راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانکداری موبایلی چگونه موجب افزایش وفاداری مشتریان می‌شود؟

موبایل بنکینگ نیز مانند دستگاه‌های خودپرداز به یکی از کانال‌های اصلی سنجش وفاداری مشتریان تبدیل شده است. بر اساس تحقیق مؤسسه یودلی اینتراکتیو، یکی از تهیه‌کنندگان نرم‌افزارهای موبایل، یک سوم کاربران موبایل بنکینگ آن را دلیل اصلی وفاداری به بانکشان می‌دانند.

 .

موبایل بنکینگ، مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد

در حقیقت رضایت از خدمات موبایل بنکینگ یک مؤسسه مالی از هر کانال بانکی دیگر در این تحقیق بیشتر بود. ۳۳ درصد پاسخگویان اعلام کردند تحت تأثیر خدمات هستند. ۳۲ درصد خدمات آنلاین بنکینگ و دسترسی شعبه را پراهمیت تر دانستند و ۳۰ درصد تعداد دستگاه‌های خودپرداز و مکان آن‌ها را مهم عنوان کردند.

 .

تا جلب رضایت مشتری راه زیادی نیست

به طور کل ۳۱ درصد بزرگ‌سالان آمریکایی که حساب بانکی دارند، از موبایل بنکینگ در تلفن‌های هوشمند خود، تبلت یا دیگر دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند. در مقایسه با صاحبان تبلت (۳۶ درصد) تعداد بیشتری از صاحبان تلفن هوشمند (۴۹ درصد) از دستگاه‌های خود برای دسترسی به اطلاعات بانکداری استفاده می‌کنند. تحقیق یودلی نشان می‌دهد ۷۱ درصد کاربران موبایل بنکینگ از خدمات کاملا راضی هستند یا از خدماتی که وب سایت و برنامه موبایل بانک ارائه می‌دهد کاملا رضایت دارند.

 .

تبلت هنوز با موبایل فاصله زیادی دارد

بر اساس تحقیق یودلی تبلت بنکینگ هنوز هم نتوانسته مانند موبایل بنکینگ در تلفن‌های هوشمند، مشتریان را به خود جذب کند. اغلب صاحبان تلفن هوشمند از نرم‌افزار موبایل بنکینگ برای بررسی اطلاعات بانکی در تلفن همراهشان استفاده می‌کنند اما صاحبان تبلت از دستگاه هوشمند خود برای بررسی Browser وب سایت موبایل بنکینگ استفاده می‌کنند.

جوزف پولوراری مدیر ارشد موسسه یودلی می‌گوید: بانک‌ها روی نرم‌افزار تلفن هوشمند تمرکز کرده‌اند اما به کار بردن همان نرم‌افزارها برای تبلت چندان هوشمندانه نبوده است زیرا مشتریان بیشتر نرم‌افزار موبایل را ترجیح می‌دهند. معتقدیم تبلت نرم‌افزارهای بانکی را ارتقا داده است و فرصتی بنیادین در حوزه دسترسی به مشتری محسوب می‌شود.

 .

سهولت و تجربه کاربری، رمز موفقیت

در کل پیام این تحقیق برای بانک‌هایی که نگران وفاداری مشتری هستند (به عبارتی تمام بانک‌ها) کام لا واضح بود. این یافته‌ها نشان می‌دهد رابطه‌ای مستقیم میان مهم‌ترین اولویت بانک (وفاداری مشتری) و الگوی مصرف مشتری برای خدمات موبایل بنکینگ وجود دارد. با توجه به رشد پیش‌بینی‌شده موبایل بنکینگ در ۴ سال آینده بانک‌هایی که می‌خواهند میزان وفاداری مشتریانشان را ارتقا دهند باید به طور جدی تهیه نرم‌افزارهایی را در نظر بگیرند که سهولت استفاده از خدمات را برای مشتری به ارمغان می‌آورد.

این تحقیق را مؤسسه هریس اینتراکتیو انجام داده است که در آن ۲۲۱۹ آمریکایی ۱۸ ساله و بالاتر (که حساب بانکی دارند) در آن شرکت داشتند.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.