راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وبینار آموزشی تغییر فرهنگ‌سازمانی و فرهنگ داده محوری۳ شهریور برگزار می‌شود

دوره آنلاین تغییر فرهنگ‌سازمانی و فرهنگ داده محوری چهارشنبه ۳ شهریور ساعت ۱۱:۰۰ برگزار می‌شود. مدرس این دوره محمدحسین نقوی مدیرعامل مدرسه مدیریت ناول است.

به گزارش روابط عمومی سحاب، لیندا هیل استاد مشهور دانشگاه هاروارد در کتاب «سازمان­های نابغه» نوشته اگر فکر می‌کنید که «داده محور» بودن، کار ساده‌ای است، و اگر فکر می‌کنید که کاملاً بدیهی است وقتی درباره یک موضوعی داده و شواهد کافی وجود داشته باشد و یا قابل‌جمع‌آوری باشد ما بر اساس آن داده‌ها تصمیم بگیریم و اقدام کنیم؛ رهبران، افراد، گروه‌ها و سازمان‌هایی را به خاطر بیاورید که علی‌رغم وجود شواهد محکم و متفاوت، همان انتخاب‌های قبلی را تکرار می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند آنچه را شواهد به آن‌ها می‌گوید، بپذیرند. وقتی این اتفاق می‌افتد، معمولاً یک گروه دلایلی پیدا می‌کند که داده‌ها را رد کند و عباراتی مانند این زیاد شنیده می‌شود: «این برای ما کاربرد ندارد؛ ما فرق می‌کنیم» و یا «اطلاعات نادرست است، زیرا به‌درستی جمع‌آوری نشده‌اند» و یا «ما در این کار بهترین هستیم، می‌دانیم چه‌کار باید بکنیم». در بعضی مواقع شواهد محکم به‌راحتی نادیده گرفته می‌شوند زیرا پیام‌هایی دارد که مواجهه با آن‌ها برای ما مشکل است. باوجوداین، ما دریافتیم که نوآوران به‌طور مستمر به داده‌ها توجه می‌کنند. آن‌ها نه‌تنها به داده‌ها توجه می‌کنند بلکه فعالانه و حریصانه آن‌ها را جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند.»

بنابراین داده محور شدن یک سازمان، بیش از آنکه به سیستم‌ها و تکنولوژی‌های جمع‌آوری و یا تحلیل داده وابسته باشد، حاصلِ فرهنگ، رویکرد رهبری و رفتار متفاوت تک‌تک افراد در سازمان است. کارل اندرسن در کتاب خود به نام «خلقِ سازمانی داده‌محور»، تعریف جالبی ارائه می‌دهد: «داده‌محور بودن یعنی ایجاد ابزارها، توانمندی‌ها و مهم‌تر از همه فرهنگی است که بر اساس داده اقدام می‌کند.»

سازمان‌هایی که تمایل به داده محوری باید به فکر تغییر فرهنگ سازمان خود باشند؛ اینکه چگونه می‌توان فرهنگ را تغییر داد، محور اصلی این دوره است.

افراد در این دوره یاد می‌گیرند:

  •  منظور از فرهنگ‌سازمانی و ابعاد آن چیست؟
  • فرهنگ‌سازمانی داده محور چه نشانه‌هایی دارد؟
  • برای تغییر فرهنگ‌سازمانی از کجا و چگونه باید آغاز کرد؟
  • گام‌­های اصلی در تغییر فرهنگ‌سازمانی چیست؟
  • از چه محرک‌هایی برای ایجاد فرهنگ داده محور می‌توان استفاده کرد؟
  • بازیگران اصلی تغییر فرهنگ در سازمان چه کسانی هستند؟

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد با درج عبارت «way2pay» در صفحه این دوره در ایوند از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند.  

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.