راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا فروش اینترنتی دارو و لوازم بهداشتی ممنوع است؟

daroo-drug-pharmacy-way2pay-92-03-29

روزنامه خراسان گزارشی در خصوص گسترش فروشگاه‌های اینترنتی دارو تهیه کرده است و در بخشی از این گزارش آمده است «70 درصد داروهای فروخته شده اينترنتی تقلبی است». در ادامه بخش‌هایی از این گزراش آورده شده است.

سرهنگ عرفاني رئيس پليس فضای تبادل اطلاعات استان خراسان رضوی، به فروش برخي کالاهای بهداشتی و داروهای غیراستاندارد و بی نام و نشان از طريق اينترنت اشاره می‌کند و می‌افزايد: در اين شيوه کلاهبرداری افراد فقط يک شماره تلفن اعتباری در اختيار خريدار قرار می‌دهند و بعد از دريافت هزينه از آن تلفن نيز ديگر استفاده نمی‌کنند.

.

بيشترين کالاهای عرضه شده اینترنتی

وی درباره بيشترين کالاهای تقلبی و تاريخ گذشته که از طريق سايت‌های کلاهبرداری اينترنتی عرضه می‌شود اظهار می‌دارد: داروهای جنسی، لوازم آرايشی و داروهای چاقی و لاغری و ريزش مو عمده‌ترين داروهای تقلبی و تاريخ گذشته کشف شده را شامل می شود.

.

چهار هزار قلم داروی کشف شده

عرفاني به فعاليت‌های پليس فتای استان در سال جاری اشاره می‌کند و می‌گويد: از 4 هزار قلم داروی فروخته شده اينترنتی که توسط پليس فتا امسال کشف شده بيش از 70 درصد تقلبی و تاريخ مصرف گذشته بوده است.

.

فروش اينترنتی دارو ممنوع است

عرفانی با بيان اين که فروش اينترنتی هر نوع دارويی ممنوع است، می‌گويد: در صورتی که شهروندان طعمه سايت‌‎های اينترنتی شدند بلافاصله با شماره تلفن‌های پليس فتا تماس بگيرند و ما را مطلع کنند.

.

خريد دارو خارج از چرخه داروخانه ممنوع است

هم چنين دکتر محمدرضا صابری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اين باره می‌گويد: خريد دارو خارج از چرخه توزيع، يعني داروخانه ممنوع است و داروها فقط بايد از طريق داروخانه تهيه شود. وی با بيان اين که فروش دارو خارج از اين چارچوب دخالت در نظام دارويی کشور محسوب مي‌شود و جرم است، می‌افزايد: فروش اينترنتی دارو ممنوع است حتي اگر صحت دارو تاييد شود و تاريخ داشته باشد. صابری تصريح می‌کند: بيشتر داروهایی که به صورت اينترنتی فروخته می‌شود تقلبی است چون داروهای مورد نياز عموم مردم را نمی‌فروشند بلکه داروهای لوکس را می‌فروشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.