راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه عوارض آزادراهی را از طریق اپلیکیشن تاپ پرداخت کنیم؟

پرداخت عوارض آزادراه‌های کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. از زمان اجرای این طرح رانندگان برای پرداخت بدون مشکل دردسرهای فراوانی را پیش رو داشته‌اند. از سال 97 برای اولین بار و به صورت آزمایشی طرح پرداخت الکترونیکی عوارض اجرا شد. به این صورت که تمام رانندگان هنگام عبور از آزادراه باید عوارض را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

به گزارش روابط عمومی تاپ، برای این کار به هر راننده تا 72 ساعت فرصت داده می‌شود تا هزینه را پرداخت کند، در غیر این صورت متخلف شناخته شده و جریمه می‌شود. در آزادراه‌هایی مانند تهران-قم، کرج-قزوین، قزوین-زنجان، تهران-ساوه، ارومیه-تبریز، شهید رجایی-بندرعباس، تهران-شمال، همت-کرج و … پرداخت عوارض به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و این طرح در آینده برای تمام آزادراه‌ها انجام می‌شود.

آزادراه‌هایی که مشمول این طرح می‌شوند در خروجی آنها دوربین‌های ثبت پلاک قرار داده شده است. به محض خروج خودرو پلاک آن توسط دوربین ثبت می‌شود و وارد سیستم پرداخت عوارض می‌شود.

تاپ از شرکت‌های زیر مجموعه گروه داده‌پردازی پارسیان است و کلیه خدمات ارائه شده در آن تحت نظارت شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، شاپرک و زیر نظر بانک مرکزی و نهادهای نظارتی هستند. برای استفاده از خدمات تاپ کافی است بر روی تلفن همراه دسترسی به اینترنت باشد و با رمز دوم کارت بانکی عضو شتاب از سرویس‌های آن استفاده کرد. اپلیکیشن تاپ علاوه بر پرداخت عوارض آزادراه برای موارد مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله خدمات این اپلیکیشن، کارت‌به‌کارت و انتقال وجه از مبدا اکثر بانک‌های کشور، استعلام و پرداخت کلیه قبوض، صدور و خرید انواع بیمه‌نامه و… است.

همچنین امکان پرداخت خدمات پرداخت عوارض خودرو مانند: پرداخت عوارضی، پرداخت عوارض آزادراه، پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا، پرداخت قبض جریمه خودرو، خدمات پرداخت سی پی (پارک حاشیه‌ای تهران، اصفهان، شیراز، کاشان) نیز امکان‌پذیر است. در این مطلب قصد داریم با این اپلیکیشن آشنا شده و نحوه پرداخت عوارض خودرو با آن را آموزش دهیم.


پرداخت عوارض با اپلیکیشن تاپ


از زمان اجرای طرح پرداخت آنلاین اپلیکیشن‌های مختلفی در این زمینه طراحی شده‌اند. برخی اپلیکیشن‌های پرداخت قدیمی نیز امکان پرداخت عوارض را به امکانات و خدمات خود اضافه کرده‌اند. استفاده از اپلیکیشن‌ها کار را بسیار راحت کرده و در کمترین زمان ممکن امکان پرداخت فراهم شده است.

یکی از اپلیکیشن‌های آسان و مطمئن در این زمینه اپلیکیشن تاپ است. اپلیکیشن تاپ، خدمات پرداخت الکترونیک متنوعی با تضمین شبکه بانکی کشور با امنیت و کیفیت بالا همراه با جوایز ارائه می‌دهد. همچنین با این اپلیکیشن می‌توان عملیات پرداخت الکترونیکی را با استفاده از کدپرداز تاپ (QR) به پذیرندگان گسترده تاپ در سراسر کشور انجام داد.

یکی از امکانات این اپلیکیشن استفاده از خدمات کیف پول است، با استفاده از این کیف پول می‌توان پرداخت‌ها را انجام داد. در کنار تمام خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن امکان پرداخت عوارض آزادراه نیز فعال شده است. برای این کار اپلیکیشن تاپ را می‌توان از طریق گوگل پلی، مایکت و کافه بازار دانلود کرد.

بعد از نصب اپلیکیشن در صفحه اول آن برروی گزینه خدمات خودرو کلیک کنید و در صفحه بعدی گزینه عوارض آزادراهی را انتخاب کنید و در قدم پایانی با ورود اطلاعات خودرو ‌می‌توانید عوارض خود را پرداخت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.