راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لغو مجوز کارگزاری‌ها در صورت عدم تجمیع مجوزها

تجمیع مجوز‌های کارگزاری‌ها از سال ۱۳۹۵ مطرح شد و بر اساس آن کارگزاری‌ها ملزم شدند که مجوزهای خود را بر اساس مصوبه جدید تجمیع کنند. اکنون مدیر امور اعضای بورس به کارگزاری‌هایی که مجوزهای فعالیت خود را تجمیع نکرده‌اند هشدار داده است

لزوم تجمیع مجوزهای شرکت‌های کارگزاری از سال ۱۳۹۵ مطرح شد. پس از آن به مرور کارگزاری‌ها باید نسبت به تجمیع مجوزهای خود اقدام می‌کردند.

پیش از آن بیش از ۲۰ مجوز به شرکت‌های کارگزاری برای معاملاتی مانند معاملات فلزات اساسی، پتروشیمی و کشاورزی به‌طور جداگانه داده می‌شد، اما بر اساس مصوبه سازمان بورس در سال ۱۳۹۵ این مجوزها در یکدیگر تجمیع شدند که بر اساس آن تنها دو مجوز معاملات فیزیکی کالا و دیگری مجوز مشتقه مبتنی بر کالا به کارگزار داده می‌شود. مجوز دیگر فعالیت‌ها نیز به همین منوال تجمیع شده‌اند.

مهلت تجمیع مجوزهای فعالیت کارگزاری‌ها تاکنون چندین بار تمدید شده است. اکنون الزام تجمیع مجوزهای کارگزاری‌ها جدی‌تر شده و مدیر امور اعضای بورس به کارگزاری‌هایی که مجوزهای فعالیت خود را تجمیع نکرده‌اند هشدار داده است. به‌گفته او در صورت عدم تجمیع مجوز فعالیت شرکت‌های کارگزاری مشمول، مجوزهای فعالیت آنها به انتخاب کارگزار یا طبق نظر سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت مرحله به مرحله لغو می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، علی بهشتی‌روی گفته است: «باتوجه به ابلاغیه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع تمدید مهلت تجمیع مجوزهای فعالیت شرکت‌های کارگزاری، چنانچه شرکت‌های کارگزاری مشمول در مهلت‌های مقرر مجوزهای فعالیت خود را تجمیع نکنند، مجوزهای فعالیت آنها به انتخاب کارگزار یا طبق نظر سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت مرحله به مرحله لغو می‌شود.»

مدیر امور اعضاء بورس تهران ادامه داد: «بر این اساس، مجوزهای لغو شده و مواعد اجرای مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار طبق جدول زیر به اطلاع فعالان بازار سرمایه می‌رسد. بدیهی است این موضوع صرفاً جهت اطلاع‌رسانی به تمامی مشتریان شرکت‌های کارگزاری مربوطه بوده و هرگونه اخبار و تصمیمات اخذ شده احتمالی در آینده از همین طریق به اطلاع عموم سرمایه‌گذاران خواهد رسید.»

منبع روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.