راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آشنایی با بازار و شیوه‌های پرداخت خرد در برزیل / مهد فین‌تک امریکای لاتین

در این گزارش می‌خواهیم بازار و شیوه‌های پرداخت خرد در برزیل را بررسی کنیم. برزیل یکی از 18 کشوری است که شرکت ورلدپی (Worldpay) در گزارشی که درباره وضعیت پرداخت خرد جهانی در حوزه تجارت الکترونیکی منتشر کرده، به آن پرداخته است.

در گزارش قبلی که از ورلدپی منتشر کردیم، اعداد و ارقام مربوط به پرداخت خرد کشور استرالیا را ارائه کردیم. می‌توانید از طریق لینک زیر، گزارش مربوطه را مطالعه کنید.

اقتصاد برزیل با در اختیار داشتن بخش‌های گسترده و توسعه‌یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) بیش از بسیاری از دیگر کشورها است و این امر برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی در جهان کرده‌ است. برزیل در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ دادوستد بازار است.

جمعیت زیاد برزیل پتانسیل خوبی است که رشد و توسعه تجارت الکترونیکی در این کشور را میسر کند. اما چالش موجود پیدا کردن راهی برای دسترسی به خریداران جوان و آنلاین برزیلی است که علاقه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارند. باتوجه به گسترش استفاده از کارت و کیف پول‌های دیجیتالی و همینطور ظهور روش‌های جدید پرداخت در کشور، دور از انتظار نیست که برزیل هم به یک بازار تجارت الکترونیکی رقابتی تبدیل شود.

برزیل به‌عنوان بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین به بازار تجارت الکترونیکی قابل توجهی تبدیل شده و به طور مداوم بین سال‌های 2015 تا 2017 نرخ رشد دورقمی منتشر کرده است. پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد مرکب سالانه پایدار در این کشور در سال 2021 به 10.7 درصد برسد. فروش آنلاین هم 3.2 درصد کل صنعت خرده‌فروشی در این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. درنتیجه حوزه تجارت الکترونیکی را می‌توان یک بازار نوظهور عنوان کرد که پتانسیل قابل توجهی برای رشد دارد.

استفاده از کارت، روش موردعلاقه مردم کشور برزیل برای انجام پرداخت‌های آنلاین است که در 59 درصد تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و 14 میلیارد دلار فروش در این کشور از طریق کارت‌های پرداختی انجام می‌شود. اما پیش‌بینی شده که سهم بازار کارت‌ها در سال 2021، کاهش 46.9 درصدی داشته باشد چراکه یک سری شیوه جدید پرداختی در حال ظهور و رشد هستند.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که در ماه می 2019، 380 شرکت فین‌تکی در برزیل مشغول به فعالیت بودند و دو سوم مردم این کشور خودشان را کم‌وبیش با سرویس‌های فین‌تکی سازگار کرده‌ند. این موفقیت و رشد مداوم فین‌تک در برزیل را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد که درنهایت محیط مناسبی برای به‌کارگیری و پذیرش فین‌تک فراهم کرده است؛ عواملی ازجمله میانگین سنی جوان این کشور، استفاده از فناوری‌های سطح بالا، جمعیت بسیار زیاد از افرادی که دسترسی به سرویس‌های بانکی ندارند و غیره.

تصویر زیر می‌تواند اطلاعات تکمیلی درخصوص پرداخت خرد در حوزه تجارت الکترونیکی در کشور برزیل به شما بدهد. برای مشاهده عکس با کیفیت بالاتر روی آن کلیک کنید.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.