راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خلاصه‌ای از عملکرد اینگرو در صنایع مختلف / تلاش برای رسیدن به تصمیم‌گیری داده محور

محصول اینگرو حاصل تلاش تیمی با تجربه و در عین حال جوان است که سعی داشته‌اند تا عملکرد اینگرو با تکیه بر دانش فنی و کسب‌وکاری خود به بهترین شکل باشد و یکی از کلیدی‌ترین نیازهای موجود در فضای کسب‌وکار فعلی کشور را حل کرده و راه رسیدن شرکت‌ها را به تصمیم‌گیری داده‌محور هموار سازند.


نحوه عملکرد اینگرو


  • مرحله اول (راه‌اندازی اینگرو):

نصب SDK های موجود بر اساس تکنولوژی کاربر (مشتری) قدم اول است. اینگرو محدودیتی در ارائه SDK ندارد و تیمشان قادر هست با روش‌های دیگر هم دریافت داده از مشتری را راه‌اندازی کند. این روش‌ها می‌توانند شامل Auto Grabber، Custom SDK و یا Http Request و Web hook باشند.

بعد از نصب SDK و ارسال event (داده) از سمت کاربر، اینگرو به صورت Real-Time داده‌ها را دریافت و ذخیره می‌کند. در این مرحله یکپارچه‌سازی انجام شده و کاربر قادر به ایجاد و مشاهده گزارش‌های دلخواه خود است. از لحاظ بار فنی مورد نیاز در این بخش تیم اینگرو سعی کرده‌ حداکثر ساده‌سازی را انجام دهد تا با کمترین زمان و دانش فنی این بخش به آسانی انجام شود.

پس از این کاربر قادر است با استفاده از Report Builder هرگونه گزارش مورد نیاز خود را تولید کرده و بدون نیاز به علوم داده و یا هوش تجاری از تمامی قابلیت‌های ANSI SQL استفاده کند.

  • نمایش ایونت استریم در سیستم اینگرو:

نمایش استریم‌ها: در اینگرو ابزارهای دیگری مانند KPI Builder و Dashboard Builder در اختیار کاربر قرار گرفته تا افراد بتوانند بر اساس گزارش‌های خود شاخص‌های کلیدی عملکرد کسب‌وکار خود را بر اساس کلان داده‌های جمع‌آوری شده به صورت بلادرنگ محاسبه و رصد کنند. تمامی گزارش‌ها و KPI ها در یک داشبورد قابل مشاهده و اشتراک‌گذاری هستند.

از دیگر امکانات اینگرو می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سطح دسترسی‌های مشخص
  • دارای طراحی Responsive و طراحی منحصر به فرد برای نسخه موبایل
  • Multi tenancy
  • Scale-up خطی

راهکارهای استفاده از اینگرو در صنعت‌های مختلف:

  • آنالیز محصول:

می‌توان داده‌های کاربران را جمع‌‌آوری و با استفاده از آنها اطلاعات با ارزشی را استخراج کرد. در رابطه با انواع آنالیزها به این لینک می‌توان مراجعه کرد.

با استفاده از SDK های و یا با استفاده از API های ساده اینگرو می‌توان از هر منبعی مانند اپلیکیشن موبایل، وب‌سایت و … داده‌های کاربران را جمع‌آوری کرد. از آنجایی که  عملکرد اینگرو در جمع‌آوری داده‌ها به صورت Schemaless است، کاربران می‌توانند دایره لغات مشترک بین تمام تیم‌ها اعم از بازاریابی، تیم توسعه محصول، تیم مهندسی و … داشته باشند.

برای دستیابی به توسعه محصول بر مبنای رفتار کاربران لازم است که ابتدا داده‌های رفتاری کاربران را جمع‌آوری کرده و گزارش‌های کاربردی‌ای را از آنها استخراج کرد. با استفاده از اینگرو دیگر نیازی به راه‌انداری زیرساخت Big-Data و صرف هزینه و زمان زیاد برای دریافت گزارشات رفتار کاربران نخواد بود. اینگرو این دغدغه را از تیم شما خارج کرده است.

افراد قادر خواهند بود با کمترین هزینه تکنیکال به گزارش‌ها و insight های مورد نظر خود دست پیدا کنند و از مشکلاتی که کاربران در استفاده از سیستم مواجه می‌شوند به راحتی مطلع شوند. می‌توان با قرار دادن KPI برای هر بخش از touch-point های محصول خود از عملکرد آنها مطلع شد و با مدیریت کردن این KPI ها و رصد روند آنها عملکرد تیم خود را در بهتر کردن تجربه استفاده از محصول بهبود بخشید.

