راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی سلامت / گامی دیگر در اجرای توسعه دولت الکترونیکی

مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی سلامت، فردا در محل وزارت صمت با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش شاتا، فعالیت رسمی مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی سلامت، حاصل همکاری متقابل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و این مرکز، موفق به دریافت گواهی‌های الکترونیکی خود در سطوح اطمینان 1 و 2 در زیرساخت کلید عمومی کشور ذیل مرکز ریشه کشور و طبق قانون تجارت الکترونیکی و آیین‌‌نامه‌‌های آن، از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شده است.

راه‌اندازی این مرکز، منجر به اعتباربخشی به امضاهای الکترونیکی صادره برای پزشکان محترم شده و کاربرد این امضاها در پروژه‌های حوزه سلامت الکترونیکی نظیر نسخه الکترونیکی و پرونده الکترونیکی سلامت را پشتیبانی می‌کند.

قابلیت بهره‎‌‌برداری از اسناد امضاشده در فرایندهای بیمه درمانی (از جمله در سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران) و همچنین فرایندهای سازمان پزشکی قانونی کشور از دیگر مزایای این طرح است که اهمیت به‌سزایی در پیشرفت پروژه‌‌های الکترونیکی حوزه سلامت خصوصاً در شرایط کرونا دارد.

این اقدام زیرساختی، یکی از گام‌های مهم در اجرای ردیف سوم از پروژه‌ های 23گانه اولویت‌ دار توسعه دولت الکترونیکی با عنوان «استقرار و به‌کارگیری امضای الکترونیکی در تمامی اسناد و تبادلات» محسوب می‌شود که اجرای آن‌ها تا تاریخ 9 آذرماه همواره مورد تأکید رئیس جمهور بوده است.

منبع شاتا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.