راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد آنلاین معرفی «راهکاران ابری» همکاران سیستم برگزار شد

دومین رویداد معرفی راهکاران ابری همکاران سیستم برگزار شد. در این رویداد علی اکبر صمدزاده، مدیر فروش شرکت در زمینه‌ی ویژگی‌ها و مزیت‌های نرم‌افزارهای سازمانی ابری و تجربیات مشتریان راهکاران ابری همکاران سیستم صحبت کردند. در ادامه نیز، امیرحسین پورعلی مدیر عملیات فروش و هادی جسور، مهندس فروش همکاران سیستم به بیان برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای سیستم‌های مالی، بازرگانی، فروش و تدارکات راهکاران ابری پرداختند.


لزوم استفاده از خدمات ابری


به گزارش راه پرداخت، در ابتدای این رویداد علی‌اکبر صمدزاده، مدیر ستاد فروش همکاران سیستم، مقدمه‌ای در خصوص الزام کسب‌وکارها برای استفاده از خدمات ابری را بیان کرد. او در ابتدا به چیستی تکنولوژی رایانش ابری (cloud computing) پرداخت و گفت: «بشر معمولاً از تجربه‌های گذشته خود درس می‌گیرد و بر مبنای آن تجربه‌ها، پیشرفت‌های بعدی خود را رقم می‌زند. نواقصی که درگذشته داشته را بهتر می‌شناسد و سعی دارد تا آنها را رفع کند. بحث جدیدی که در حوزه رایانش ابری در آی‌تی پیش‌آمده موضوع جدیدی نیست. هر سازمان کسب‌وکاری نمی‌توانست از تجهیزات سخت‌افزاری پیشرفته استفاده کند و لازم بود تا تیم یا شرکت‌هایی باشند تا از این‌چنین امکاناتی به‌خوبی استفاده کنند که همین تجربه، بشر را برای استفاده بهینه از این فناوری به فکر انداخت.»

علی‌اکبر صمدزاده
علی‌اکبر صمدزاده، مدیر ستاد فروش همکاران سیستم

صمدزاده در ادامه به چالش‌ها در مسیر به‌کارگیری رایانش ابری اشاره کرد و توضیح داد: «بسیاری از ما در مواجه با تکنولوژی رایانش ابری ممکن است با این پرسش روبه‌رو شویم که امنیت اطلاعات چه می‌شود؟ چطور و چه کسی این را فراهم می‌کند؟ بسیاری از اطلاعات ما حتی در کسب‌وکارها در بستر ابر در حال پردازش است و بسیاری از ما ضریب نفوذ این ماجرا در فعالیت‌ها را فراموش می‌کنیم.

امروزه دسترسی بسیاری از ما به ایمیل‌هایمان، به شبکه‌ها یا رسانه‌های مجازی‌مان و به ارگان‌هایی مثل بانک‌ها برای ردوبدل کردن اطلاعات همگی به‌نوعی از تکنولوژی رایانش ابری استفاده می‌کند. به طور مثال وقتی ما از حسابمان در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم تمامی اطلاعاتمان در بستر ابر پردازش می‌شود در برخی موارد حق اشتراکی نمی‌پردازیم و متوجه این هزینه‌ها نمی‌شویم.»

صمدزاده اضافه کرد: «در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ بسیاری از شرکت‌ها در پرداخت مرتبط با خدمات رایانش ابری ۴۰درصد افزایش داشته‌اند.»


راهکاری برای پاسخ به نیاز شرکت‌های نوپا


راهکاران محصول همکاران سیستم، یک ERP بومی شده متناسب با کسب‌وکارهایی که داخل کشور شکل‌گرفته است، توانسته برای سالیان دراز خدماتی را ارائه کند. این محصول، یک محصول پیشرفته‌ است که کارکردهای بالایی را برای کاربرانش ارائه می‌دهد

