راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شهرداری تهران برای اتصال به سامانه شهرپی فراخوان داد

شهرداری تهران در نظر دارد از طریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به منظور ارائه API‌های خدماتی از جمله پرداخت کرایه تاکسی و نیز API های وصول انواع مطالبات قابل دسترس که شامل بدهی طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای، عوارض سالیانه ملک و خودرو و … که با عاملیت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران است، اقدام کند.

پلتفرم شهر پی ۲۵ آذر سال ۹۹ با هدف فراهم کردن زیرساختی یکپارچه برای تعامل کیف پول‌های پرداختی در شهر تهران رونمایی شد. شهر پی درواقع نقش رابط بین سرویس‌های شهری، سامانه‌های مالی و خدمات عمومی برای بازیگران این حوزه را دارد. بسیاری بر این باورند که شهر پی منحصراً سرویس مربوط به پرداخت آنلاین کرایه تاکسی را انجام می‌دهد، این در حالی است که، شهر پی پلتفرمی برای وصول مطالبات و پرداخت بهای خدمات نیز هست.

از این پس شهرداری تهران بخواهد هر سرویس خدمات مالی را از اپلیکیشن‌ها دریافت کند، از طریق پلتفرم شهر پی اقدامات لازم را انجام خواهد داد. همانطور که گفته شد سرویس‌های ملکی، خودرویی، پرداخت کرایه، فروش بلیت برج میلاد و … قابل ارائه برای اپلیکیشن‌ها هستند و همه سرویس‌ها مکانیزم درآمدی مخصوص به خود را دارند. به‌طور مثال به اپلیکیشن‌ها برای طرح ترافیک ۲ درصد کارمزد و یا برای املاک ۱ درصد کارمزد داده می‌شود.

۱۵ اپلیکیشن اعم‌از تاپ، پی پاد، آپ، همراه کارت، سکه، دیجی‌پی، ایزی‌پی، فون‌پی، ریالو، ست، آیدی‌پی، بانک شهر، گپ، مینیمم به پلتفرم شهر پی متصل هستند و اپلیکیشن‌های ایوا، داپ‌اپ و به‌همراه به‌زودی متصل خواهند شد. (برای دریافت راهنمای اپلیکیشن‌ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به آدرس shahrpay.tehran.ir مراجعه کرد.)

با توجه به فراخوان مذکور، متقاضیانی که واجد شرایط هستند آمادگی خود را اعلام کرده و پس از آن، ارزیابی‌هایی انجام می‌شود. سپس با توجه به قراردادی که منعقد خواهد شد، متقاضی تمامی سرویس‌های مربوط به خدمات شهرداری را به اختیار خود می‌تواند پیاده کند و بسته به سیاست خود تصمیم خواهد گرفت که کدام خدمت را ارائه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.