راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل فیدلیتی درخواست یک صندوق بیت‌کوین جدید را ثبت کرد

«ابیگیل جانسون» مدیرعامل فیدلیتی و «پیتر جوبر» مدیر صندوق‌های دیجیتال این شرکت اسناد و مدارکی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) ارائه دادند تا این رگولاتور را نسبت به صندوق جدید بیت‌کوین این شرکت، مطلع سازند.

اولین صندوق سرمایه‌گذاری شاخصی بیت‌کوین با نام «وایز اریجین» (Wise Origin) در سال جاری به ثبت رسید و در دفتر مرکزی این شرکت در شهر بوستون کار خود را آغاز کرد، جایی که این غول سرمایه‌گذاری 8.3 تریلیون دلار از سرمایه‌های مشتریان را در قالب صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری مدیریت می‌کند. اسناد اولیه‌ای که از این صندوق منتشر شده روش‌های سرمایه‌گذاری در آن را اندکی توضیح می‌دهد. این اسناد همچنین نشان می‌دهد در حال حاضر سرمایه‌گذاران استقبالی از آن به عمل نیاورده‌اند. ما می‌دانیم که حداقل سرمایه‌گذاری برای پیوستن به این صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، 100.000 دلار است که حاکی از آن است تنها برای سرمایه‌گذاران نهادی و رده‌بالا مناسب است.

بااین‌حال، برای درک این‌که چرا فیدلیتی به سراغ تاسیس چنین صندوقی رفته است، این شرکت اخیراً نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که نشان می‌دهد از 800 سرمایه گذار نهادی ایالات‌متحده و اروپا،36% پیش‌تر در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین60% آن‌ها عنوان کردند که دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی فعلی آن‌ها وجود دارد.

راه‌اندازی این صندوق از جمله آخرین تلاش های صورت گرفته در فیدلیتی است که نشان از جدیت این شرکت در نگاه به بیت‌کوین به عنوان یک دارایی قابل­ سرمایه‌گذاری دارد. یک سال پس‌ازآن که فیدلیتی به یکی از اولین حامیان نهادی بیت‌کوین در سال 2017 تبدیل شد و «ابیگیل جانسون» مدیرعامل آن علناً اظهار داشت که این نوع دارایی‌ها را استخراج می‌کند، این شرکت با راه‌اندازی «فیدلیتی دیجیتال استس» به این فعالیت‌های خود رسمیت بخشید.

در سال 2019، دپارتمان خدمات مالی نیویورک به فیدلیتی مجوزی موسوم به «بیت‌لایسنس» اعطا کرد که به این شرکت امکان راه‌اندازی انواع کسب‌وکارهای مرتبط با کریپتو را می‌داد.

اگرچه همچنان ارتباط میان صندوق «وایز اریجین» و «فیدلیتی دیجیتال استس» مبهم باقی مانده، اما بر اساس اسناد منتشرشده شرکت «اسمیت‌فیلد» که ارائه‌دهنده خدمات کارگزاری فیدلیتی است به عنوان متولی این صندوق خدمت خواهد کرد.صدای ضبط‌شده‌ای که هنگام تماس تلفنی با شرکت پخش می‌شود، این شرکت را صندوق وایز اریجین معرفی می‌کند. همچنین «توماس بری» معاون مالکیت معنوی فیدلیتی درخواستی در رابطه با نشان تجاری این شرکت ثبت کرده که در حال حاضر توسط اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات‌متحده در دست بررسی است.

در ماه ژانویه، صندوق دیگری با نام «وایز اریجین» با سرمایه 560.000 دلاری ثبت شد اما ارتباطی به بیت‌کوین نداشت.

منبع Forbes
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.