زمانی که راهکاران به‌عنوان یک ERP solution به بازار عرضه شد این تصور به وجود آمد، که این کارکردها و این حجم از امکانات حتماً موردنظر بسیاری از شرکت‌های بزرگ قرار می‌گیرد و حتما صورت مسئله شرکت‌های بزرگ را بیشتر از صورت مسئله‌ شرکت‌های متوسط و کوچک را حل می‌کند، اما این مجموعه در بلندمدت به این نتیجه رسید که شرکت‌های متوسط و کوچک هم به‌دلیل استراتژی‌های بلندمدتی که دارند، تمایل دارند از مزیت‌ها و کارکردهای ERP بهره‌مند شوند. اما تامین زیرساخت‌های لازم برای این شرکت‌ها کم بود و هزینه‌ زیادی به آن‌ها تحمیل می‌کرد.

«راهکاران ابری» همکاران سیستم مجموعه نرم‌افزاری به‌صرفه برای پاسخ‌گویی به نیاز شرکت‌هایی است که نوپا هستند، در ابعاد کوچک‌تری هستند یا سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار خود را به‌تازگی شروع کردند. صمدزاده در ادامه گفت: «با یک برنامه‌ریزی قصد داریم این تکنولوژی را به بخش‌های دولتی و عمومی هم گسترش بدهیم. قصد داریم تا کم‌کم گسترش این محصولات را در تمامی بخش‌ها داشته باشیم. ما به همه مشتریان‌مان پیشنهاد می‌کنیم از تکنولوژی رایانش ابری در سیستم‌ها و نرم‌افزارهای خود استفاده کنند.»

بر اساس پیش‌بینی همکاران سیستم، تعداد مشتریان راهکاران ابری تا پایان سال به حدود 1000 مشتری خواهد رسید. تا امروز بیش از ۴۰۰۰ کاربر از سیستم‌های راهکاران ابری سرورهای همکاران سیستم یا سرورهای ابرآمد دارند که از این بستر استفاده می‌کنند. این مجموعه در بخش‌های مختلف مالی، تدارکات و لجستیک، سرمایه انسانی، فروش، حسابداری مدیریت، پخش، سرمایه انسانی، خرده‌فروشی و هوش تجاری موفقیت‌های خوبی در راستای تکمیل زنجیره ارزش کسب‌وکار مشتریانش ایجاد کرده است.

امیرحسین پورعلی، مدیر عملیات فروش همکاران سیستم در ادامه، ویژگی‌های راهکار مالی و بهای تمام‌شده‌ راهکاران ابری را شرح داد و گفت: «این راهکار شامل سیستم دفتر کل یا حسابداری، خزانه‌داری یا دریافت و پرداخت، مدیریت دارایی و دارایی ثابت، تسهیلات مالی، صورت‌های مالی و سیستم مدیریت وصول مطالبات است.»

امیرحسین پورعلی
امیرحسین پورعلی، مدیر عملیات فروش همکاران سیستم

پورعلی در ادامه به جزئیات هریک از این سیستم‌ها پرداخت و در خصوص بحث بانکداری باز با ارائه مقدمه‌ای گفت: «هر بانکی به این نتیجه رسید که واحد انفورماتیکی را که دارم می‌تواند سرویس‌های اضافه‌ای داشته باشد تا اینکه اپلیکیشن‌های مختلف بتواند به‌صورت مستقیم متصل شود و حتی رفت‌وبرگشت کاربر به سایت هم اتفاق نیفتد. یک‌سری شرکت‌های فین‌تک در حوزه بانکداری باز شروع به کار کردند و با بانک‌ها قراردادی بستند و از آنها سرویس گرفتند و بانک‌ها به این شرکت‌ها سرویس‌های استاندارد دادند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت فرابوم است که با همکاران سیستم هم همکاری دارد و این شرکت در حال حاضر با ۱۶ بانک همکاری در زمینه بانکداری باز دارد.»

در ادامه، هادی جسور، مهندس فروش همکاران سیستم به تشریح ویژگی‌های راهکار تدارکات لجستیک و مزیت‌های آن برای کسب‌وکارها پرداخت. بخش پایانی این رویداد به پرسش‌وپاسخ با مخاطبان اختصاص داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.