راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سومین دوره طرح تیکاف در پارک فناوری پردیس افتتاح شد

سومین دوره طرح تیکاف، با حضور مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس، در سالن‌های همایش‌های پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، آیین افتتاحیه سومین دوره طرح تیکاف با حضور مهدی صفاری‌نیا، اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری، احمد عسگری مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس برگزار شد. این طرح با هدف کوتاه کردن مسیر تجاری‌سازی ایده و کاهش هزینه‌های آن برای افراد صاحب ایده‌های نوآورانه، طرح‌های فناورانه و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار طراحی شده است.


آموزش‌پذیر بودن احتمال موفقیت کسب‌وکار را افزایش می‌دهد


صفاری‌نیا در این مراسم گفت:‌ «دو سال قبل تعداد شرکت‌های پارک 200 عدد بود و حال نزدیک به 400 شرکت تحت پوشش پارک است. همچنین طی دو سال، فروش شرکت‌های پارک از6 هزار میلیارد تومان به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده است و سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها، به بالای 4 هزار میلیارد تومان رسیده است.»

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: «یکی از ایرادات ما در اکوسیستم فناوری و نوآوری، این است که خیلی کم به دنبال یادگیری هستیم. تصور می‌کنیم اگر دانشگاه رفتیم و سوادی داریم برای هرکاری کفایت می‌کند و کمتر به دنبال مشورت گرفتن هستیم.

از خصوصیات 400 نفری که در این طرح ثبت‌نام کردند، این است که احساس کردند می‌توانند از دیگران یاد بگیرند و نظرات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. من اطمینان دارم کسانی که از ظرفیت و تجربه‌های کسانی که این مسیر را طی کرده‌اند، استفاده می‌کنند، ضریب موفقیت بالاتری خواهند داشت.»

او خطاب به حاضران در سومین دوره طرح تیکاف گفت: «امروز فضای کشور بسیار متحول و آماده شده است. حمایت مالی حداقلی و تجاربی که طی دوهفته آینده در اختیار شما قرار می‌گیرد، 10 سال پیش نبود. قبل از این، سرمایه‌گذاری فقط در حوزه دلار، سکه و ساختمان‌سازی قابل‌تصور بود. ولی در حال حاضر سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک ما به دنبال استعدادها هستند؛که این تغییر بینش اتفاق بسیار بزرگی است.»


ثبت‌نام 2600 نفر از 31 استان برای شرکت در سومین دوره طرح تیکاف


احمد عسگری نیز ضمن بیان اینکه اولین دوره تیکاف خروجی‌های قابل‌قبولی داشت، درباره تفاوت این دوره با دوره‌های قبلی گفت: «سومین دوره طرح تیکاف تفاوت‌هایی با دوره‌های قبل دارد که مهم‌ترین تغییر این است که دوره‌های قبل ویژه اعضای بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی شده بود؛ اما در این دوره باتوجه‌به نیاز کشور و با پیشنهاد پارک فناوری پردیس به معاونت علمی و فناوری، قرار بر این شد در سومین دور تیکاف میزبان همه علاقه‌مندان باشیم. علاوه بر این، شیوع کرونا باعث شد این دوره تیکاف به‌صورت مجازی برگزار شود.»

به گفته او، در بازه مهلت ثبت‌نام، 2600 نفر از 31 استان دراین طرح ثبت‌نام کردند. 50 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک ارشد و دکتری، 40 درصد دارای مدرک کارشناسی و 10درصد نیز دارای مدرک دیپلم و فوق‌دیپلم بودند. که از این 2600 نفر، 400 نفر برای شرکت در طرح برگزیده شدند. مقرر است طی دو هفته آینده 150 نفر یا گروه برای شرکت در دوره 3 تا 5 ماهه تیکاف انتخاب شوند.»

عسگری توضیح داد: «مسیری که برای دوره تیکاف در نظر گرفتیم، شامل 3 مرحله است. مرحله اول، آزمون خودشناسی، مرحله دوم شناخت موضوعات حوزه کسب‌وکار و وضعیت بازار بود و مباحث تحلیل بازار، شناخت رقبا و ایجاد شناخت نسبت به نهادهای ارائه‌دهنده خدمات، مرحله سوم را تشکیل می‌دهد.»

مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک پردیس در پایان سخنانش در رابطه با حمایت‌های پارک گفت: «حمایت در این طرح به دو صورت مادی و معنوی ارائه خواهد شد. بخشی از حمایت مالی در مرحله اول (آزمون) تأمین شده است. همچنین هزینه حداقلی 5 میلیونی تومانی بابت هر فرد در نظر گرفته شده است. در ادامه مسیر نیز، ما افراد را با شتاب‌دهنده‌ها شبکه فن‌بازار ملی و … آشنا خواهیم کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.