راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی سامانه معاملات الکترونیکی با استفاده از NFC

اولین سامانه هوشمند معاملات الکترونیکی «سمارای» بر پایه فناوری سیم‌کارت، به‌منظور توسعه خدمات دولت الکترونیکی NFC توسط شرکت خدمات ارتباطی رایتل، راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، برای اولین‌بار در کشور، با استفاده از فناوری سیم‌کارت NFC مجهز به سرویس امضاء همراه رایتل، فضای شفاف رقابتی بین تأمین‌کنندگان کالا و خدمات و سهولت در فرایندهای معاملات الکترونیک از طریق فناوری‌های نوین جایگزین توکن، به‌وجود آمد.

همچنین با ارائه این نوع سیم‌کارت، دو فاکتور مهم امنیت و شفافیت معاملات الکترونیک بر اساس آخرین استانداردهای تجارت الکترونیک جهان، یعنی اثبات هویت کاربر و استنادپذیری اسناد دیجیتالی، فراهم شده است.

پیش‌ازاین و بر اساس فناوری توکن، همه فعالان فضای معاملات الکترونیکی همچون اصناف، تأمین‌کنندگان کالا و خدمات باید با پرداخت هزینه، شناسه گواهی دیجیتال توکن فیزیکی مورد تأیید مرکز صدور گواهی دیجیتال کشور CA را دریافت می‌کردند؛ در حال حاضر شرکت خدمات ارتباطی رایتل با ارائه سیم‌کارت رایگان، بدون نیاز به حمل توکن یا کارت هوشمند، همه فرایندهای احراز هویت مبادله کنندگان را در بالاترین سرعت از طریق تلفن همراه فراهم کرده است.

گفتنی است هم‌اکنون تمامی مناقصه‌ها و مزایده‌ها، ارزیابی کیفی تأمین‌کنندگان و استعلام‌های متوسط و جزئی از طریق سمارای انجام و نزدیک به ۲۰ ارزیابی کیفی برگزار شده است.

تأمین‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه سمارای نسبت به ثبت‌نام و درخواست حضور در ارزیابی کیفی و بارگذاری مستندات اقدام کنند.

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.