پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: کارگروهی به منظور رسیدگی بهتر به وضعیت بیمهای شرکتهای استارتآپی ایجاد میشود
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: «به منظور رسیدگی بهتر به وضعیت بیمهای شرکتهای استارتآپی، کارگروهی با حضور نمایندگان آنها و مسئولان این سازمان ایجاد میشود تا به صورت منظم مسائل آنها رصد و بررسی شود.»
مصطفی سالاری در در جلسه 4 ساعته با مدیران شرکتهای استارتآپی افزود: «در خصوص شرکتهای استارتآپی در زمان شیوع کرونا و دورکاری کارکنان آنها حداکثر مساعدت انجام و در صورتی که همه کارکنان دورکار باشند، لیست حق بیمه آنها بدون بازرسی پذیرفته میشود.
ارائه خدمات به شاغلین عرضه کسبوکارهای نوین از اولویتهای این سازمان است. درباره کسبوکارهای نوین شرایط خاصی وجود دارد و باید با بحث و بررسی و کارشناسی و دریافت نقطه نظرات و دغدغههای فعالان این حوزه بهترین راهکار را برای خدمت رسانی به فعالان این عرصه انتخاب کنیم.»
او اظهار کرد: «۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه شده تأمین اجتماعی هستند و حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بازنشسته داریم که ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از این سازمان مستمری دریافت میکنند.»
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه هزینه ثابت ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: «مجموع درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی کمتر از حداقل کسورات سازمان تأمین اجتماعی است که بیشتر نتیجه معافیتهای بیمهای و بیمههای حمایتی است.»
سالاری همچنین اشاره کرد که برخی از شرکتهای فعال در کسبوکارهای نوین برقراری ارتباط بین ارائهدهندگان خدمات و مشتریهای را بر عهده دارند و نقش واسطه و تسهیلگری دارند که این قبیل شرکتها با ارائه دهندگان خدمات رابطه کارگری و کارفرمایی ندارند.
او ادامه داد: «تمامی شرکتها از جمله شرکتهای فعال در کسبوکارهای نوین مکلف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارکنان هستند، در جایی که رابطه مزد بگیری مستقیم برقرار است و همچنین در مواردی که این شرکتها فعالیتی را بر اساس قراردادهای پیمانکاری انجام میدهند، مقررات سازمان تأمین اجتماعی همانند سایر مشاغل لازم الاجراست.»
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی استفاده از ظرفیت استارتآپها در زمینه توسعه خدمات این سازمان به ویژه غیرحضوری را از دیگر مسائل دارای اهمیت برشمرد و گفت: «با توجه به برنامههای در حال اجرا در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری، تا حد امکان زمینهسازی لازم برای بهرهبرداری از خدمات استارتآپها انجام میشود.»
سالاری از اختصاص تعدادی از شعب تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به شرکتهای استارتآپی خبر داد و افزود: «در این شعب منتخب افرادی که آشنایی کافی با ماهیت فعالیت این شرکتها را دارند عهدهدار انجام امور بیمهای شرکتها خواهند شد.»
سالاری بر تسهیل خدمترسانی به شرکتهای استارتآپی نیز تاکید کرد و گفت: «کار گروهی با حضور نمایندگان شرکتهای استارتآپی مسائل فی مابین را به صورت هفتگی پیگیری خواهند کرد و در فضای مجازی نیز با مجموعه نمایندگان این شرکتها تعامل، مستمر خواهیم داشت.»
مهرداد قریب، معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه از فراهم شدن امکان ارائه مفاصا حساب به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: «در ایام شیوع کرونا همکاری حداکثری در زمینه دورکاری و همچنین پرداخت حق بیمه انجام میشود. در حوزه کسبوکارهای مجازی وطیفه ما ارائه خدمات در این حوزه است و باید برای تأمین امنیت کارکنان این حوزه باید اقدام اساسی صورت گیرد.»