راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایلان ماسک ۲۷ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد

در هفته اخیر ارزش سهام تسلا یک ریزش شدید را تجربه کرد؛ که در نتیجه این اتفاق، ایلان ماسک ۲۷ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست‌ داد.

به گزارش ایسنا، با هفت برابر شدن ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا در انتهای سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک به دومین و حتی در مقاطعی به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شد.

تسلا که یکی از پیشروترین خودروسازان جهان در استفاده از تکنولوژی‌های نوین است، در زمان همه‌گیری کرونا به یکی از محبوب‌ترین خودروسازها تبدیل شد.  

ثروت ایلان ماسک، به دلیل ریزش سهام تسلا، در پایان معاملات هفته گذشته به ۱۵۷ میلیارد دلار رسید تا او پس از جف بزوس در رده دوم قرار گیرد. او در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار ثروت کمتری از جف بزوس دارد.  

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان بازار بورس، ارزش سهام تسلا در حال حاضر دچار حباب قیمتی شده و این مسئله برخی از سهامداران این شرکت را نگران کرده است. از دیگر دلایل ریزش سهام تسلا، توقف خط تولید مدل تسلا ۳ این شرکت در کالیفرنیا به دلیل کمبود قطعات کامپیوتری بوده است.  

ماسک نیز به سهامداران اطمینان خاطر داد: «در سه‌ماهه دوم امسال، کار تحویل خودروی سایبر تراک این شرکت آغاز خواهد شد.»

همچنین طبق گزارش خودروسازی تسلا، در سال ۲۰۲۰ حدود نیم‌میلیون خودرو در زیرمجموعه‌های این شرکت تولید شد که از این مقدار بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه، تولید سه‌ماهه پایانی سال است.

علاوه بر افزایش تولیدات، تسلا در راستای عمل به استراتژی بازاریابی خود قیمت خودروهای خود را به طور متوسط ۱۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش داد که از این مقدار، بیشترین کاهش قیمت مربوط به مدل ایگرگ این شرکت بوده است.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.