راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بیت پین مطرح کرد: فعالیت غیرقانونی زمانی است که قانونی وجود داشته باشد و ما خلاف آن رفتار کنیم

نشست مدیران پلتفرم معاملاتی بیت ‌پین با موضوع دغدغه‌های کاربران و مسائل پیش‌آمده در خصوص صرافی‌های رمزارز در کلاب هاوس برگزار شد.

امیرحسین مردانی مدیرعامل صرافی بیت ‌پین، در ابتدا به ترسیم چشم‌انداز نقشه راه بیت پین و چگونگی استفاده از ابزارهای معاملاتی پرداخت و تصریح کرد: «ما به‌تازگی قدم در راه معاملات عادی گذاشته‌ایم و امکان استفاده از برخی ابزارهای نوین معامله موجود در دنیارا داریم. اما این موضوع به نیاز و خواست کاربران بستگی دارد.»

او ادامه داد: «بعضی دیگر از ابزارهای معاملاتی مثل ابزار مشتقه و فیوچرز به دلیل ممنوعیت امکان ورود به ایران را ندارند. ما نیز تا زمانی که قوانین مشخص نشده به این حوزه ورود نمی‌کنیم. البته اگر بخواهیم هم زیرساخت‌های فنی این ابزارها در حال حاضر فراهم هست.»

به گفته مردانی، در آینده میان‌مدت اگر بیت پین بتواند یک شرکت در خارج از کشور ثبت کند؛ حتماً در زمینه استفاده از ابزارهای مذکور ورود خواهد کرد.

مردانی در پاسخ به سؤالی در خصوص تمایز بیت ‌پین با سایر صرافی‌های رمزارز گفت: «ما از زمان شروع فعالیتمان در تلاشیم زیرساختی روان و امن داشته باشیم. این موضوع شاید در دید اول قابل‌لمس نباشد اما در بلندمدت کاربران آن را احساس خواهند کرد. در وهله دوم سعی کرده‌ایم ابزارهای معامله‌ای را که کمتر در بازار ایران وجود دارند را در اختیار کاربران قرار دهیم. مانند سفارش‌های الگوریتمی، استاپ لیمیت و OCO»

او ادامه داد: «ما تنها پلتفرمی هستیم که شبکه‌های مختلف بلاک‌چین مانند BEP20 و TRC20 و چند شبکه دیگر را همزمان پیاده‌سازی کرده‌ایم و این امکان را در اختیار کاربران قرار داده‌ایم تا در بسترهای مختلف به نقل‌وانتقال و معامله کریپتوکارنسی بپردازند. بحث حائز اهمیت این است که ما مجموعه‌ای از راه حل‌ها را برای بالا بردن نقدپذیری بازارمان ارائه کرده‌ایم. بنابراین کاربر ایرانی در پلتفرم بیت پین معمولا برای معامله زمان زیادی را صرف انجام معاملاتش نمی‌کند.»

او در خصوص مهم‌ترین اهداف بیت‌ پین گفت: «مبحث پشتیبانی با استفاده از استاندارد و ابزارهای مختلف فنی از نقاط مورد تمرکز ماست. اکنون میانگین زمانی که کاربران برای دیدن پاسخ درخواست خود سپری می‌کنند 7 تا 10 دقیقه است که با بالا رفتن تعداد کاربرانمان استاندارهایمان نیز در حال افزایش است.»

یکی از کاربران ضمن تشکر از پشتیانی و احراز هویت سریع بیت پین گفت: «از مزایای بیت پین این است که سطح‌بندی و سطح کاربری برای سقف مبلغ برداشت در نظر نگرفته است. برخی صرافی‌های به نسبت معتبرتر، می‌گویند حداقل باید 20 الی 50 میلیون تراکنش برای برداشت کوین داشته باشید. تنها در بیت پین است که برای سرمایه‌گذاران خرد و با بودجه کم امکان برداشت فراهم است.»

