راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

NFC نسل جدید بلیت‌های الکترونیکی در فرودگاه‌ها را ارائه می‌کند

سرعت ترقی و پیشرفت تکنولوژی دیگر آنقدر زیاد شده است که هر چیز جدیدی برایمان دور از انتظار نیست. به تازگی طرح جدید در برخی از فرودگاه‌ها پیاده شده است که هم بلیت هواپیماها و هم تیکت چمدان‌ها الکترونیکی شوند. بلیت هوشمند شانل، اطلاعات کامل پرواز شما به صورت آنلاین ذخیره می‌کند که در صورت تغییر اطلاعاتی مانند تاخیر یا کنسل شدن پرواز، به صورت خودکار توسط گیرنده‌های این کارت اطلاعات به شما نشان داده خواهد شد.

ticket-electronic-way2pay-92-05-26

ticket-electronic-way2pay-92-05-26aنوار کناری این کارت، به صورت یک نوار قابل جداسازی بوده که به اندازه مچ دست شما طراحی شده است. در دو سوی این نوار دو دکمه مغناطیسی وجود دارد که در صورت اتصال با یکدیگر، به عنوان باتری (یکی قطب مثبت و دیگری منفی) فعال می‌شود و روی این نوار، اطلاعات دیجیتالی نشان داده خواهد شد. این اطلاعات شامل ساعت، تاریخ و مشخصات پرواز شماست که در طول سفر برایتان مفید خواهد بود.

برچسب‌های معمولی که در فرودگاه هنگام وزن کردن بار به دور دسته چمدان بسته می‌شود، اغلب از جنس کاغذ است که به راحتی پاره یا مرطوب می‌شود. به همین منظور، شرکت بریتیش ایرویز قصد دارد به جای استفاده از این برچسب‌های کاغذی، از تگ‌های جوهر الکتریک بر روی چمدان و بارهای مسافران استفاده کند. این تگ‌ها به NFC مجهز هستند و از صفحه نمایش جوهر الکتریک برخوردار هستند. در زمان کنترل بار در فرودگاه، جزئیات پرواز از طریق تلفن همراه هوشمند قابل دریافت خواهد بود؛ سپس این اطلاعات از طریق تلفن همراه و با کمک NFC به تگ جدید منتقل می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.