راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام نسل، از شعبه‌های آجری دل کندند؟

نسل انفجار جمعیت که از لحاظ مردم شناختی بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ متولد شده‌اند؛ مشهورند که بنیان‌گذار روندهای مختلف در بازار هستند. بنابراین می‌توان ادعا کرد بسیاری از آن‌ها فراتر از منحنی حرکت کرده‌اند و بانکداری آنلاین را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. در حقیقت بر اساس تحلیل‌هایی که موسسه خدمات مالی Intuit انجام داده است؛ ۴۶ درصد این نسل به طور فعال از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده می‌کنند اما این سؤال به وجود می‌آید که چه چیزی توجه این نسل را جلب کرده که حاضرشده‌اند از شعبه‌های آجری دل بکنند؟ در اینجا به برخی دلایل این امر اشاره می‌کنیم.

.

نرخ سود بالاتر

وب سایت MoneyRates.com دراین‌باره اشاره می‌کند؛ بانک‌های آنلاین بیش از بانک‌های معمول نرخ سود پرداخت می‌کنند. این وب سایت در ادامه توضیح می‌دهد: یک موسسه آنلاین به زمان پردازش کمتری نیاز دارد زیرا باید همچنان یک شبکه گسترده باقی بماند. حساب‌های بانکی آنلاین، به طور معمول در سطح ملی فراهم می‌شوند و سود زیادی به مشتری می‌دهند. علاوه بر تمام این موارد، درست زمانی که نسل انفجار جمعیت به سن بازنشستگی رسیدند؛ باید از سرمایه‌گذاری‌های سنگین دوری کرده و به سوی سرمایه‌گذاری‌های ایمن حرکت کنند که رشد معقولی دارند. تخصیص پول نقد به یک بانک آنلاین با نرخ سود بیشتر، به این نسل مأمنی ارائه می‌کند که می‌توانند سرمایه‌شان را ایمن حفظ کنند.

.

هزینه بسیار کم یا رایگان

وب سایت Motley Fool دراین‌باره می‌نویسد: اگر بانک فقط از یک شبکه آنلاین کامپیوتری حمایت کند؛ بالطبع هزینه‌های آن بسیار پایین خواهد بود (زیرا نیازی به شعبه، ماشین‌های سخنگو و خودپرداز و غیره ندارد)؛ بنابراین بانک می‌تواند این هزینه‌ها را از سپرده حساب مشتری نکاهد؛ چنین روندی به معنای کاهش کارمزدهای بانکی یا رایگان بودن خدمات بانکداری آنلاین است. این امر برای نسل انفجار جمعیت خبر خوبی است زیرا سعی دارند بیش از گذشته سرمایه‌های خود را حفظ کنند.

.

سهولت استفاده

بانک‌های آنلاین به مشتریان اجازه می‌دهند با استفاده از کامپیوترهایشان چکی را به حساب واریز کنند تا توازن حسابشان را بررسی کنند؛ سرمایه منتقل کنند و صورتحساب‌هایشان را پرداخت نمایند. همان طور که وب سایت SavingsAccounts.com اشاره می‌کند: بانک‌های آنلاین ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته پاسخگوی مشتریان هستند؛ بنابراین مشتری می‌تواند هر زمان که بخواهد پولی به حسابش واریز کند یا مبلغی را منتقل کند؛ برای انجام این کار هم نیازی نیست فرد به مرکز شهر برود؛ به راحتی می‌تواند در خانه و با آسایش این فرایند را انجام دهد.

.

سرعت

عامل آسایش بسیار مهم است. هنگامی که سخن از سرعت به میان می‌آید این عامل بسیار مهم است. سایت Boomer Places که به نسل انفجار جمعیت تعلق دارد دراین‌باره می‌نویسد: مشتری می‌تواند صورتحساب‌هایش را در مدتی کوتاه بپردازد. حساب‌های پس‌انداز آنلاین پیشنهادهای خوبی را ارائه می‌کنند و مشتری با کمک آن‌ها می‌تواند سرمایه‌اش را ایمن نگه دارد.

منبع: بانکی دات آی آر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.