راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تقسیم سود ۸۰ درصدی به‌پرداخت ملت / به هر سهم ۱۰۷۹ ریال سود تعلق گرفت

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت به‌پرداخت ملت (سهامی عام) منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور بیش از ۸۶ درصد از سهامداران، ۱۸ اردیبهشت‌ماه برگزار شد. از تصمیمات مهم این مجمع تصویب صورت‌های مالی به‌پرداخت ملت و تقسیم سود بود. بدین ترتیب برای هر سهم به‌پرداخت ملت ۱۰۷۹ ریال سود تقسیم شد.

در این جلسه رأی‌گیری اعضای هیات‌رئیسه انجام شد و بر اساس آن داریوش روحی، به‌عنوان رئیس مجمع، اسدالله همتی به‌عنوان ناظرمجمع، امید صباغ به‌عنوان ناظر دوم مجمع و حمید عباسیان به‌عنوان منشی مجمع انتخاب شدند.

در ادامه محمدرضا نمازی، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت فعالیت‌های شرکت را در طول یک‌سال گذشته شرح داد و گفت: «در سال قبل افزایش سرمایه ۱۵۵۰ میلیارد ریالی داشته‌ایم. همچنین تعداد سهامداران ما به سه میلیارد رسید که در آینده می‌تواند دستارودهای خوبی را به همراه داشته باشد. علاوه‌بر این به‌پرداخت ملت با رشد حدود ۱۰۷ درصدی سرمایه توانست که قیمت سهام و صورت‌های مالی خود را در وضعیت خوبی نگه دارد.»

نمازی ترکیب سهام‌داران به‌پرداخت ملت را شامل «هلدینگ فناوران هوشمند بهسازان فردا» با ۸۶ درصد سهم و سایر شرکت‌ها و سهام‌داران در مجموع با 14 درصد سهم عنوان کرد و ادامه داد: «فعالیت‌های به‌پرداخت در سه حوزه بانکی، پرداخت الکترونیکی و پروژه‌های ملی ارائه می‌شود که در حوزه بانکی؛ پنج هزار خودپرداز، هفت هزار و ۶۰۰ پایانه شعبه، یک میلیون و ۲۰۰ کاربر سامانه موبایلی تولید رمز پویا، 9.5میلیون کارت دارای رمز پویا، دو هزار و ۶۰۰ کیوسک خدمت‌رسان است.»

اوبا اشاره به نصب ۱۰۰ هزار پایانه فروشگاهی توسط به‌پرداخت و ارائه ۹۷۰ هزار پایانه فروش توسط این شرکت، توضیح داد: «درگاه‌های اینترنتی این شرکت با افزایش ۲۶ هزار واحدی به ۴۶ هزار درگاه و نصب برنامه موبایلی سکه با افزایش سه میلیونی به هفت میلیون مورد رسیده که رشد ۳۵ درصدی تعداد تراکنش‌های انجام‌شده در بستر این اپلیکیشن را به همراه داشته است.»


افزایش ۳۵ درصدی در تعداد تراکنش


نمازی در بحث تعداد تراکنش‌های شرکت به‌پرداخت ملت توضیح داد: «این شرکت با ۶۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۵۴ تراکنش افزایش ۳۵ درصدی را در سال گذشته تجربه کرده است. به‌پرداخت ملت در بحث مالی نیز افزایش صعودی داشته و با ۵۶ درصد رشد در سود خالص، افزایش دو برابری سرمایه را تجربه کرده است.»

او به ارزش ویژه هر سهم نیز اشاره کرد و در این باره توضیح داد که این ارزش ۰.۲۴۵ در سال ۱۳۹۹ رشد داشته است. همچنین نسبت بدهی به پرداخت ملت به حقوق صاحبان سهام کاهش داشته و نسبت حقوق مالکان ۰.۰۴ درصد رشد داشته است.

پس از قرائت فعالیت‌های شرکت توسط مدیرعامل به‌پرداخت ملت، صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به  ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ و گزارش فعالیت هیئت‌مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت.

با تقسیم سود ۸۰ درصدی به‌پرداخت ملت میزان سود هر سهم ۱۰۷۹ ریال در نظر گرفته شد. همچنین موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و ایران مشهود به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت نیز روزنامه دنیای اقتصاد تعیین شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.