راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری روز جهانی کاربردپذیری با هدف انتقال تجربیات حوزه محصول

کنفرانس «روز جهانی کاربردپذیری» با عنوان «WUDay» روز جمعه 23 آبان ماه در قالب وبینار از ساعت 16 الی 21 برگزار می‌شود. در این کنفرانس مدیران محصول و پژوهشگران حوزه طراحی محصول به اشتراک تجربیات خود خواهند پرداخت.
به گزارش راه پرداخت، هدف اصلی WUDay، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های کسب‌شده در این حوزه با توجه به شرایط بومی و فرهنگی ایران است که می‌تواند خلاء ایجادشده در چالش‌های ناشناخته را پوشش دهد.
در این کنفرانس نیم‌روزه، مدیران ارشد محصولات دیجیتال در ارائه‌های ۳۰ دقیقه‌ای، با یک مثال واقعی از تجربه تلخ یا شیرینی که در مسیر پر پیچ و خم طراحی محصولات پشت سرگذاشته‌اند، دانش و تجربه خود را با شرکت‌کننده‌ها به اشتراک خواهند گذاشت.
داود عباسی مدیر اجرایی رویداد عنوان کرد، که هرچند کاربردپذیری نقشی حیاتی در موفقیت محصولات دارند اما در ایران توجه کافی به این موضوع نشده است:
« عدم توجه به مفهوم کاربردپذیری بیشتر از همه در زمان قرنطینه و با شیوع ویروس کرونا خود را نشان داد که کیفیت زندگی ما با کیفیت سرویس‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی گره تنگ‌تری خورد. هرچند ترند جهانی اهمیت به کاربردپذیری کسب‌وکارهای ایرانی را نیز با خود همراه کرده است و اما با این وجود همچنان در سال‌های اخیر کمی از سرعت آن کاسته شده است. این کاهش سرعت را می‌توان حتی در خود رویداد هم دید. روزجهانی کاربرد پذیری دو سال است که در ایران برگزار نمی‌شود. روز جهانی کاربردپذیری رویدادی است که هر ساله در تمام کشورهای دنیا به طور همزمان برگزار می‌شود و یک هدف اصلی دارد: حصول اطمینان ازین که محصولات و خدمات ضروری در دسترس‌تر شده و استفاده از آن‌ها ساده‌تر شود. مساله‌ای که در این روزهای کرونایی بیش از پیش نیاز به توجه دارد»
به گفته مصطفی لطفی روابط عمومی رویداد روزجهانی کاربرد پذیری در سال‌های اخیر در حوزه کاربردپذیری و معلولین شاهد اتفاقات موثری مانند رویداد توان‌تک و جایزه دسترس‌پذیری بوده‌ایم، که خود قدم موثری برای جامعه بزرگی از مخاطبان بوده است. وی افزود:
«در رویداد روزجهانی کاربردپذیری تلاش شده است تا از زوایای مختلفی به مقوله‌ی کاربردپذیری نگاه شود. هرچند تنه‌ اصلی رویداد کاربرد پذیری است اما هر کدام از سخنرانان رویداد تجربیاتی در شاخه‌ای متفاوت از آن برای ارایه دارند. زمینه‌هایی همچون کاربردپذیری محصولات B2B گرفته تا فروشگاه‌های خرد و شخصی، و از دسترس‌پذیری برای بخشی از مخاطبان نادیده گرفته شده تا راهکارهایی از آخرین پژوهش‌های علوم‌رفتاری برای عموم مخاطبان. هدف از این تنوع در ارایه‌ها حصول یک دید همه‌جانبه‌تر به مقوله‌ی کاربردپذیری است.»
سخنرانان این وبینار:
حامد بیدی – مدرس دانشگاه و مدیرعامل مرکز طراحی اسپیرال
سارا حلم‌زاده – مدیر محصول در شرکت فناپ
رامین مومنی- مشاور و مدیر محصول در اکالا
محمدحسین محسنی – مدیرعامل و مدیرمحصول پازلی
محمد سعید جواهریان- پژوهشگر حوزه تفکر طراحی و طراح راه‌‌کارهای توسعه کسب‌‌و‌‌کار در Structure.Plus
مارینا اوهانجانیانس- هم‌بنیان‌گذار و مدیر بازاریابی ایسمینار

این رویداد در روز جمعه 23 آبان به صورت وبینار برگزار می‌شود. متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به سایت ثبت‌نام رویداد به نشانی b2n.ir/Wuday مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۱۴۸۰۳ و ایمیل wudayir@gmail.com تماس حاصل نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.