سطح مختلف تحول دیجیتال. شامی زنجانی گفت: «تا حدود دهم آبان‌ماه سال جاری گزارشی از وضعیت شرکت‌های مورد بررسی منتشر خواهیم کرد تا مشخص شود در کجا ضعف داشته‌اند و نقاط قوت‌شان چه بوده و امیدواریم این گزارش به طی‌کردن بهتر این مسیر کمک کند.»

او همچنین به ۲۴ سازمانی که در شرایط کرونا با این رویداد همراهی کردند و نیز حامیان اشاره و از آنها تشکر کرد.

شامی زنجانی در مورد سه محور ثابت این رویداد که از سال ۱۳۹۳ وجود داشته یعنی «زبدگی دیجیتال»، «نوآوری دیجیتال» و «رهبری» دیجیتال توضیحاتی ارائه داد و از بخش جدیدی که امسال رویداد دیجیتال بر آن تأکید داشت، یعنی «مدیریت کار در دوران کرونا» و ابعاد گوناگون آن سخن گفت.

به‌گفته دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی تحول دیجیتال، در این دوره بر اساس تصمیم هیئت داوران تندیس زرینی در حوزه نوآوری تقدیم نشد؛ بنابراین در محور «نوآوری دیجیتال» بالاترین تندیس، تندیس سیمین بود.

در پایان برگزیدگان محورهای «مدیریت کار در دوران کرونا»، «زبدگی دیجیتال»، «نوآوری دیجیتال» و «رهبری دیجیتال» در این رویداد به شرح زیر معرفی شدند:

برگزیدگان محور «مدیریت کار در دوران کرونا»

  • شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • شرکت داتیس آرین قشم (داتین)
  • شرکت ایرانسل

برگزیدگان محور «زبدگی دیجیتال»

  • تندیس زرین سطح سه: ایرانسل
  • تندیس سیمین سطح دو: همراه اول
  • تندیس سیمین سطح سه: داتین
  • تندیس برنزین سطح یک: شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت ملی پست ایران، ناجا، به‌پرداز جهان و بانک رفاه کارگران
  • تندیس برنزین سطح دو: فولاد مبارکه اصفهان، بیمه رازی و بیمه ملت
  • تندیس برنزین سطح سه: زرین رویا، بیمه دی و پژوهش و توسعه ناجی

تقدیرنامه اهتمام

  • سطح یک: صرافی رادین، بیمه تجارت‌نو و بیمه ایران
  • سطح دو: فرابرد داده ایرانیان، بیمه ایران و بیمه کوثر

برگزیدگان محور «نوآوری دیجیتال»

  • تندیس سیمین: پروژه ملی GNAF (شرکت ملی پست ایران)
  • تندیس برنزین: پلتفرم خدمات دیجیتال آیوتل (شرکت به‌پرداز جهان) و بیمه ملت‌تک

تقدیرنامه اهتمام

  • شرکت همراه اول
  • کیف پول دیجیتال سنکرون‌شده با کارت بانکی (صرافی رادین)
  • سامانه هم‌بیمه‌گران (بیمه رازی)
  • چت‌بات هوشمند بیمه‌ای (بیمه دی)
  • کیوسک صدور مکانیزه بیمه‌نامه (بیمه آرمان)

برگزیدگان محور «رهبری دیجیتال»

  • تندیس زرین: رسول سراییان (مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت ایریسا)
  • تندیس سیمین: سیدمجید بختیاری (مدیرعامل بیمه ایران)
  • تندیس برنزین: احمد دولتخواه (معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا) و سیدجواد جوکار نراقی (مدیرعامل شرکت همراه کسب‌وکارهای هوشمند)

تقدیرنامه اهتمام

  • مهدی سیدهاشمی (مدیرعامل پژوهش توسعه ناجی)
  • مهدیه نوروزیان (معاون برنامه‌ریزی و توسعه داتین)
  • حمیدرضا نورعلی‌زاده (جانشین مدیرعامل بیمه سامان)

جایزه ۱۴۰۰ پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال دانشگاه تهران نیز به شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) تعلق گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.