راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا کارمزد برای خرید کارتی اتفاق عجیب و غریبی است؟

رسانه‌ها ابزاری برای انتقال اطلاعات و افزایش دانش و بینش مردم در زمینه‌های گوناگون هستند. متاسفانه در برخی موارد و برخی حوزه‌ها به دلیل دانش و تخصص کم رسانه‌ها، مردم را به اشتباه می‌اندازند و چوب لای چرخ امور می‌گذارند. یکی از این چوب لا چرخ گذاشتن‌ها انتقاد برخی از رسانه‌ها به موضوع اخذ کارمزد برای خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک است.

برخی از رسانه‌ها می‌پرسند که چه کسی حاضر است در کنار هزینه‌های سرسام‌آور پرداخت یک مبلغی هم برای کارمزد پرداخت کند. اگر نگاهی به نظرسنجی راه پرداخت هم بیندازید این موضوع به نظر صحیح می‌رسد. در نظر داشته باشید که در نظرسنجی ما کسانی شرکت کرده‌اند که از فضای مجازی استفاده می‌کنند و مطمئنا نسبت به مردم عادی دانش و بینش دقیق‌تری دارند. حال اگر رسانه‌ها هم شروع کنند و از این موضوع به صورت یک‌طرفه صحبت کنند چه خواهد شد؟

بیایید یک جور دیگر به قضیه نگاه کنیم. این روزها انتقال وجه کارت به کارت از طریق دستگاه خودپرداز کاری رایج و عادی شده است. هر مبلغی هم که انتقال وجه دهید 500 تومان باید بابت کارمزد بپردازید. وقتی به دل مردم می‌رویم و نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همه بیشتر مردم از اینکه دیگر نیازی ندارند پول را حضوری جابجا کنند خوشحال هستند و هیچ گله‌ای هم از آن پانصد تومان ندارند. این امر کاملا عادی است که برای هر خدمتی باید هزینه‌ای پرداخت کرد. فقط آنچه که مهم است این است که این کارمزد باید به شکلی عادلانه و منصفانه دریافت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.