راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تجارت و پارسیان هم آمدند؛ چرا بانک ملت هنوز غایب است؟

بانک پارسیان به عنوان بیست و پنجمین عضو، به سامانه انتقال سه‌وجهی پول متصل شد و با این حساب تنها بانک ملت نمی‌تواند این خدمت را به مشتریان خود ارائه دهد. به گفته بانک مرکزی دو بانک پارسیان و تجارت به ترتیب در 2 تیر 92 و 23 اردیبهشت 92 به سیستم انتقال سه وجهی متصل شده‌اند. بانک مرکزی برای اتصال بانک ملت به این سامانه در حال پیگیری است تا شرایط ارائه خدمت این بانک ملت هم فراهم شود.

.

چرا بانک ملت غایب است؟

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه تغییرات سیستمی عامل تاخیر در اتصال برخی بانک‌ها به سامانه انتقال سه ‌وجهی بوده گفت: تغییرات سیستمی بانک ملت زمان‌بر است و در صورت تکمیل، این بانک هم به سامانه متصل می‌شود.

ناصر حکیمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به روند اتصال بانک‌ها و موسسه اعتباری توسعه به سامانه انتقال سه‌وجهی، اظهارداشت: آنچه که بانک‌‌‌های متصل نشده به این سامانه در گذشته به بانک مرکزی اعلام کرده‌اند این بود که در حال اعمال تغییرات بر سیستم‌های خود هستند. وی افزود: با توجه به اینکه برخی بانک‌ها تغییرات عمده‌ای در سیستم خود اعمال کرده‌اند و در واقع در حال تعویض سوئیچ هستند، اتمام این فرآیند زمان‌بر است اما در صورت نهایی شدن آن سیستم انتقال سه‌وجهی را هم پشتیبانی خواهد کرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا بانک ملت بازه زمانی به بانک مرکزی برای اتصال به سیستم سه وجهی اعلام کرده است، گفت: خیر؛ تا آنجا که بنده اطلاع دارم زمان مشخصی به بانک مرکزی اعلام نکرده‌اند؛ باید توجه داشت که تجهیز بانک‌ها به این سامانه از دو سال پیش آغاز شد اما بانک مرکزی قصد داشت زمانی ارائه این خدمت را اعلام کند که اغلب بانک‌ها به این سامانه متصل باشند.

اسامی بانک‌های دارای خدمت انتقال سه وجهی و تاریخ فعال‌سازی سامانه

jadval-enteghal-vajhe-3-way2pay-92-04-08

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.