راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز مالی ایران اولین دوره آمادگی آزمون سطح یک FRM را برگزار می‌کند

مرکز مالی ایران قصد دارد اولین دوره آمادگی آزمون سطح یک FRM در ایران را برگزار کند. سجاد موحد، مدیر عامل مرکز مالی ایران با بیان این خبر به پایگاه خبری راه پرداخت گفت: «انجمن جهانی حرفه‌ای ریسک (GARP) در جهت تربیت نیروی خبره برای مدیریت ریسک مالی (Financial Risk Manager)، برنامه آموزشی FRM را طراحی کرده است که این برنامه آموزشی دربرگیرنده یک دوره آموزش جامع و هدف آن آشنایی با گستره‌ای از واژگان و مفاهیم مدیریت ریسک است. مدرک جهانی FRM  فرد را به عنوان یک حرفه‌ای در خصوص مدیریت ریسک از سایرین متمایز می‌کند که در طیف گسترده‌ای از خدمات مالی از جمله مدیریت ریسک، تحلیلگری و … قرار می‌گیرد.»

مدیریت ریسک عبارت است از فرآیند مستندسازی تصمیمات نهایی اخذ شده و استفاده از آنها به منظور رساندن ریسک به سطح مورد انتظار در سازمان‌ها. در دنیای امروز، با توجه به ابزارهای پیچیده مالی، افزایش مقررات پولی در سطح جهان و به وجود آمدن بحران‌های مالی در حوزه صنعتی و بازار پولی و مالی، آشنایی با دانشی تخصصی در حوزه مدیریت ریسک و درک مفاهیم کاربردی آن می‌تواند سازمان‌ها و موسسات را تا حد زیادی در رسیدن به اهدافشان یاری کند.

سجاد موحد افزود: «در راستای این اهداف، مرکز مالی ایران به عنوان نماینده انحصاری انتشارات وایلی در برگزاری دوره های آموزشی مالی در ایران، پس از برگزاری موفق دوره‌های حرفه‌ای بین‌المللی از جمله آزمون CFA هم‌اکنون برای اولین‌بار و با همکاری بانک توسعه صادرات ایران اقدام به برگزاری دوره آمادگی آزمون FRM کرده است.»

او توضیح داد: «این دوره بر اساس سرفصل‌های آزمون مربوطه از جمله مدیریت و اندازه‌گیری ریسک بازار، مدیریت و اندازه‌گیری ریسک اعتباری، مدیریت ریسک عملیاتی، مدیریت سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک نقدینگی و موضوعات جاری در بازارهای مالی برنامه‌ریزی شده و شرکت در این برنامه برای مدیران ارشد و کارشناسان ریسک بانکی و بازار سرمایه توصیه می‌شود.»

لازم به ذکر است دوره مذکور در قالب 100 ساعت آموزشی از تاریخ 29 آبان تا 1 بهمن ماه سال جاری با حضور خبرگان حوزه ریسک بانکی به اجرا درخواهد آمد و همچنین در صورت درخواست داوطلبین در پایان دوره، دسترسی مشاهده ویدئوهای آموزشی دوره تا پایان سال 99 تمدید خواهد شد. ضمنا مجموعه کتب E-book سطح یک آزمون FRM وایلی به‌صورت رایگان بر روی ایمیل شخصی داوطلبان فعال‌سازی خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت‌نام می‌توانند به سایت مرکز مالی ایران به نشانی www.ifc.ir/frm مراجعه و یا با شماره های 66724343 و 66724545 _ 021 تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.