راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سالانه دیوار منتشر شد / رشد ۳۱ درصدی آگهی‌های منتشر شده در سال 99

گزارش سالانه دیوار منتشر شد. این گزارش شامل آمارهای سال 99 در دسته‌بندی‌های متفاوت دیوار است. شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها شد. افراد برای گذران زندگی خود به خرید اینترنتی رو آوردند و پلتفرم‌های خریدوفروش آنلاین بیش از گذشته رونق گرفتند. بازدیدکنندگان دیوار قبل از پاندمی کرونا در سال ۹۸ رقمی حدود ۲۹ میلیارد را به خود اختصاص داده بودند، درحالی‌که سال گذشته هم‌زمان با افزایش استفاده مردم از ماسک و دستکش این عدد به ۴۱ میلیارد رسید و رشدی حدود ۴۲ درصد را تجربه کرد.


نصف جمعیت کشور از دیوار استفاده می‌کنند


براساس گزارش سالانه دیوار، تعداد ۴۴ میلیون تلفن همراه تاکنون از اپلیکیشن دیوار استفاده کرده‌اند. ۴۴ میلیون گوشی موبایل معادل نصف جمعیت ایران است. ۱۸ میلیون و ۵۱۹ هزار شماره در سال گذشته در این اپلیکیشن آگهی ثبت کرده‌اند. این رقم نسبت به سال ۹۸ رشد ۳۸ درصدی داشته است. دیوار همچنین با ۲۱ میلیون نصب فعال در کافه بازار، دومین اپلیکیشن پر نصب ایرانی است. این تعداد نصب نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.  ۸۹ درصد کاربران دیوار از نسخه اندروید، ۶ درصد از آن‌ها از سیستم‌عامل ios و ۵ درصد از نسخه وب‌سایت استفاده می‌کنند. به‌طورکلی در سال ۹۹، ۱۲۹.۵  میلیون آگهی در دیوار منتشرشده است که به نسبت سال ۹۸، ۳۱ درصد رشد داشته است.

فصل زمستان محبوب‌ترین فصل برای آگهی گذاران دیوار بوده است. در میان‌ ماه‌ها بیشترین آگهی و بیشترین بازدید در بهمن‌ماه انجام‌شده است.

سهم آگهی‌های دیوار
تعداد آگهی‌ها در ماه‌های سال ۹۹

پایتخت‌نشینان با ۳۰.۵ میلیون آگهی یک‌چهارم کل آگهی‌های دیوار را به خود اختصاص داده‌اند. شهرهای قشم، بوشهر و کیش با معیار تعداد بازدید از نسبت به جمعیت شهر  بالاترین بازدید شهرها را دارند. شهر لردگان در استان چهارمحال بختیاری با افزایش بیش از ۱۱ درصد، بیشترین رشد تعداد بازدید را داشته‌اند.  بیشترین رشد آگهی در شهرها نسبت به سال ۱۳۹۸ به سلماس تعلق دارد و میاندوآب در رتبه بعدی همین بخش قرار دارد. تعداد آگهی‌های منتشرشده در این شهرها ۵ درصد رشد داشته است.


روبات‌های هوشمند آگهی‌ها را بررسی می‌کنند


روزانه صدها هزار آگهی توسط کاربران در دیوار منتشر می‌شود. دیوار برای رعایت اصول اجتماعی، اخلاقی و عرفی و همچنین حفظ کیفیت آگهی‌ها، ازجمله شناسایی آگهی‌های تکراری یا آگهی‌هایی با تصاویر بی‌کیفیت، آگهی‌ها را پیش از انتشار بررسی می‌کند. همچنین دیوار برای اطمینان از مطابقت آگهی‌های منتشرشده با قوانین و بالا بردن دقت بررسی‌های پیش از انتشار، روزانه در فواصل زمانی معینی آگهی‌های منتشرشده را با ملاحظات مختلف بررسی و در صورت لزوم، تعدادی از آن‌ها را ویرایش یا حذف می‌کند و دلیل حذف را به اطلاع کاربر می‌رساند. بخشی از فرایند بررسی به شکل خودکار توسط روبات‌های هوشمند و بخشی هم توسط ناظران انسانی انجام می‌شود.

سهم روبات‌ها در نتیجه‌گیری

در سال ۹۹ در ۳۸ درصد از بررسی‌ها نتیجه نهایی را روبات‌ها مشخص کرده‌اند. در حالی‌که در سال ۹۸ سهم روبات در این فرایند ۲۸ درصد بوده است.  


دیوار بازارچه‌ای به وسعت ایران است


دیوار همیشه برای کاربران عادی که می‌خواهند کالای نو یا کارکرده خود بفروشند در دسترس بوده است. درحالی که بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ نیز در دیوار شروع به فعالیت کرده‌اند و به‌طور منظم محصولات و خدمات خود را از این طریق به سایرین می‌فروشند که مهم‌ترینشان به شرح زیر است:

  • کاربران پنل دیوار فروشگاها
  • کاربران پنل املاک
  • کاربران پنل نمایشگاه خودرو
  • آگهی کاربرانی که حداقل در ۴ آگهی خود را مشاور املاک معرفی کرده‌اند
  • برخی آگهی گذاران دسته خدمات
  • برخی آگهی گذاران دسته استخدام و کاریابی
  • آگهی گذاران زیر دسته عمده‌فروشی

شاخص پشتیبانی دیوار fcr است


از آنجایی که دیوار روزانه هزار آگهی منتشر می‌کند، باید نسبت به سؤالات و مشکلات احتمالی که برای کاربران پیش می‌آید، پاسخــگو باشد. بنابراین تیم پشتیبانــــی دیـــوار به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات و مشکلات کاربران است. پشتیبانان دیوار روزانه ۶۴ تماس را پاسخ می‌دهند. دیوار از شاخص‌های fcr یا حل مشکل در اولین تماس استفاده می‌کند. این عدد در دیوار ۸۰.۷۳ درصد اندازه‌گیری شده است.

تماس‌های روزانه دیوار

دیوار همچنین در راستای حفظ امنیت معامله بین خریدار و فروشنده و جلوگیری از مزاحمت‌های احتمالی و پیشگیری از کلاهبرداری امکان چت را به امکانات دیگر خود اضافه کرده است. این امکان، فضای تعاملی بین کاربران را مدیریت می‌کند، از افشای شماره تلفن آگهی گذار و آگهی پذیر جلوگیری می‌کند.

کاربران دیوار در بیش از سه‌چهارم آگهی‌ها امکان مکالمه از طریق ابزار چـت دیوار را فعال کرده‌اند. آگهی‌هایی که گزینه چت در آن‌ها فعال است در سال ۹۸ ، ۷۴ درصد و در سال ۹۹، ۷۷ درصد بوده است؛ یعنی رشدی حدود ۴ درصد.

سهم راه ارتباطی چت دیوار

دیوار همچنین در سال ۹۹ در راستای بهینه‌سازی‌های رابط کاربری برای نابینایان و افـــراد دارای اختلال بینایی‌ تجربه کاربری دیوار با تکیه‌بر دستورالعمل‌های گوگل و کاربر روی جزئیاتی مانند رنگ عناصر، تایپوگرافی و حتی جانمایی عناصر بر روی صفحه، استفاده از دیوار را برای افراد کم‌بینا و اختلالات دیگری مانند کوررنگی آسان کرد. همچـنین تمـام عناصر دیوار به‌گونه‌ای تعریف‌شده‌اند که بـــــرای قابل خوانش باشند تا افراد Screen Readerنرم‌افزارهای صفحه خوان یا نابینا بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.