راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان ثبت، تأیید، انتقال و استعلام چک با اپلیکیشن سکه

با توجه به اطلاعیه‌های بانک مرکزی، چک‌های جدید که با رنگ بنفش از ابتدای سال ۱۴۰۰ چاپ و منتشر می‌شود باید هنگام صدور، دریافت و انتقال در سامانه صیاد ثبت شوند در غیر این صورت، این چک‌ها کارسازی نخواهد شد. از همین رو می‌توانید برای ثبت این چک‌ها در اپلیکیشن‌های مورد تایید بانک مرکزی مراجعه کنید.

به گزارش روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، امکان ثبت، تأیید دریافت، انتقال و استعلام چک نیز در «اپلیکیشن سکه» فراهم شده است. این امکان در حال حاضر برای چک‌های کنونی نیز وجود دارد و افراد با هدف آشنایی با فرآیند ثبت، تأیید، انتقال و استعلام چک، می‌توانند این چک‌ها را از طریق ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد به صورت اختیاری ثبت کنند.در همین راستا و بر اساس تمهیدات اندیشیده ‌شده از سوی شرکت شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی)، برنامه موبایلی سکه نیز گزینه «سامانه چک صیادی» را به منوی سرویس‌ها و خدمات خود افزوده است.

برای استفاده از خدمات، لازم است افراد با تلفن همراهی وارد این برنامه موبایلی شوند که سیم کارت آن متلعق به خود آنهاست. ثبت، تأیید و انتقال چک در چند مرحله انجام می‌شود:

  • ورود شناسه صیادی برگ چک در سامانه
  • احراز هویت
  • ورود مشخصات برگ چک در سامانه برای صادرکنندگان چک یا تأیید مندرجات برگ چک برای دریافت کنندگان برگ چک

همچنین صادرکنندگان چک برای ثبت آن در سامانه صیاد، در مرحله احراز هویت باید مشخصات کارت بانکی را وارد کنند که دسته چکشان را صادر کرده است. دریافت‌کنندگان و انتقال‌دهندگان چک می‌توانند مشخصات هر کدام از کارت‌های بانکی خود را وارد کنند.

می‌توان برنامه موبایلی سکه را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند کافه بازار، سیبچه و… یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری (#2*741*) و همچنین از طریق وب‌سایت رسمی شرکت به‌پرداخت ملت به آدرس behpardakht.com دریافت کرد.

منبع روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.