راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان شارژ کارت بلیت مترو از طریق اپلیکیشن شاپ

این روزها که میزان گسترش ویروس کرونا در کشور و به‌خصوص شهرهای بزرگ مثل تهران در حال فروکش کردن است، بسیاری از مردم دوباره در حال استفاده از وسایل حمل‌ونقل شهری مثل مترو و اتوبوس‌های پرسرعت BRT هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شاپ،‌ مترو تهران به دلیل گستردگی زیادی که دارد، می‌تواند شما را بین نقاط مختلف شهر جابجا کند. برای مثال خط چهار مترو تهران شما را از جنوب غربی شهر به شرق آن می‌رساند و خط قرمز هم شمال تهران را به جنوب شهر وصل می‌کند. 

به خاطر گستردگی مترو، بسیاری از مردم از این وسیله حمل‌ونقل عمومی برای انتقال بین نقاط مختلف شهر و رسیدن به محل کار خود استفاده می‌کنند. البته با توجه به گسترش ویروس کرونا باید سعی کرد که تا جای ممکن احتمال انتقال این ویروس را با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی کاهش داد.

تحقیق‌های مختلفی که توسط سازمان بهداشت جهانی منتشرشده، نشان می‌دهد که ویروس کرونا ممکن است برای زمان طولانی روی اجسام باقی بماند؛ بنابراین اگر مجبور هستید که چه به خاطر رفتن به سرکار و چه به خاطر هر دلیل دیگری از مترو استفاده کنید، باید دقت داشته باشید که تا جای ممکن تماس خود با اجسام را کاهش دهید. 

البته در بسیاری از موارد نمی‌توان که کاری در مورد تماس با اجسام انجام داد. برای مثال پیش‌ازاین تمام مسافران مترو و اتوبوس‌های BRT مجبور بودند برای شارژ کارت مترو خود از باجه‌های الکترونیکی حاضر در همه ایستگاه‌های مترو استفاده کنند یا سراغ فروشنده‌های بلیت و خرید با استفاده از پول نقد بروند.

این موضوع در قبل از آمدن همه گیری ویروس کرونا هم ممکن مشکلات زیادی را برای مسافران ایجاد کنند. در بسیاری از موارد و به‌خصوص در ایستگاه‌های مترو شلوغ، صف‌های طولانی برای خرید بلیت شکل می‌گرفت و باجه‌های الکترونیک خرید بلیت مترو هم ممکن بود همه در دسترس نباشند و به شما اجازه ندهند که دقیقاً همان‌ مقداری که نیاز دارید کارت بلیت مترو خود را شارژ کنید.

حالا باید در نظر گرفت که به خاطر جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، ایستادن در این صف‌های طولانی دیگر ممکن نیست و حتی نمی‌شود با باجه‌های الکترونیکی موجود در ایستگاه‌های مترو تماس برقرار کرد. اگر از این باجه‌ها هم استفاده شود، حتی نیاز به الکل خواهد بود تا دستان و حتی کارت مترو خود را ضدعفونی کنیم. تمام این قضایا باعث می‌شود که روند شارژ کارت بلیت مترو به کاری بسیار سخت تبدیل شود.

حالا در اپلیکیشن شاپ روند خرید بلیت مترو آسان شده است. کافی است اپلیکیشن شاپ را از روی کافه بازار، گوگل پلی یا یکی از اپ استورهای ایرانی مثل سیب ایرانی دریافت کرد. بعد از دریافت اپلیکیشن برای شارژ کارت بلیت مترو کافی است شماره تلفن را وارد کرده و وارد اپلیکیشن شد. در بخش شارژ بلیت مترو، با واردکردن سریال پشت کارت بلیت می‌توان کارت بلیت مترو را هراندازه‌ای که کاربر می‌خواهد شارژ کند. کاربران باید در در نظر داشته‌ باشند که این شارژ به‌جز مترو برای استفاده از اتوبوس‌های BRT نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

سریال مربوط به هر کارت بلیت معمولاً در بخش انتهایی هر کارت درج‌شده است. کاربر اگر از جا سوییچی‌های مترو تهران هم استفاده کند، بازهم نیازی نیست که نگران سریال داشتن آن‌ها باشد زیرا این نوع بلیت مترو هم در پشت خود کدی دارد که برای شارژ کارت بلیت می‌توان از آن در اپلیکیشن شاپ استفاده کرد.

شارژ بلیت مترو با استفاده از اپلیکیشن شاپ ازآن‌جهت می‌تواند کار را آسان‌تر کند که با استفاده از این روش دیگر نیازی به حضور به صف‌های شلوغ شارژ کارت بلیت یا برقرار کردن تماس با باجه‌های الکترونیکی مترو نیست. باید در نظر گرفت که در دوران پاندمی ویروس کرونا تا جای ممکن باید از برقراری تماس با سطوح خودداری کنید و به همین خاطر هم استفاده از اپلیکیشن شاپ امن‌ترین گزینه ممکن برای شارژ بلیت مترو و اتوبوس‌های BRT خواهد بود.

منبع روابط عمومی شرکت شاپ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.