راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزیر ارتباطات: رگولاتوری،مسئول صدور مجوز تردد برای کسب‌و‌کارهای آنلاین

وزیر ارتباطات اعلام کرد: «طی هماهنگی انجام شده با وزارت کشور سازمان تنظیم مقررات می‌تواند برای کسب‌و‌کار‌های آنلاین مجوز تردد صادر کند.»

به گزارش روابط‌ عمومی وزارت ارتباطات‌ و ‌فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، در پاسخ به سؤال درباره سازوکارهای رفت‌وآمد عوامل کسب‌وکارهای خدماتی آنلاین گفت: «با وزارت ارتباطات هماهنگ کردیم. سازمان تنظیم مقررات، می‌تواند مجوز صادر کند. بنا شده است که نظام صنفی و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی فهرست را به سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند تا برای آن‌ها مجوز تردد صادر شود.»

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی هم تأکید دارد: « که در شرایط فعلی باید تلاش شود با هماهنگی‌های لازم مشکلات دیگر کسب‌وکارها ازجمله مسئله موجودی کالا حل شود و مردم تشویق به خرید آنلاین برای شکستن زنجیره شیوع کرونا شوند.»

با پیگیری‌های وزارت ارتباطات هر چند ستاد کرونا مشاغل مرتبط با خدمات اینترنتی را جز مشاغل ضروری گروه یک شناخته است، اما هنوز استارتاپ‌های مختلف این حوزه در این رابطه نتوانسته‌اند مشکلات خود را حل کنند.

هر چند از روز گذشته ممنوعیت تردد عمومی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح شروع شد، اما هنوز سازوکاری برای مستثنی کردن عوامل تحویل کسب‌و‌کار‌های اینترنتی خدماتی برای تامین نیاز‌های مردم به‌صورت شفاف مشخص نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.