راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معامله امن بیت‌کوین و سایر رمزارز‌ها در ایران توسط سامانه اکسکوینو

بیت‌کوین (Bitcoin) با نماد اختصاصی BTC، اولین رمزارز یا پول رمزنگاری شده در دنیا است که به صورت کاملاً دیجیتالی استفاده و توزیع می‌شود. با وجود شهرت روز‌افزون این رمزارز، برخی هنوز به طور دقیق نمی‌دانند که بیت‌کوین چیست؟ بیت‌کوین در واقع نوعی پول است. رمزارزها، به طور کلی ارزهایی هستند که به کمک رایانه‌های بسیار قدرتمند و از طریق محاسبات پیچیده ریاضی به همراه صرف مقدار زیادی انرژی، کد‌گذاری شده و در عملی به نام استخراج تولید می‌شوند.

جالب است بدانید که شبکه رمزارزها به صورت کاملاً غیرمتمرکز و همتابه‌همتا اداره می‌شوند و هیچ نهاد یا شخصی آن‌ها را کنترل نمی‌کند، اما میلیون‌ها کاربر که در سراسر دنیا به ‌عنوان توسعه‌دهنده شبکه بیت‌کوین فعالیت می‌کنند، بر درستی و صحت فرآیند تولید بیت‌کوین‌ها نظارت دارند.

بیت‌کوین، به دور از سیاست و کنترل یا نفوذ دولتی خاص به کار خود ادامه می‌دهد که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران، آن را یک دارایی امن به حساب آورند. به همین ترتیب در حال حاضر شاهد این هستیم که پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، سرمایه‌گذاران و حتی دولت‌های زیادی به بیت‌کوین روی آورده و از آن به عنوان سدی در برابر رکود اقتصادی استفاده می‌کنند. اما چطور می‌توانیم بیت‌کوین داشته باشیم؟


روش‌های کسب بیت‌کوین


با نظر به محبوببیت و روند هیجان‌انگیزی که بیت‌کوین تا به حال طی کرده است، روزبه‌روز به تعداد افرادی که خواهان خریدوفروش یا سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند، افزوده می‌شود. اما با توجه به نوین بودن این صنعت، ممکن است برخی از این شرایط سواستفاده کنند و وعده بیت‌کوین رایگان بدهند که باید بدانید پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا می‌شود! متاسفانه هیچ راهی برای دریافت رایگان بیت‌کوین پیش روی شما قرار ندارد و تنها به سه روش می‌توانید آنچه طلای دیجیتال خوانده می‌شود را در کیف پول رمزارز خود داشته باشید.


ارائه خدمات یا کالا


اولین روش، دریافت آن‌ها در ازای ارائه کالا یا خدمات است. مانند هر کالای دیگری، یکی دیگر از روش‌های دریافت رمزارزها، دریافت آن‌ها در ازای انجام یک کار، در ازای یک کالای دیگر یا شکل دیگری از دارایی است.


استخراج یا ماینینگ


به فرایند تولید بیت‌کوین و همچنین پردازش تراکنش‌های این رمزارز، استخراج یا ماینینگ (Mininig) گفته می‌شود. شبکه بیت‌کوین غیرمتمرکز است و هزاران کامپیوتر و دستگاه استخراج در سراسر جهان، وظیفه پردازش تراکنش‌ها و تولید بیت‌کوین‌های جدید را بر عهده دارند. استخراج کنندگان با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند خود صحت تراکنش‌ها را بررسی کرده، آن‌ها را تأیید می‌کنند و موجودی کیف پول‌ها را در بلاکچین به‌روزرسانی می‌کنند. ماینر‌ها از این طریق، به بالا بردن امنیت شبکه کمک کرده و در قبال این کار بخشی از کارمزد مربوط به انجام تراکنش‌ها را به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.

همچنین، ماینرها با استخراج هر بلاک از شبکه بیت‌کوین مقداری از این ارز دیجیتال را به عنوان پاداش دریافت کرده و می‌توانند آن را خرج کنند یا به دیگران بفروشند. این پاداش هر چهار سال یکبار طی فرایندی به نام هاوینگ، نصف می‌شود که این مقدار در حال حاضر (مرداد ماه ۱۳۹۹) برابر با ۶٫۲۵ واحد بیت‌کوین است. در نظر داشته باشید که امروزه با وجود قوانین سفت و سخت درباره استخراج و با توجه به افزایش نرخ هش شبکه، استخراج ارزهای دیجیتال کار ساده‌ای نیست و باید حساب‌شده وارد این صنعت شد.


خرید از سامانه‌های امن و مطمئن


اگر به دنبال راهی آسان برای به دست آوردن بیت‌کوین و دیگر رمزارز‌ها هستید، خرید از سامانه‌های مطمئن و امن بهترین گزینه خواهد بود. برای شروع به معامله و خرید بیت کوین، ابتدا روش خود برای انجام معاملات را انتخاب کنید. اگر به دنبال انجام معاملاتی موفق و سودآور هستید، با عواملی که بر قیمت بیت‌کوین اثر‌گذار هستند آشنا شده و طبق استراتژی خود شروع به معامله کنید.

مراحل خرید بیت‌کوین

  • نصب کیف پول بیت‌کوین
  • پیدا کردن صرافی معتبر بیت‌کوین
  • انجام احراز هویت با مدارک شناسایی
  • خرید بیت‌کوین و دریافت در کیف پول

خرید و فروش امن بیت‌کوین در ایران


بیت‌کوین دقیقاً کارکردی مشابه با پول‌های رایج بین‌المللی دارد اما از آن جا که هیچ حکومت یا دولت مرکزی دخل و تصرفی بر روی این پول دیجیتال نداشته و هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند با اعمال نفوذ و ایجاد فشار بیت‌کوین را تحت کنترل خود در آورد؛ استفاده از این پول در بسیاری از کشورها مانند ایران جهت خریدوفروش و انجام معامله با چالش‌هایی روبه‌رو است.

اگرچه بیت‌کوین را می‌توان به سایر روش‌های غیررسمی و یا حتی از افراد حقیقی خریداری کرد، اما امن‌ترین روش، مراجعه به یک منبع معتبر است. در سراسر دنیا راه‌ها و سامانه‌های مختلفی برای خریدوفروش بیت‌کوین و سایر رمزارز‌ها وجود دارد؛ اما پیدا کردن سامانه امن و قابل اعتماد برای تبدیل این ارزها به ریال و خرید آن‌ها توسط پول رایج کشورمان همواره یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران ایرانی به شمار می‌آید.

با توجه به تحریم حساب کاربری ایرانیان توسط صرافی‌های خارجی، بهترین انتخاب برای خریدوفروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، یک صرافی مطمئن و امن داخلی است. با استفاده از خدمات صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتالی مانند اکسکوینو شما می‌توانید با ثبت‌نام و ورود به پلتفرمی امن با رابط کاربری آسان نسبت به خرید مستقیم ارزهای دیجیتال با پول رایج کشور و از طریق کارت‌های بانکی خود اقدام کنید. اکسکوینو علاوه بر ارائه خدمات خرید فروش رمزارز، امکان ساخت کیف پول ارز دیجیتال را نیز برای کاربران خود فراهم آورده است. با ثبت‌نام در این سامانه دانش‌بنیان، وارد دنیای رمزارز‌ها شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.