راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز پرداخت الکترونیکی وام به کشاورزان

مدیرامور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی از آغاز اجرای برنامه ساماندهی اعتبارات خرد از 15 شهریورماه سال جاری خبرداد و گفت: با طراحی سامانه الکترونیکی تمام مراحل دریافت وام‌های کمتر از 20 میلیون تومان فقط با یکبار مراجعه به بانک به صورت الکترونیکی خواهد بود.

خسرو شاهوردی 26 مردادماه در یک نشست خبری از آغاز اجرای برنامه ساماندهی اعتبارات خرد از 15 شهریورماه سال جاری در شعب اعتباری در سراسر کشور خبرداد و گفت: 95 درصد تسهیلات پرداختی بانک در سال 91 از لحاظ تعداد به افرادی تعلق گرفت که وام‌های کمتر از 20 میلیون تومان از بانک دریافت کردند. از نظر مبلغ بالغ بر 50 درصد تسهیلات پرداختی در سال 91 کمتر از 20 میلیون تومان بوده است که نشان می‌دهد از نظر مبلغ و تعداد بخش قابل توجهی از مشتریان مشمول اعتبارات خرد و کمتر از 20 میلیون تومان هستند.

وی همچنین از طراحی سامانه‌ای برای اولین بار برای ثبت اطلاعات مشتریان خرد و راه اندازی آن از 15 شهریور ماه سال جاری خبرداد و افزود: تمام اطلاعات کشاورزان در این سیستم به صورت الکترونیکی از هر محلی ثبت و تمام مراحل تشکیل پرونده و پرداخت وام و غیره به صورت الکترونیکی است و در عین حال اطلاعات مشتریان بر اساس آن به صورت آن لاین چک می‌شود. وی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه کشاورز تنها برای یکبار به منظور امضای قرارداد اخذ وام به بانک مراجعه می‌کند، از ثبت و تشکیل 900 هزار پرونده پرداخت وام خرد کمتر از 20 میلیون تومان خبرداد.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.