راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون توسعه کسب‌وکار شرکت دارا: لندتک فصل جدید پیوند فناوری و نظام پولی بانکی

محمد حافظ حکمی، معاون توسعه کسب‌وکار شرکت دارا: تیم ما در «دارا» در راستای ایجاد فضایی بهتر برای بهره‌مندی افراد مختلف جامعه و ایجاد یک فضای کسب‌وکار مناسب و رونق آن، راهکار جدید و نوآورانه‌ای در حوزه تسهیلات اعتباری، ارائه کرده است.

خرید اقساطی یکی از روش‌های متداول خریدوفروش از گذشته در بین مردم بوده است. در این روش به گونه‌ای عمل می‌شود که متقاضی خرید کالا، پس از پیش پرداخت بخشی از هزینه کالا، آن را دریافت و به صورت اقساط باقی مانده هزینه را با سودهای مختلف و متعارف بازار پرداخت می‌کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت دارا ، با افزایش قیمت کالا طی چند سال گذشته و ظهور تکنولوژی و گسترش فعالیت‌ها در حوزه فین‌تک و شیوه‌های نوین مالی، روش‌های جدید و ابزارهای فناورانه به این مقوله افزوده شدند تا افراد بیشتری در شرایط فعلی، بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات برای خرید اقساطی و اعتباری اقدام کنند؛ اما در بسیاری از این موارد ممکن است درصد سودی که برای این تسهیلات اعتباری پرداخت می‌شود، بیشتر از آن چیزی باشد که اعلام می‌شود؛ بنابراین پس از اطلاع متقاضیان از نرخ بهره مؤثر و هزینه‌های پنهان تأمین مالی، یا قید دریافت تسهیلات را می‌زنند و یا به‌ناچار، نام خود را در میان دریافت‌کنندگان این تسهیلات، ثبت می‌کنند تا نیازمندی‌های خود را برطرف کنند.

این روزها بیشتر خانواده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی به وجود آمده کمتر به فکر مدیریت هزینه‌ها هستند و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، شرایط سختی را برای ارائه تسهیلات به مشتریان خود، اعلام می‌کنند. از طرف دیگر کسب‌وکارها به همان دلایلی که خانواده‌ها درگیر آن هستند کم رونق شده است.

محمد حافظ حکمی معاون توسعه کسب‌وکار شرکت دارا که این روزها با طرحی تحت عنوان «دارا» در حوزه فین‌تک فعالیت می‌کند، گفت: «تیم ما در «دارا» در راستای ایجاد فضایی بهتر برای بهره‌مندی افراد مختلف جامعه و ایجاد یک فضای کسب‌وکار مناسب و رونق آن، راهکار جدید و نوآورانه‌ای در حوزه تسهیلات اعتباری، ارائه کرده است. ما در ابتدا به پشتوانه شبکه بانکی و طی قراردادی با بانک ملی ایران و در ادامه مسیرمان با سایر بانک‌های بزرگ کشور، قصد داریم با ارائه اعتبارات کم‌بهره به کارکنان سازمان‌ها و کاربران انفرادی و ایجاد شبکه‌ گسترده‌ای از پذیرندگان، یک ارزش واقعی برای تمام ذی‌نفعان زیست‌بوم اعتباری دارا خلق کنیم.»

او با بیان اینکه دارا، با ارائه راهکاری مناسب برای همه ذی‌نفعان اعم از سازمان، کارکنان و پذیرندگان عضو طرح، می‌تواند بنا به درخواست خود سازمان، از ۴ تا ۱۲ برابر بودجه‌ای که در اختیار بانک عامل قرار می‌دهند، به کارکنان آن تسهیلات اعتباری پرداخت کند، تأکید کرد: «سازمان‌ها نیز جهت ایجاد وفاداری در کارکنان و پرسنل خود، پس از اعتبارسنجی کارکنان، ضمانت این تسهیلات را برعهده‌گرفته و اقساط را از حقوق ماهیانه پرسنل، کسر می‌کنند. این کار همچنین باعث می‌شود بودجه رفاهی سازمان‌ها تا ۱۲ برابر رشد داشته باشد. کارکنان از تسهیلات با کارمزد رقابتی بهره‌مند شوند.»

او افزود: «کارمندان سازمان‌هایی که در این طرح مشارکت می‌کنند بدون مراجعه به بانک و تشکیل پرونده اعتباری و به دور از آنچه که خیلی‌ها را برای دریافت تسهیلات در بانک‌ها به‌زحمت می‌اندازد، عضوی از خانواده کاربران دارا شده و با استفاده از «داراکارت» و همچنین «موبایل کارت دارا»، به شبکه گسترده پذیرندگان متصل می‌شوند و می‌توانند با اطمینان خرید خود را انجام دهند. همچنین امکان خرید آنلاین در داراشاپ و دیگر فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد پیش‌بینی‌شده است.»

معاون توسعه کسب‌وکار شرکت دارا، با تأکید بر اینکه در طرحی که «دارا» ارائه کرده نیازی به سپرده‌گذاری نیست و افراد می‌توانند با مراجعه به سازمان خود، نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند، تصریح کرد: «سازمان نیز پس از بررسی، میزان اعتباری را که به هر فرد تعلق می‌گیرد اعلام کرده و کارت دارا برای این افراد صادر می‌شود. این را نیز باید یادآور شد که مبلغ اعتبار در این طرح محدودیت ندارد و تابعی خطی از میزان سپرده سازمان نزد بانک عامل است.»

او به دیگر مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: «یکی از مهم‌ترین مزیت‌های «دارا کارت» پرداخت کارمزد بسیار پایین است. در برخی از طرح‌های اعتباری و اعطای تسهیلات، میزان منابع محدود بوده و به همین دلیل تعداد محدودی می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند اما در طرح دارا، به دلیل سود پایین تسهیلات و مشارکت حداقلی که سازمان‌ها در تأمین منابع دارند، محدودیتی وجود ندارد و هر سازمانی می‌تواند این طرح را به همکاران خود ارائه کند.»

حکمی در پایان عنوان کرد: «داشتن شبکه بزرگی از پذیرندگان ارائه‌دهنده انواع کالا و خدمات، یکی دیگر از مزایای دارا است که کاربران می‌توانند بدون نگرانی و با خیال راحت، هر آنچه که نیاز دارند از این شبکه بزرگ تهیه کنند و حق انتخاب کاربر تا میزان قابل قبولی حفظ شده است.»

کارمندان و مدیران سازمان‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت دارا به نشانی Daracredit.com در بخش سازمان‌ها مشخصات سازمان خود را وارد کنند تا کارشناسان دارا پس از هماهنگی، اقداماتی جهت مذاکرات اولیه را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.