راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واحد رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی راه‌اندازی شد

واحد رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی، با همکاری مشترک مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در آستانه عید سعید فطر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در راستای گسترش روزافزون تجارت الکترونیکی و لزوم افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی و ارتقای پاسخگویی و اثربخشی چرخه ثبت و رسیدگی به شکایات احتمالی از کسب‌وکارهای اینترنتی، و همچنین با توجه به مسئولیت ذاتی و قانونی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مبنی بر «ساماندهی کسب‌وکارهای اینترنتی» و «حمایت از مصرف‌کنندگان در فضای تجارت الکترونیکی» و صلاحیت قانونی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درزمینهٔ رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان از طریق انجام بازرسی و صدور اخطارهای نظارتی و حسب نیاز تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع صالح قضایی، واحد رسیدگی به شکایات از کسب‌وکارهای اینترنتی پس از یک دوره راه‌اندازی آزمایشی، به استفاده عمومی رسید.

خریداران می‌توانند به‌منظور پیشگیری از بروز مشکلات بعدی، قبل از خرید با کلیک بر روی لوگوی نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه اینترنتی، اطلاعات مندرج در پروفایل کسب‌وکار (سوابق فعالیت، تخلفات و پاسخگویی به شکایات فروشنده) را بررسی و سپس برای خرید از فروشگاه مربوط تصمیم‌گیری کنند.

همچنین خریداران پس از خرید در صورت بروز مشکل و عدم ایفای کامل تعهدات توسط فروشنده، می‌توانند نسبت به ثبت شکایت خود در سامانه اینماد با ارائه اسناد و مدارک لازم اقدام کنند. رسیدگی به شکایت طبق مراحل طراحی‌شده در سامانه اینماد پیگیری و در صورت عدم پاسخگویی مناسب کسب‌وکار، به واحد رسیدگی به شکایات ارجاع و پس از بررسی در صورت نیاز، پرونده کسب‌وکار متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

شایان ذکر است، برای افزایش رفاه حال بیشتر خریداران، سطوح مختلف اطمینان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، به‌صورت رتبه اعتماد در قالب ستاره‌های اینماد نمایش داده می‌شود. برهمین اساس به مردم توصیه می‌شود خرید خود را از کسب‌وکارهای اینترنتی بیش از یک ستاره انجام دهند.

1 دیدگاه
  1. حسن مرادوند می‌گوید

    تعداد ستاره های بیشتر به معنی اعتمادپذیری بیشتر یک کسب و کار نیست. چنانچه در سایت نماد توضیح داده شده، اعتبارسنجی کسب و کار بر مبنای میزان سرمایه و شاخص های مشابه منجر به تعداد ستاره بیشتر می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.