راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

فناوری موتور محرک بیمه‌گری / تحول‌خواهی زیر چتر مهاجرت

بیمه کوثر، به‌عنوان شرکتی بزرگ در بازار بیمه با افزایش تعداد شعب و نمایندگی‌ها و همچنین ارتباطات مستمر با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای با مهاجرت به داتین به سمت تحول‌خواهی گام برداشت.

به گزارش روابط عمومی بیمه کوثر، این شرکت بیمه، با توجه‌به نیازهای روزافزون بعد از افزایش سهم بازار و اخذ قبولی اتکائی از بیمه مرکزی این مهاجرت نرم‌افزاری را بیش‌ازپیش برای برآورده ساختن نیازهایش ضروری دانست.

محمدرضا مومنی، معاون فناوری توسعه زیرساخت بیمه کوثر در همین راستا گفت:‌ « تغییر برنامه جامع بیمه‌گری و همکاری با شرکت داتین همراه با پشتکار معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت، بسترهای ارائه خدمات غیرحضوری در این شرکت را فراهم کرد.»

محمدرضا مومنی، معاون فناوری توسعه زیرساخت بیمه کوثر

مومنی درباره ارائه خدمات بیمه‌ای به‌صورت الکترونیکی بیان کرد: «در حال حاضر اشخاص دیگر تمایلی به دریافت خدمات حضوری ندارند؛ بنابراین باید مدیران به کسب‌وکار الکترونیکی روی آورند تا از چرخه رقابت خارج نشوند، ما نیز در همین خصوص عملیات بیمه‌گری به روش الکترونیک حول سه محور چابکی در ارائه خدمات، هوشمند‌سازی فرایندها و مشتری‌مداری چشم‌انداز خود را تعریف کردیم.

اکنون در مرحله اول بر تغییر ارائه خدمات از حضوری به غیرحضوری تمرکز کرده‌ایم و بعد از تکمیل فرایند صدور و پرداخت خسارت به صورت برخط و‌ارد مراحل بعدی خواهیم شد. 

تحلیل و تجزیه داده‌ها و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء از برنامه‌های این معاونت برای جذب بازارهای نوظهور در بیمه‌گری و افزایش حضور شرکت در عرصه کسب‌وکار الکترونیکی است.»

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد نیاز شرکت‌های خدماتی به‌ویژه شرکت‌های بیمه به عرصه خدمات الکترونیک بیشتر احساس شود، اظهار کرد: «امید است شاهد افزایش ارائه خدمات الکترونیک در دوران پساکرونا باشیم.»

معاون فناوری و توسعه زیرساخت بیمه کوثر یادآور شد: «برگزاری جشنواره‌های بیمه‌ای، ارائه طرح‌های نوین، صدور بیمه‌نامه و نحوه پرداخت حق بیمه، اعلام و ثبت خسارت، بررسی و کارشناسی مدارک، ارزیابی مدارک و برقراری ارتباط با بانک‌های عامل در بخش خدمات الکترونیکی نیازمند سامانه‌ای است که علاوه بر تسریع و تسهیل در ارائه خدمات، امنیت اطلاعات مشتریان و ذی‌نفعان نیز تضمین شود.»

مومنی با بیان اینکه تلاش همکاران شرکت داتین نقش مؤثری در توسعه خدمات الکترونیک شرکت بیمه کوثر داشته است، اظهار کرد: «همکاران شرکت داتین باتوجه‌به ظرفیت‌ها و تجربه‌ای که در عرصه بانکداری الکترونیک داشته‌اند توانستند هم‌زمان بهره‌برداری و توسعه نرم‌افزار بیمه‌گری را عملیاتی و بسترهای فروش برخط در رشته‌‌های ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان، حوادث، عمر و سرمایه‌گذاری، طرح‌های جدید و … را در سامانه برخط بیمه کوثر اجرایی کنند. در آینده نزدیک خدمت‌رسانی در بخش فروش و پرداخت خسارت‌ها در تمامی رشته‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.»

به گفته او مسئولان و همکاران بیمه مرکزی به‌عنوان نهاد ناظر و سیاست‌گذار با نگاهی تحولی به مقوله بیمه‌گری با پیاده‌سازی سامانه سنهاب و توسعه آن زیرساخت‌های ارائه خدمات غیرحضوری را فراهم کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.