این گزارش‌ها به صورت داشبوردهای خلاقانه در اختیار ذی‌نفعان و صاحبنظران شرکت قرار می‌گیرند و از ارائه گزارش‌های حجیم فارغ خواهند شد. ترکیب درستی از عملکرد و خلق ارزش و یا متریک‌هایی خلاقانه را به جای متریک‌های رایج به‌وجود آورد و از آن‌ها برای پیشبرد کارها استفاده کرد. یکی از کارهایی که تیم‌های اجرایی به آن نیاز دارند این است که با استفاده از اینگرو داده‌های مشتریان را رصد کنند تا بتوانند از نیاز واقعی آن‌ها مطلع شوند.

تیم اینگرو برای شرکت‌هایی که به صورت marketplace فعالیت می‌کنند این امکان را فراهم می‌کند که به شرکت‌هایی که با آن‌ها فعالیت دارند گزارش‌های کاربردی ارائه دهند تا بتوانند فعالیت مثمر ثمرتری و ارتباط بهتری با کاربران خود و به صورت رایگان یک ابزار مارکتینگ در اختیار داشته باشند. افراد به یک راه‌حل تجزیه و تحلیل داده‌ها نیاز دارند که بتوانند به راحتی در برنامه‌هایشاک ادغام شود و insight هایی که نیاز دارند را به مشتری بدهد. با استفاده از اینگرو به اختراع مجدد چرخ نیازی نیست و اینگرو مزیت رقابتی پایداری را ایجاد خواهد کرد و آن این است که می‌توان بلادرنگ تجزیه و تحلیل داده‌ها را داشت.

  • بازاریابی:

عملکرد اینگرو به گونه‌ای است که برای تصمیم‌گیری از داده‌ها شروع می‌کند. وقتی در این تیم از شهود استفاده می‌شود، موجب نگرانی‌شان می‌شود. به صورت هدفمند و داده محور برنامه بازاریابی را می‌توان پیاده‌سازی کرد. شاخص‌های کلیدی عملکرد تیم بازاریابی را تعیین و به منظور بهینه کردن آنها برنامه‌ریزی کرد. افراد می‌توانند پیشنهادهای خود را با پیش‌بینی رفتار کاربران بهینه و برای ارزیابی موفقیت فعالیت‌های بازاریابی خود از آن‌ها استفاده کنند.

با غنی کردن داده‌ها از اینکه چه کاربرانی از کدام بخش محصولا استفاده می‌کنند می‌توان مطلع شد. توانمندسازی کارکنان از طریق تجزیه و تحلیل پلتفرم اینگرو کار را برای موفقیت تیم‌های فروش و بازاریابی بسیار آسان می‌کند. با اجرای برنامه‌های بازاریابی مبتنی بر داده می‌توان رشد فروش را تا ۷۰ درصد افزایش داد.

برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی کاربران و جلوگیری از نارضایتی آن‌ها از سرویس‌ها می‌توان با استفاده از ویژگی‌های با‌ارزش اینگرو عملکرد تیم پشتیبانی را به صورت Real-Time مشاهده کرد. افراد تمام این ویژگی‌ها را بدون اینکه نیاز به استخدام developer و راه‌اندازی زیرساخت دیگری با دردسرهای نگهداری و scale-up آن داشته باشند، خواهند داشت.

شرکت‌هایی که خدمات فروش تبلیغات را انجام می‌دهند با استفاده از اینگرو قادر خواهند بود که تجربه حمایتی خارق‌العاده‌ای را همراه با تضمین وفادارسازی کاربران را به مشتریان خود پیشنهاد دهند. یکی از مزیت‌های استفاده از اینگرو برای کسانی که در حوزه بازاریابی فعالیت دارند این است که می‌توانند بدون نیاز به در اختیار داشتن دانش فنی از تمام امکانات آن استفاده کنند و به راحتی Query بزنند.

برای ارزیابی conversion های مختلف از فعالیت‌های marketing automation می‌توان از اینگرو استفاده کرد و به صورت Real-time عملکرد خود را مشاهده کرد و آنها را با مشتریان خود به اشتراک گذاشت تا از وضعیت کمپین‌ها به راحتی مطلع شوند. به راحتی می‌توان از ابزارهای اینگرو در سامانه‌های داخلی استفاده کرد.

  • اینترنت اشیا:

برای کسب‌وکارهایی که در حوزه IOT یا اینترنت اشیا فعالیت می‌کنند کمتر سرویسی وجود دارد تا به آنها کمک کند داده‌های خود را جمع آوری کرده و گزارش‌گیری کنند. دستگاه‌هایی مانند سنسورها حاوی اطلاعات مفیدی هستند که با جمع آوری و آنالیز آنها می‌توان در توسعه محصول، بازاریابی، مانیتورینگ و … به صورت داده محور تصمیم‌سازی کرد.

