راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست مشترک وزیر پیشنهادی ارتباطات با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلای / وعده ارائه لایحه فضای مجازی به مجلس

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ خوشبختانه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع شبکه ملی اطلاعات پرداخته شده است. موضوع حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی است که در کمیسیون فرهنگی به طور جدی به آن پرداخته شده و مباحث مدنظر به وزیر پیشنهادی ICT منعکس شد.

لیست وزرای دولت سیزدهم هفته گذشته به مجلس معرفی شد و گمانه‌زنی‌ها درباره وزرا تا میزان قابل توجهی جامه عمل پوشید. عیسی زارع پور که از گزینه‌های اصلی وزارت ارتباطات بود، حالا دیگر به مجلس رفته تا با کمیسیون‌های مرتبط درباره برنامه‌های خود صحبت کند. 

مجید نصیرایی در خصوص جزئیات نشست صبح امروز کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «در این جلسه وزیر پیشنهادی ICT برنامه‌ها و اولویت‌هایی که در دستور کارشان قرار دارد را با اعضای کمیسیون فرهنگی مطرح و تشریح کردند و همکاران ما در این کمیسیون نیز موضوعات مدنظر خود را با وزیر پیشنهادی در میان گذاشتند. دو محوری که مهمترین مباحث جلسه امروز را به خود اختصاص داد بحث شبکه ملی اطلاعات و نیز حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی بود که از دغدغه جدی و از اهم موضوعات این جلسه محسوب می‌شود.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: «خوشبختانه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع شبکه ملی اطلاعات پرداخته شده است. موضوع حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی است که در کمیسیون فرهنگی به طور جدی به آن پرداخته شده و مباحث مدنظر به وزیر پیشنهادی ICT منعکس شد.»


تلاش برای شکستن انحصار فضای مجازی


از سویی دیگر، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «زارع‌پور با حضور در جلسه کمیسیون برنامه‌های پیشنهادی خود را به اعضا ارائه کرد. وزیر پیشنهادی ارتباطات عنوان کرد که در صورت رأی اعتماد مجلس بحث مشاغل اینترنتی را توسعه و رونق خواهد داد و حل مشکلات مخابرات در دستورکار او خواهد بود. همچنین او در بحث فضای مجازی برای تصویب قانون جامع در این زمینه به مجلس لایحه نیز ارائه خواهد داد.»

طباطبایی نژاد در بخش دیگری از توضیحات خود افزود: «وزیر پیشنهادی ارتباطات قصد دارد در بحث حکمرانی فضای مجازی و حکمرانی انحصاری آمریکا در این حوزه انحصار را بشکنیم و در این حکمرانی سهم داشته باشیم و در این زمینه نقش بازی کنیم و حضور فعالی داشته باشیم.»

او در پایان گفت: «زارع‌پور در بحث شبکه ملی اطلاعات بر این نکته تاکید کرد که باید مشکلات راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات رفع شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.