راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین نشست حضوری رویداد هکاتون ققنوس برگزار شد

گفت‌وگوی تیم‌ها و میزبان‌های حاضر در جلسه حول سؤالات و ابهامات شرکت‌کنندگان بود و بعد از آن تیم‌ها این فرصت را داشتند تا توضیحی مختصر از محصول خود ارائه کنند. در ادامه با توجه به توضیحات هر یک از تیم‌ها موضوعاتی که نیاز به توجه و تکمیل داشت، توسط میزبان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و توصیه‌های ضروری میزبان‌ها به تیم‌ها ارائه شد تا بتوانند MVP بهتری ارائه کنند.

اولین نشست حضوری رویداد هکاتون بعد از اولین گردهمایی آنلاین در محل شرکت ققنوس برگزار شد. موانع ناشی از پروتکل‌های بهداشتی در کشور، برگزاری گردهمایی حضوری هکاتون را دستخوش تغییر کرد و پس از برگزاری آنلاین این گردهمایی هنوز جای خالی شبکه‌سازی بین تیم‌ها در رویداد هکاتون موردتوجه کمیته برگزاری هکاتون بود و در نهایت طی تصمیم این کمیته، داوری به چند روز بعد موکول شد تا هم تیم‌ها فرصت بیشتری برای توسعه دموی محصولاتشان داشته باشند و هم‌زمان برگزاری چند نشست حضوری برای تیم‌های شرکت‌کننده توسط آکادمی ققنوس تدارک دیده شود تا ضمن آشنایی بیشتر و رفع ابهامات احتمالی، شبکه‌سازی و تیم‌سازی انجام شود.

به گزارش روابط عمومی ققنوس، اولین نشست حضوری در روز چهارشنبه 21 آبان‌ماه 1399 از ساعت 15 الی 18 با چهار تیم شرکت‌کننده هکاتون و با میزبانی نمایندگان تیم‌های فنی ققنوس در بخش توسعه Backend و Frontend، توسعه کسب‌وکار و آکادمی ققنوس برگزار شد.

موضوعاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، با محوریت چالش‌هایی بود که تیم‌ها در آن حضور پیدا کرده بودند و در این نشست حضوری به موضوعات زیر پرداخته شد:

  • توسعه محصول در موضوع بازی، زیرمجموعه چالشِ سایر محصولات نوآورانه
  • توسعه محصول در چالش وام‌دهی فردبه‌فرد
  • توسعه محصول در چالش بیمه همتا به همتا
  • توسعه محصول در موضوع توکنیزه کردن خریدوفروش مابین کارفرمایان و آزادکاران از چالش سایر محصولات نوآورانه

گفت‌وگوی تیم‌ها و میزبان‌های حاضر در جلسه حول سؤالات و ابهامات شرکت‌کنندگان بود و بعد از آن تیم‌ها این فرصت را داشتند تا توضیحی مختصر از محصول خود ارائه کنند. در ادامه با توجه به توضیحات هر یک از تیم‌ها موضوعاتی که نیاز به توجه و تکمیل داشت، توسط میزبان‌ها مورد بررسی قرار گرفت و توصیه‌های ضروری میزبان‌ها به تیم‌ها ارائه شد تا بتوانند MVP بهتری ارائه کنند.

شایان‌ذکر است که مدل‌های ارائه MVP برای هریک از تیم‌ها با دیگری متفاوت بود و تیم‌ها می‌بایست بر اساس نوع محصولشان دموی برنامه‌نویسی شده یا سپید نامه ارائه کنند یا ابعاد prototype خود را به‌صورت مدل قابل‌ارائه پیاده‌سازی کنند.

توصیه اصلی میزبان‌های این جلسه حضوری برای تیم‌ها این بود که در ابتدا به محصولات و خدمات شرکت ققنوس و نحوه عملکرد آن‌ها اشراف پیدا کنند و حتماً سپید نامه ققنوس را به‌عنوان یک نمونه از سپید نامه برای توسعه محصول خود موردمطالعه قرار دهند.

در پایان میزبان‌های این جلسه حضوری از این گفت‌وگو ابراز خوشنودی کردند و برای تیم‌ها این امکان را فراهم آوردند تا با برگزاری جلسات بیشتر نسبت به توسعه محصول آن‌ها مشارکت و حمایت بیشتری داشته باشند. گروه آکادمی ققنوس و سایر تیم‌های میزبان در این جلسه بی‌صبرانه منتظر دیگر نشست‌های حضوری رویداد هکاتون هستند.

در آینده قرار است که بعدازاین نشست‌های حضوری، طرح‌ها تا تاریخ 15 آذر ارسال شود. پس از انتخاب تیم‌های منتخب برای ارائه در روز  Demoday که در تاریخ 20 آذر برگزار می‌شود، تیم‌ها در آن روز فرصت ارائه در حضور داوران را خواهند داشت. در پایان هکاتون ققنوس 99، در تاریخ 30 آذر سه تیم برتر و تیم‌هایی که برای برنامه توسعه ققنوس انتخاب خواهند شد معرفی می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.