راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

زیرساخت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی در حال آماده‌سازی است

شرکت سمات درصدد ایجاد زیرساخت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی است و طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که به محض عملیاتی شدن سامانه‌ها، جزئیات روند اجرایی از سوی این شرکت اعلام خواهد شد.

وراث قانونی متوفیان باید تا پیش از اردیبهشت امسال که آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت، با مدارک لازم به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کردند، اما پس از آزادسازی سهام عدالت این موضوع با وقفه مواجه شد. اکنون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که زیرساخت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی درحال آماده‌سازی است و به محض عملیاتی شدن سامانه‌های مربوطه فرایندهای آن به عموم مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده که تاکنون بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دارنده سهام عدالت در طول ۱۵ سال گذشته فوت کرده‌اند و تعدد مخاطبان برای انتقال سهام عدالت به وراث مزید بر علت شده تا شرکت سپرده گذاری مرکزی در صدد فراهم کردن زیر ساخت‌های الکترونیکی باشد.

پیش از این نیز تسنیم در گزارشی به نقل از مدیر برنامه‌ریزی و توسعه سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور نوشته بود که زیرساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تأیید نهایی قوه قضائیه است و چنانچه قوه قضائیه تأیید کند، کلیه فرآیند انتقال قهری به شیوه مکانیزه انجام می‌شود. به عبارت دیگر چنانچه قوه قضائیه این فرآیند را تأیید کند، سهام عدالت افراد متوفی به شکل خودکار به ورثه قانونی منتقل خواهد شد.

به‌گفته او پس از انجام دادن انحصار وراثت، یکی از وراث با مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات مربوط به انحصار وراثت را بارگذاری می‌کند و شرکت سپرده‌گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می‌دهد.

اکنون وراث می‌توانند برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی فرد متوفی، وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

منبع تسنیم شرکت سمات
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.