راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سبد کالا از فردا توزیع می‌شود

بنا بر تصمیم جدید دولت، قرار است سبد کالایی رایگان از یکشنبه 13 بهمن‌ماه جاری، در شبکه‌های توزیع منتخب توزیع شود. بر همین اساس، سرپرستان خانوار می‌توانند از طریق سامانه‌های معرفی شده از دریافت یا عدم دریافت سبد کالای خود اطلاع یابند.

بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار است سبد کالای حمایتی دولت از یکشنبه 13 بهمن ماه به تدریج در سراسر کشور توزیع شود. این سبد کالایی شامل ده کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، دو بطری 900 گرمی روغن مایع، 2 بسته پنیر و یک شانه تخم مرغ است. بر این اساس، سرپرستان خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد امام خمينی(ره)، سرپرستان خانوارهاي تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور، سرپرستان خانوارهاي مستمري‌بگيران تأمين اجتماعي با حقوق مستمري زير پنج ميليون ريال، سرپرستان خانوارهاي كارگران مشمول قانون كار و تأمين اجتماعي با حقوق زير پنج ميليون ريال، سرپرستان خانوارهاي كاركنان شاغل و بازنشسته نيروهاي دولتي و سرپرستان خانوارهاي طلاب، خبرنگاران، دانشجويان متأهل این سبد کالایی را دریافت خواهن کرد.

این سبد قرار است که طي 15 روز بتدريج بصورت رايگان از مراكز توزيع ذيل دريافت نمايند. بر این اساس، فروشگاه‌هاي امكان مرتبط با اتحادیه كارگران، اسكاد مرتبط با كاركنان دولت، اتكا مرتبط با نيروهاي مسلح، رفاه برای مشمولان كميته امداد و بهزيستي و نیز سپه، شهروند و اتحادیه فرهنگیان برای عموم مردم، این سبد کالایی را توزیع خواهند کرد.

دريافت سبد كالا منوط به ارائه كارت ملي و كارت بانكي سرپرست خانوار كه وجه يارانه به آن واريز مي‌شود، به مراكز توزيع است. ضمن اینکه آن دسته از افرادي كه داراي كارت بانكي نیستند، مي‌توانند با مراجعه به بانكي كه حساب يارانه ‌دارند درخواست صدور كارت بانكي نمايند. سرپرستان خانوار نيروهاي مسلح نیز می توانند جهت دريافت سبد كالايي از حكمت كارت استفاده کنند.

سرپرستان خانوار می توانند قبل از مراجعه به مراکز توزيع از طریق ارسال كد ملي از طريق پيامك به شماره 5000499 و مراجعه به درگاه اينترنتي سبد کالا از روز شنبه دوازدهم بهمن ماه، از تخصيص سبد كالا مطمئن شوند. نشاني مراكز توزيع از طريق مراجعه به درگاه اينترنتي مذکور قابل دسترسي است و هموطنان می‌توانند در صورت وجود هرگونه مشكل در دسترسي به كالا، لطفا از طريق تلفن گوياي شبانه روزي 124 در سراسر كشور تماس حاصل کنند.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.