راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سهیل شهیدی در آمریکا به ۲۳ ماه زندان محکوم شد

دادگستری آمریکا اعلام کرد یک قاضی آمریکایی پنجشنبه، ۲۴ مهرماه یک شهروند ایرانی را به دلیل نقض و دور زدن تحریم‌های آمریکا به ۲۳ ماه زندان محکوم کرده است.

سجاد شهیدیان معروف به سهیل شهیدی، ۳۳ ساله و دستیار او وحید ولی، مؤسس و مدیر اجرایی شرکت «پیمنت ۲۴» هستند. این شرکت به مشتریان داخل ایران امکان پرداخت اینترنتی یا حواله پول را می‌داد.

پیمنت ۲۴ به این موضوع متهم شده بود که در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، به شهروندان ایرانی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا کمک کرده تا بتوانند با مشاغل مستقر در آمریکا دادوستد کنند. برای مثال این شرکت برای خرید نرم‌افزارهای رایانه‌ای، مجوزهای نرم‌افزاری و سرورهای رایانه‌ای به شهروندان ایرانی کمک می‌کرد.

شهیدی در پاییز ۱۳۹۷ در لندن بازداشت و در اردیبهشت‌ماه امسال با رضایت خودش به آمریکا مسترد شد. او و وحید والی در دادگاه فدرال مینه سوتا طی کیفرخواستی به نقض تحریم‌های آمریکا، پولشویی و کلاهبرداری اینترنتی متهم شدند. دادستان‌های آمریکایی اعلام کردند وحید والی، ۳۳ ساله و مدیر ارشد شرکت پیمنت ۲۴، هنوز آزاد است و تلاش‌ها برای یافتن اطلاعات دقیق از او ناموفق بوده است.

در سال‌های اخیر آمریکا با سیاست فشار حداکثری و اعمال تحریم‌ها تلاش کرده است جلوی هرگونه مبادله اقتصادی ایران با سایر کشور‌های جهان را بگیرد.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.