راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا در گفت‌وگو با راه پرداخت / صدور ۷۵ هزار کارت مجازی اعتباری سهام عدالت و تسهیلات کرونایی توسط بانک ملی

ارائه کارت مجازی اعتباری سهام عدالت بر اساس نشان اعتباری از اواخر بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با بانک ملی رقم خورد. اسفندماه همان سال این بانک در بخش نشان بانک در اپلیکیشن‌های ایوا، بله و شصت عملیات احراز هویت و ثبت تقاضای کارت اعتباری سهام عدالت را انجام داد.

آنطور که مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا به راه پرداخت توضیح داد، در ایام نوروز استقبال زیادی از کارت مجازی اعتباری سهام عدالت نشد، اما در چند روز اخیر تعداد تراکنش‌ها و صدور کارت روند صعودی پیدا کرده و تا روزهای آینده این روند شدت بیشتری هم خواهد گرفت.

شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا از ارائه‌دهندگان زیرساخت کارت مجازی اعتباری سهام عدالت برای بانک ملی است. امیر طیبی مدیرعامل این شرکت در خصوص فرایندی که در بانک ملی برای ارائه کارت مجازی اعتباری سهام عدالت آغاز شده، گفت: «حدود پنج‌ماه پیش در بانک ملی فرایند صدور کارت مجازی اعتباری سهام عدالت آغاز شد. در این راستا خراسان جنوبی را به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در این زمینه انتخاب کردیم و کارهای زیرساختی تا حدودی در آنجا انجام شد، اما باتوجه به مشکلاتی که وجود داشت این روند کامل نشد. اواخر بهمن‌ماه بود که آمادگی ارائه کارت مجازی اعتباری سهام عدالت فراهم شد و از طریق اپلیکیشن مجازی ایوا مورد استفاده مشتریان قرار گرفت. در ایام عید این کارت مورد استقبال جدی قرار نگرفت، اما اکنون تعداد تراکنش‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود. به‌طور مثال از روز گذشته (۱۵ فروردین‌ماه) حدود هزار کارت صادر شده است.»

او با تاکید بر اینکه این طرح در حال حاضر نوپاست و افراد بدون حضور در شعبه می‌توانند این خدمت را دریافت کنند، گفت: «در حال حاضر تراکنش‌ها در فروشگاه‌ها با کارت مجازی اعتباری سهام عدالت انجام می‌شود. به‌طور مثال در روز گذشته بالای ۵۰۰ تراکنش از طریق این کارت‌ها در فروشگاه‌ها انجام شده است.»

طیبی توضیح داد که اکنون حدود ۷۵ هزار کارت مجازی اعتباری سهام عدالت و تسهیلات کرونایی توسط بانک ملی صادر شده است، اما با توجه به روندی که در چند روز گذشته شاهد بودیم، این تعداد بیشتر خواهد شد و ممکن است در هفته‌های آینده این آمار صعودی شود.

مدیرعامل پیشگامان پویا در خصوص نحوه استفاده از این کارت و شرایط آن گفت: «وثیقه این کارت سهام عدالت  افراد است. بدین صورت که پس از درخواست کارت مجازی اعتباری سهام عدالت توسط افراد، سهام آنها مسدود می‌شود. پس از آن بر اساس معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت اعتبار برای افراد صادر می‌شود.»

طیبی با توضیح اینکه افراد با این اعتبار می‌توانند از طریق موبایل خود در فروشگاه مورد نظر خرید انجام دهند، گفت: «به‌طور مثال اگر فردی تا ۱۰ میلیون تومان اعتبار داشته باشد، می‌تواند تا معادل ۱۰ میلیون تومان از این کارت استفاده کند. اگر تا ماه بعدی تسویه را انجام دهد این مبلغ دوباره شارژ می‌شود و اگر تسویه نکند، مبلغ برای آنها قسط بندی می‌شود.»

او با بیان اینکه شروع کارت‌های اعتباری به صورت مجازی با سهام عدالت رقم خورد، توضیح داد: «رویکرد ما این است که فیزیک کارت اعتباری را حذف کنیم و مردم به صورت مجازی بتوانند از کارت‌های اعتباری استفاده کنند. این کار با نشان اعتباری سهام عدالت آغاز شد و قطعاً برای بازارهای دیگر هم این برنامه را در دست اجرا داریم.»

مدیرعامل شرکت پیشگامان پویا اعلام کرد که آمادگی این را دارند که علاوه‌بر بانک ملی با بانک‌های دیگر هم این پروژه را همکاری کنند و مشکلی از نظر زیرساختی در این خصوص وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.