راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتقال وجه سه جانبه، رویا یا واقعیت؟

به گزراش تسنیم، درحالی که طی ماه‌های اخیر بانک مرکزی از فعال شدن انتقال وجه سه جانبه در مرکز شتاب خبر داده بود مشاهدات عینی و تماس‌های مردم حکایت از غیر فعال بودن این خدمات بانکی دارد.

21 فروردین ماه بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای از فعال شدن انتقال وجه سه جانبه در شبکه شتاب خبر داد و اعلام کرد: از این پس دارندگان کارت‌های اعتباری 22 بانک عضو شتاب می توانند بدون تطابق بانک صادرکننده مبدا و مقصد اقدام به انتقال وجه نمایند.

بانک مرکزی همچنین با ذکر اسامی بانک‌هایی که این خدمت را به مردم ارائه می‌دهند، اعلام کرده بود که در حال حاضر 22 بانک؛ شامل بانک‌های آینده، اقتصاد نوین، پاسارگاد، توسعه تعاون، توسعه صادرات، حکمت ایرانیان، دی، رسالت، رفاه کارگران، سامان، سپه، سینا، شهر، صادرات ایران، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، کارآفرین، گردشگری، مسکن، ملی ایران، موسسه اعتباری‌توسعه‌ و بانک کشاورزی خدمت انتقال سه جانبه را در شبکه بانکی به مشتریان ارائه می‌دهند.

پیش از این انتقال وجه در سیستم بانکی کشور نیازمند این بود که مردم یا از خودپرداز بانک مبدأ و یا از خودپرداز بانک مقصد اقدام به انتقال وجه نمایند اما با راه اندازی انتقال وجه سه جانبه این موج در جامعه پیچید که با این خدمت جدید بانکی دیگر نیازی به مراجعه بانک مبدا یا مقصد نیست و از هر بانکی می‌توان وجه مورد نظر را به حساب مقصد واریز کرد. ولی با وجودی که تبلیغات انتقال وجه سه جانبه از چند ماه قبل آغاز شده به ندرت می‌توان دستگاه خودپردازی را پیدا کرد که این خدمت را به مردم ارائه دهد. درحالی که حدود دو ماه از راه‌اندازی این سامانه در بانک مرکزی می‌گذرد مراجعه مردم به دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های مذکور حکایت از آن دارد که این خدمت جدید بانکی فعلاً پاسخگوی مردم نیست.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.