راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت توسن در دوران کرونا چه حال و هوایی دارد؟ / کرونا و کسب‌وکارها به روایت تصویر

شیوع ویروس کرونا در دنیا باعث ایجاد شرایط متفاوتی برای طیف وسیعی از کسب‌وکارها شده است و کسب‌وکارها را مجبور کرد تا استراتژی‌های گوناگونی را برای عبور از این دوران سخت، اتخاذ کنند. در ایران نیز شرکت‌ها استراتژی‌های مختلفی را برای پیشگیری از شیوع این بیماری در نظر گرفته‌اند. ما در راه پرداخت برای اینکه تصویر روشنی از وضعیت این روزهای کسب‌وکارها داشته باشیم، به آن‌ها سری می‌زنیم و درباره وضعیت آن‌ها در دوران کرونا می‌پرسیم. در این مطلب نگاهی به حال و هوای شرکت توسن در دوران کرونا داشتیم. طبق صحبت‌های سودابه تیمورزاده مدیر منابع انسانی شرکت توسن، با همه‌گیری بحران ویروس کرونا که در انتهای سال ۱۳۹۸ رخ داد، شرکت توسن با همه توان خود تلاش کرد تا کنار همکاران خود، مشتریان و جامعه باشد و سهم کوچکی در مدیریت و کاهش اثرات سوء این مسئله بزرگ جهانی داشته باشد.

تیمورزاده توضیح داد:‌‌ «برداشت اولیه همه ما این بود که این بیماری و مشکلات ناشی از آن موقتی بوده و چند ماهی بیشتر گریبان گیر ما نباشد اما اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید با واقعیت حضور آن کنار بیاییم و مناسب‌ترین راه را برای انطباق هوشمندانه با شرایط ایجاد شده پیدا کنیم. متأسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلات حاصل از شرایط کرونایی، اختلال‌هایی است که این بیماری در فعالیت‌های اقتصادی کشور ایجاد کرده و سایر مشکلات اقتصادی کشور را به‌صورت جدی تشدید کرده است، به‌نحوی‌که اثرات منفی آن به شکل روزمره مشهود و آشکار است. توسن در چنین شرایطی همواره متعهد ماند که با همکاری نهادهای مرتبط بخشی از راه‌حل باشد و ارائه خدمات به مشتریان و پشتیبانی از کسب‌وکارها را مسؤولیت اجتماعی مهم خود در این روزها می‌داند. ما بر این باوریم که توسن از تخصص و منابع لازم برای رفع این بحران برخوردار است و در کنار توجه به تداوم کسب‌وکار و حفظ ثبات در ارائه سطوح مختلف خدمات به مشتریان، حفظ حال خوب روحی و جسمانی کارکنان و خانواده‌های ایشان در طول این زمان دشوار دغدغه و محور همه تلاش‌های ما بوده است.»

برخی از اقدامات شرکت توسن در دوران کرونا شامل دورکاری و شیفت‌بندی کارکنان علی‌الخصوص گروه‌های حساس بوده که بتواند موجب ایجاد آرامش خاطر شود و پشتوانه روانی برای کارکنان و خانواده‌های ایشان تلقی شود. به گفته مدیر منابع انسانی شرکت توسن، از روز نخست بروز این مسئله اقدامات مربوط به پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه شامل کنترل دمای بدن افراد، تست اکسیژن و توزیع ماسک، دستکش و الکل و نصب سیستم‌های دیسپنسر و ضدعفونی‌کننده در شرکت توسن اجرایی شد و همچنین تمهیدات لازم برای ارائه پکیج‌های بهداشتی برای کادر مقیم محیط‌های مشتری به اجرا در آمد. همچنین از بعد تغییرات سخت‌افزاری اقدام به حذف نقاط تماس فیزیکی افراد از قبیل ثبت ورود و خروج با تشخیص چهره و تغییر کلیدهای آسانسورها به غیر تماسی، درب‌های ورودی و خروجی و تجهیز تمامی ابزارهای خودکار در اماکن مختلف به شکل غیرتماسی کرد.

تیمورزاده درباره دیگر اقدامات این شرکت گفت: «اطلاع‌رسانی و ارائه موضوعات آموزشی بهداشتی مرتبط از طریق ابزارهای محیطی و آنلاین با تکرار و تنوع زیاد برگزاری تمامی جلسات به‌صورت غیرحضوری اعم از جلسات ارائه محصول، دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی و جلسات ارزیابی با سازوکار آنلاین از دیگر اقدامات شرکت بوده است. همچنین اجرای رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت کادر مجری رستوران و کافی شاپ و پرداخت هزینه‌های آزمایش‌های مربوط به کرونا برای پرسنل مبتلا طی تعاملات مکرر با شرکت‌های بیمه تکمیلی و عدم قطع ارتباط با همکاران مبتلا شده و احوالپرسی‌های در طول درمان جهت بررسی نیازهای احتمالی، افزایش روحیه و کاهش سختی‌های دوران بیماری نیز از دیگر اقدامات این شرکت بوده‌اند.»

با توجه به صحبت‌های تیمورزاده، اطمینان از سلامت کامل پرسنل مبتلا بعد از دوران قرنطینه و عقد قرارداد با مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای انجام آزمایش‌ها و اسکن و غیره به‌منظور رفع نگرانی‌های همکار و خانواده‌های ایشان در خصوص این بیماری و تامین تمام هزینه‌ها توسط توسن نیز انجام شده است. «توسن تمام سعی خود را همواره در راستای تحقق اولویت بسیار مهم «حال خوب کارکنان و خانواده‌های ایشان» به کار بسته است و ضمن آرزوی سلامتی برای همه هم‌وطنان عزیزمان، امیدواریم این بیماری منحوس به‌زودی از جامعه ما رخت بر بندد. درنهایت از همه شما می‌خواهیم تا با رعایت اصول بهداشتی پیشگیرانه مراقب خود و خانواده‌های عزیزتان باشید.»

عکاس: مهدی برهمندپور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.