راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرزاد یزدی: توجه به امنیت در بانکداری الکترونیک ضروری است

مدیر سامانه‌های یکپارچه امن بانکی با ضروری خواندن مقوله امنیت در بانکداری الکترونیک، گفت: متاسفانه در حال حاضر به مقوله امنیت داده‌ها و ارتباطات در حوزه بانکی به صورت جدی توجه نمی‌شود.

فرزاد یزدی در کنفرانس خبری نخستین همایش تخصصی امنیت در بانکداری الکترونیک با اشاره به برگزاری این همایش در مهرماه سال‌جاری توسط گروه توسعه ارتباطات سامان و با همکاری ناجا، پژوهشکده پولی و بانکی و مشارکت دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه، افزود: برگزاری این نمایشگاه گام بزرگی در راستای تامین امنیت در حوزه بانکی است. وی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع امنیت در بانکداری الکترونیک، گفت: با توجه به رشد سریع تکنولوژی‌های نوین بانکی و سرعت استفاده از آن توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فرصت به کار گیری فناوری‌های نوین امنیت در این حوزه پیدا نمی‌شود.

.

رونمایی از فن‌آوری‌های نوین بومی در حوزه امنیت بانکی

در ادامه این کنفرانس خبری، عباس جم، مجری این نمایشگاه تخصصی و مدیرعامل گروه توسعه ارتباطات سامان، اظهار کرد: مقوله امنیت در بانکداری الکترونیک موضوع بسیار حساسی است که تاکنون هیچ سازمانی در کشور جسارت برگزاری همایش اختصاصی را در این زمینه نداشته است، ولی از آنجا که متولی اصلی موضوع امنیت در کشور پلیس و نیروهای امنیتی است، تصمیم گرفته شد تا این همایش در نمایشگاه ایپاس برگزار شود. وی با اشاره به رونمایی از فناوری‌های نوین بومی در طول نمایشگاه ادامه داد: در حاشیه برنامه‌های امنیت بانکی این نمایشگاه، مجموعه‌ای از فناوری‌های نوین بومی در حوزه امینت بانکداری ارائه می‌شود. معیارهای انتخاب، فناوری‌هایی بودند که در حوزه امنیت بانکداری بوده و همچنین علاوه‌ بر بومی بودن تجاری‌سازی نیز شده باشند.

.

معرفی بانک «امن»

جم با اشاره به جشنواره برگزیدگان امنیت در بانکداری الکترونیک گفت: در این جشنواره که با همکاری و مشارکت دانشگاه‌های پیشرو در امنیت و کارشناسان خبره امنیت بانکداری توسط کمیته علمی برگزار می‌شود، اقدامات و عملکردهایی که در جهت بهبود وضعیت امنیت بانکداری در بانک‌های خصوصی و دولتی کشور انجام شده است مورد داوری و ارزیابی قرار گرفته و به برگزیدگان تندیس‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی بانک امن اهدا می‌شود و از سه موسسه مالی و اعتباری برتر تقدیر خواهد شد.

مدیر گروه توسعه ارتباطات سامان همچنین گفت: از شرکت‌های برگزیده و فعال مرتبط در حوزه امنیت بانکداری و سامانه‌های یکپارچه امن بانکی و پرداخت الکترونیک منتخب به صورت ویژه توسط مسوولان امنیتی و بانکی کشور تقدیر خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.