مردانی بابیان اینکه قصد داریم رشدمان طبیعی باشد تصریح کرد: «بسیاری از صرافی‌های ایران با تبلیغات پرهزینه با سرعت بسیار بالا کاربر جذب می‌کنند اما قادر به پشتیبانی از کاربران متعدد خود نیستند؛ ما سرعت رشدمان را به نحوی تنظیم کرده‌ایم که توانایی پشتیبانی‌اش را داشته باشیم. ترجیح می‌دهیم 40 هزار کاربر خیلی راضی داشته باشیم تا 200 هزار کاربر ناراضی.»

مدیرعامل بیت پین به چگونگی انتخاب ارزهای موجود در صرافی پرداختو گفت: «معیار اول برای انتخاب در بیت پین مارکت کپ ارز‌های موردنظر است و معیار دوم تقاضای مردم، که از کانال‌های مختلف اینستاگرام و تلگرام بررسی می‌شود و در معیار سوم، بحث فنی کوین از حیث دزدی و یا اسکم نبودن پروژه چک می‌شود. این روند با استفاده از کدهای نرم‌افزاری و مطالعه وایت پیپر توسط تیمی متخصص در جریان است.»

کاربری باتوجه به اعلام ممنوعیت فعالیت صرافی‌‎ها از بسته‌شدن بیت پین ابراز نگرانی کرد. مدیرعامل بیت پین در پاسخ گفت:«خبر شنیده شده مختص صرافی‌های معمولی است نه صرافی‌های آنلاین.»

او تصریح کرد: «تنها خبر شنیده‌شده درباره پلتفرم‌هایی شبیه ما، بسته‌شدن درگاه پرداخت است. که ما نیز در جلسات مجلس و بانک مرکزی نماینده داشتیم و تشکل‌هایی با انجمن بلاک‌چین ایران، انجمن فین‌تک و سازمان نصر ایجاد کرده‌ایم. در ضمن فعالیت غیرقانونی زمانی است که قانونی وجود داشته باشد و ما خلاف این قانون رفتار کنیم.»

به گفته او، در صورت بسته شدن درگاه‌های پرداخت هم جای نگرانی نیست؛ تیم ما یک روش جایگزین تهیه‌کرده که می‌توان با استفاده از آن به‌آسانی شناسه پرداخت را وارد و کیف پول شارژ کرد.

فردی در اعتراض به کارمزد انتقال ارز به کیف پول گفت: «هزینه انتقال مساوی باقیمت ارزهای خریداری‌شده بود.» مردانی در پاسخ به او گفت: «برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنم؛ هنگام برداشت، ارز موردنظر خود را تبدیل به تتر یا ریال کنید.»

او در این باره تصریح کرد: «برخی از کارمزدهای موجود برای شبکه‌بلا‌ک چین است و به ما ارتباطی ندارند. به عبارتی خود بیت پین برای انتقال یک کوین باید پول بپردازد. یک سری دیگر کارمزدها برای افزایش امنیت است؛ تیم ما مقداری از کوین‌های خریداری‌شده را در صرافی نگه‌ می‌دارد و برخی دیگر را به والت‌های سخت‌افزاری منتقل می‌کند تا هکرها به آن‌ها دسترسی پیدا نکنند. بنابراین برای برداشت، کوین‌ها بار دیگر به بیت پین انتقال پیدا می‌کنند که این خود هزینه‌بر است.»

مردانی خاطرنشان‌کرد: «در راستای افزایش امنیت کیف پول، بیت پین دارایی‌های مردم را وارد کیف پول سخت‌افزاری موجود در صندوق امانات بانک‌ها و دفاتر امن کرده‌ است. همچنین اقدامات دیگر مانند ورود دومرحله‌ای گوگل را در اختیار کاربران قرار داده‌، واضح است تمام هزینه‌ها برای حفظ امنیت است.»

مردانی در پایان بابیان اینکه برنامه‌ای برای شفافیت در نظر گرفته‌شده است. تصریح کرد:«بیت پین قصد دارد کیف ‌پول کاربران را به‌صورت خصوصی و شخصی در اختیارشان قرار دهد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.