راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عبدالناصر همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار شد

پس از چندروز خبرهای ضدو نقیض در خصوص برکناری عبدالناصر همتی از ریاست بانک مرکزی در نهایت صبح امروز این خبر به طور رسمی اعلام شد. پس از انتشار این خبر نیز بلافاصله خبرهایی مبنی بر انتصاب سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی منتشر شد، اما پورمحمدی که همزمان با انتشار خبر در یک جلسه کاری حضور داشته انتصابش به ریاست بانک مرکزی را تکذیب کرد.

شب گذشته، عبدالناصر همتی طی اظهاراتی در کلاب هاوس گفته بود: «رئیس جمهور گفتند اگر می‌خواهید در انتخابات بمانید نمی‌توانید رئیس بانک مرکزی باشید؛ البته من گفتم فعالیت‌های انتخاباتی تاثیری ندارد ولی شما صاحب اختیار هستید. البته شنیده‌ام با برخی اقتصاددان‌ها هم صحبت کرده‌اند برای جانشینی.»

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در برنامه گفت‌وگویی در خصوص احتمال برکناری از سمت رئیس کل بانک مرکزی توسط رئیس جمهور گفت: «با آقای رئیس جمهور صحبت کردم و ایشان معتقد بودند که حضور من در صحنه انتخابات تا آخر می‌تواند بر روی نظام پولی و بانکی کشور تأثیر داشته باشد. البته من نظرم این بود حضور من در انتخابات تاثیری بر نظام پولی و بانکی کشور ندارد اما از تصمیم رئیس جمهور هم خبر ندارم.»

اما خبر انتصاب پورمحمدی که از شب گذشته در شبکه‌های اجتماعی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی دست‌به‌دست می‌شد به سرعت تکذیب شد. پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: «فشارهای زیادی وجود داشت که این مسئولیت را قبول کنم ولی نمی‌توان کار بودجه را نیمه‌تمام رها کنم.»

تا زمان تنظیم این خبر هنوز هیچ جانشینی به طور رسمی برای ناصر همتی معرفی نشده است اما گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که اکبر کمیجانی قائم مقام فعلی بانک مرکزی به عنوان رئیس کل جدید تا بعد از ظهر امروز تعیین شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.