  • مانیتورینگ:

برای مانیتورینگ سیستم‌های نیاز است که یک سیستم آنالتیکس با انعطاف‌پذیری بالا را در اختیار داشت بدون آنکه نیازی به ایجاد و نگهداری از یک زیرساخت big-data داشت. عملکرد اینگرو به صورتی هست تا  این امکان را به فرد بدهد که استفاده از یک api ساده و یا SDK ها با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف اطلاعات مختلفی مانند Log سیستم، اطلاعات مربوط به Load Balance، میزان مصرف منابع، Response time و… را جمع‌آوری و ذخیره و گزارش‌های دلخواه خود را به صورت Real-Time دریافت کرد. اینگرو این امکان را می‌دهد تا بتوان API ها را مانیتور کرد.

شرکت‌های SaaS زیادی وجود دارن، و نیاز دارند که به مشتریانشان گزارش‌ ارائه کنند. ایجاد گزارش‌های تحلیلی کار سختی است ولی به اشتراک‌گذاری آن‌ها با مشتریان کار بسیار سخت‌تری خواهد بود. همینطور برای شرکت‌هایی که به صورت SaaS فعالیت دارند، استفاده از داده‌هایی که معمولاً در تبادل Solid API بسیار جذاب خواهد بود. این شرکت‌ها می‌توانند برای اینکه بتوانند به مشتریان خود سریعاً گزارش‌های استفاده از سرویسشان را ارائه کنند، از داشبورد اینگرو بهره گرفته و دیگر نیازی به توسعه سیستم گزارش‌دهی نداشته باشند. افراد تمام نیازهایی که برای مانیتورینگ در این حوزه را دارند توسط یک کارآموز و در یک روز انجام خواهد شد.


چند use-case از موارد استفاده اینگرو


  • برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری:

این شرکت‌ها در قبال سرمایه‌ای که در اختیار شرکت‌ها و یا استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهند همواره باید وضعیت رشد آن‌ها را رصد کرده تا هم از سرمایه‌گذاری خود مطمئن شوند و هم بتوانند آن‌ها را قرار گیری در مسیر رشد هدایت کنند.

اینگرو قادر است به صورت یک ابزار راهگشا برای این شرکت‌ها نقش ایفا کرده و این امکان را به سرمایه‌گذاران بدهد که به صورت همزمان تمامی شرکت‌های زیرمجموعه را از نظر عملکرد در رفتار مشتریان، بازاریابی، بهره‌وری محصول و وضعیت سرور و میزان سلامت سیستم رصد کنند. همچنین با دادن امکان ایجاد KPI برای هریک از شرکت‌های زیرمجموعه خود هدف تعیین کرده و آن‌ها را در رسیدن به آن اهداف یاری دهد.

  • برای شرکت‌هایی که خدمات marketplace ارائه می‌دهند:

این شرکت‌های نیاز دارند که به  seller های خود گزارش‌های لحظه‌ای از وضعیت غرفه‌ها و یا جایگاه اختصاصیشان در رابطه با رفتار کاربران داشته باشند تا بتوانند این امکان را به آن‌ها بدهند که با استفاده از تبلیغات، چینش محصولات، محتوای غنی‌تر و … عمل‌کرد بهتری در فروش محصولاتشان داشته باشند. این شرکت‌ها اگر بخواهند چنین امکاناتی را داشته باشند ناچارند که زیرساخت data engineering قوی را توسعه دهند که از لحاظ هزینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به صرفه نخواهد بود و علاوه بر این آن‌ها را درگیر تکنولوژی می‌کند که در حیطه کسب‌وکارشان نیست. با استفاده از اینگرو آن‌ها قادر خواهند بود این داشبوردها را برای هر seller به سادگی ساخته؛ دسترسی viewer به آن‌ها داده و داشبورد خودشان را به آن‌ها اساین کنند.

  • برای شرکت‌هایی که خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهند و یا دارای زیرساخت marketing automation  هستند:

این شرکت‌ها برای اثبات عمل‌کرد خدماتشان لازم است به صورت لحظه‌ای مشتری را از وضعیت کمپین و یا رخداد مارکتینگ‌شان مطلع کنند تا بتوانند هم خدمات بهتری ارائه دهند و هم مشتری را از صحت و سلامت خدمات مطمئن کنند. با استفاده از اینگرو آن‌ها می‌توانند تمامی رفتارهای کاربران را رصد کرده و با در اختیار قرار دادن داشبوردهای اختصاصی به هر مشتری به صورت لحظه‌ای و بلادرنگ آن‌ها را از این وضعیت مطلع دارند.

منبع اینگرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.