راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی چرایی و چگونگی سندباکس‌ها در ایران

سندباکس، یا آنگونه که در عنوان ‌دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی آمده، «محیط آزمون»، بستری است که در آن، محصولات و یا خدمات نوآورانه، تحت شرایط رگولاتوری ساده‌تری نسبت به محیط واقعی، و با محدودیت‌ها و مدت زمان مشخص آزمایش می‌شوند. وقتی سازمانی نمی‌داند که نوآوری‌اش الزامات رگولاتوری را رعایت می‌کند یا خیر، بستری به‌نام سندباکس به آن سازمان کمک می‌کند.

اولین پالسی لایو درباره روش‌شناسی در آینده‌پژوهی سیاستگذاری با حضور مصطفی تقوی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در دومین پالیسی لایو، سعید سلیمانی، پژوهشگر سیاستگذاری با رضا قربانی، رییس هیأت‌مدیره راه پرداخت و حسین میرزاپور، بنیان‌گذار آزمایشگاه داده و حکمرانی، در مورد «سندباکس» یا همان «خانه شن» گفت‌وگو خواهد کرد.

اما روند شکل‌گیری سندباکس‌ها در ایران چگونه است یا چگونه باید باشد؟ آیا سندباکس‌ها الزاماً باید توسط حاکمیت شکل بگیرند؟ نقش دانشگاه‌ها و نیز، نهادها و شرکت‌های صنفی و خصوصی در این میان چیست؟ دستورالعمل مصوب مرکز ملی فضای مجازی، تا چه حد به توسعه کارآمد این نهاد در ایران کمک می‌کند؟

این‌ها بخشی از سؤالات و موضوعاتی است که در پالیسی لایو دوم، امشب (۱۵ شهریور) ساعت ۲۰:۳۰ مطرح خواهد شد.علاقه‌مندان جهت حضور در این گفت‌وگو زنده می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرامی سعید سلیمانی اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.