راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سازمان نصر با همکاری همراستا اولین انتخابات بلاکچینی کشور را برگزار کرد

جهرمی: «رای گیری و تقلب، دو کلمه‌ای که همیشه چالش برانگیز بودند. در جبهه مقابل آن، رای گیری و شفافیت مطرح می‌شود. فناوری بلاکچین شفافیت را تقویت می‌کند. انتخابات نظامی صنفی رایانه‌ای ایران بر بستر بلاکچین برگزار شد.»

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای اولین بار در ایران، فناوری زنجیره بلوک را جهت پروژه انتخابات مجامع استانی خود به خدمت گرفت.

به گزارش روابط عمومی همراستا، روز چهارشنبه بیست و یکم آبان ماه انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز به صورت آنلاین و بر بستر فناوری بلاکچین با موفقیت برگزار شد و روز 29 آبان‌ماه انتخابات مجامع سازمان نصر تهران و برخی استان‌های دیگر نیز بر این بستر صورت خواهد گرفت.

سامان شاه‌محمدی، مدیر پروژه انتخابات بلاکچینی همراستا به عنوان مجری انتخابات با اعلام این خبر عنوان کرد: «در چند سالی که از شروع فعالیت همراستا می‌گذرد از تمامی توان تیم فنی همراستا  کمک گرفته‌ایم تا در کنار پروژه‌ها و محصولات رمزارزی که ارائه میکنیم قدمی نیز در جهت ملموس‌تر کردن کاربردهای فناوری بلاکچین برداریم.»

شاه‌محمدی در ادامه افزود: «در نهایت سال گذشته که با تمام کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها پلتفرم انتخابات الکترونیک بر بستر بلاکچین آماده شد، اعلام کردیم در جهت آشنایی هر‌چه بیشتر سازمان‌ها و نهادهای کشور با قابلیت‌های فناوری زنجیره بلوک مشتاقیم این بستر را به صورت کاملا رایگان و جهت برگزاری یک پروسه انتخاباتی در اختیار نهادهای ذیربط قرار دهیم.»

شاه‌محمدی گفت: «خوشبختانه سازمان نصر تهران از این پیشنهاد استقبال کرد و پیرو آن سازمان نصر استان البرز نیز برای اولین بار از پلتفرم انتخابات بلاکچینی همراستا جهت برگزاری انتخابات مجمع سالیانه خود بهره گرفت. امروز مفتخریم اعلام کنیم با کمک فناوری نوین زنجیره‌بلوک بستری خلق کرده‌ایم که تمام نیازهای یک انتخابات الکترونیکی و آنلاین را پوشش میدهد. این روزها  سر‌وصدای زیادی از گوشه و کنار اکوسیستم ای‌تی ایران و به خصوص حوزه فناوری بلاکچین به گوش می‌رسد شرکت‌هایی که تنها با خبرسازی و چند برگ وایت پیپر در صدد کسب اعتباری در این حوزه برای خود هستند.»

او در پایان تاکید کرد: «اجرایی شدن این انتخابات  بار دیگر به تیم ما یادآوری کرد جهت اجرای موفق یک پروژه فناورانه ثروت، قدرت، شهرت و ارتباط کافی نیست و تخصص در این حوزه حرف اول را میزند. به امید خدا ۲۹ آبانماه انتخابات سازمان نصر تهران با کمک بستر انتخابات بلاکچینی همراستا برگزار خواهد شد و همچنین چند مجمع استانی دیگر نیز ابراز تمایل کرده‌اند برای انتخابات مجامع خود از این سرویس استفاده کنند.»


سلامت انتخابات با بلاکچین


همچنین محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز با استقبال از برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای کشور با فناوری بلاکچین در توییتر خود نوشت: «رای گیری و تقلب، دو کلمه‌ای که همیشه چالش برانگیز بودند. در جبهه مقابل آن، رای گیری و شفافیت مطرح می‌شود. فناوری بلاکچین شفافیت را تقویت می‌کند. انتخابات نظامی صنفی رایانه‌ای ایران بر بستر بلاکچین برگزار شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.