راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درنشست خبری مشترک اعلام شد: سرمایه‌گذاری حرکت اول در پینکت

نشست خبری پلتفرم پینکت با حرکت اول جهت اعلام رسمی سرمایه‌گذاری حرکت اول بر روی پینکت با حضور مدیران دو شرکت صبح سه‌شنبه ۲۱ مرداد ماه به‌صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدا احمد آبنیکی مدیرعامل پینکت، در خصوص شروع و نحوه فعالیت این پلتفرم گفت: «پینکت برای خرید و تحویل از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از اواخر سال ۹۷ اغاز به کار کرد و در حال حاضر در تهران، مشهد و کرج سرویس خود را پوشش می‌دهد.

تفاوت پینکت با سایر سیستم‌ها در استفاده از خرید یارانی است که در فروشگاه هستند و مشابه تقاضا و سلیقه کاربران خرید مورد نیاز را انجام می‌دهند و به صورت تلفنی نیز در حال تعامل هستند که ارتباط از طریق چت نیز به‌زودی امکان‌پذیر خواهد شد.»

آبنیکی درباره جذب سرمایه از آغاز فعالیت پینکت گفت: «از ابتدای فعالیت، مجموعه‌های خوش‌نامی و مختلفی را برای جذب سرمایه داشتیم مثل مجموعه ارتباط فردا و مجموعه گروه رحمانی که از اولین مجموعه‌ها برای سرمایه‌گذاری بودند. امروز هم سرمایه‌گذاری مجموعه حرکت اول بر روی پینکت را رسما اعلام می‌کنیم.»

در ادامه محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل حرکت اول در خصوص این سرمایه‌گذاری افزود: «طبق بحث‌هایی که حدود یک‌ماه پیش در امضای قرارداد با پلتفرم همراه مکانیک داشتیم قرار شد خبرهای خوبی هرچندوقت یک‌بار در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه بازار استارت‌آپی ایران منتشر کنیم و امروز هم امضای قرارداد و سرمایه‌گذاری در پلتقرم پینکت را اعلام می‌کنیم.»

عباسخانی در خصوص این همکاری به صحبت‌های مدیرعامل پینکت اشاره کرد و گفت: «نوع بیزینس مدل این پلتفرم که تا به حال در ایران وجود نداشت برای ما جذاب بود و با توجه به توانایی تیم‌شان و همچنین رشد یکساله‌ای که داشت، با تیم این پلتفرم وارد مذاکره شده و در کمترین زمان به توافق رسیدیم. امروز رسماً اعلام می‌کنیم حرکت اول به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر همراه اول در پینکت سرمایه‌گذاری می‌کند.»

محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل حرکت اول

پس از توضیحات مدیرعامل حرکت اول درمورد این سرمایه‌گذاری، آبنیکی درخصوص ایجاد شغل جدید دستیار خرید و نحوه عملکرد پینکت توضیح داد: «تفاوت عمده پینکت با سایر مجموعه‌های مشابه وجود افراد متخصص برای خرید کالای مورد نیاز کاربران پینکت است که پبنکت مشابه نمونه خارجی موفق استارت‌آپ آمریکایی اینستاکارت است.»

او در ادامه افزود: «با ایجاد شغل خریدیار می‌توان مشکلات و حساسیت افراد را کمتر کرد. این شغل نیازی به ساعت‌های تعیین شده و وسیله‌ نقلیه ندارد. با آموزش‌هایی که مجموعه ما دارد افراد می‌توانند سریعاً وارد این شغل شوند و در کنار کار خود نیز مشغول به این حرفه باشند که ما امیدوار هستیم این شغل در آینده افزایش داشته باشد و جذابیت پیدا کند.»

آبنیکی در ادامه به تعداد افراد فعال در پینکت پرداخت و گفت: «حدود بین ۱۰۰ اتا ۲۰۰ خریدیار که متغیر است در پینکت فعالیت دارند که امیدوار هستیم تا پایان سال با جذب سرمایه‌هایی که داشتیم این عدد به حدود هزار تا دوهزار برسد. ما محدودیتی در تعامل با فروشگاه‌ها نداریم و در حال حاضر با همه فروشگاه‌ها در همه حوزه‌های FMCG، پت شاپ‌ها، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای میوه‌و تره‌بار در حال مذاکره هستیم که بسیاری از مذاکرات به نتیجه ‌خواهد رسید و مراحل تست اولیه انجام می‌شود و گسترش پیدا می‌کند.»

مدیرعامل پینکت در خصوص شرایط این مجموعه در دوران کرونا افزود: «در دوران کرونا مردم به سرویس خریدیار نیاز بیشتری پیدا کردند که برای ما نتیجه مثبتی به همراه داشت و با توجه به اینکه ما در این دوران در حال رشد بودیم کرونا هم کمک به رشد ما کرد. از بهمن ماه تا به الان ما حدود ۶ یا ۷ برابر افزایش تعداد سفارش و میزان مبلغ فروش داشتیم که بخشی بخاطر رشد خود مجموعه و بخشی نیز بخاطر کرونا بود.»

عباسخانی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای ادامه سرمایه‌گذاری بر روی پینکت برای تبدیل کردن به بازیگری در حوزه FMCG دارید یا خیر گفت: «در حال حاضر ما برای سرمایه‌گذاری وارد پینکت شدیم و برای ما مهم است که بر اساس قرارداد، پینکت به معیارهای گفته شده می‌رسد یا نه. ما فعالیت‌های این مجموعه را دنبال می‌کنیم و باید ببینیم که به چند درصد از تعهدات رسیده است تا در آینده این سرمایه‌گذاری را دنبال کنیم.»

در ادامه احمد آبنیکی در خصوص اهداف پینکت در آینده گفت: «ما برنامه تجاری داشتیم که تقدیم حرکت اول کردیم و طبق آن برنامه تجاری ما جلوتر هستیم و در زمان کمتری ما به اهدافی که در نظر داشتیم رسیدیم. بخشی از اهداف ما شامل توسعه جغرافی است که هدف ما ۱۰ شهر اصلی برای ارائه خدمات است که معمولاً فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای خوبی را هم دارند و بخشی دیگر از اهداف ما شامل افزایش قدرت انتخاب کاربران در موضوعات مختلف است.

کیفیت، سرویس مطلب و راحتی خرید که مورد علاقه کاربران است تمرکز اصلی ما است با توجه به رقبایی که مثل اسنپ و دی‌جی کالا وجود دارند. مزیت اصلی ما خرید‌ یارهایی هستند که آموزش دیده‌اند و متخصص هستند و حتی در برخی مواقع از خود کاربر نیز تخصصی‌تر عمل می‌کنند.»

احمد آبنیکی، مدیرعامل پینکت

مدیرعامل پینکت افزود: «وارد کردن این شغل و جا انداختنش در اکوسیستم کار سختی است. ما حتی برای انتخاب نام این شغل همه زوایا را سنجیدیم تا به نتیجه مطلوب رسیدیم. ما مجموعه‌های مختلفی را برای آموزش خریدیاران ایجاد خواهیم کرد. همچنین با توجه به ناشناخته بودن در فضایی که ما مشغول هستیم فرآیند جذب سختی را داریم که برای این مسائل برنامه‌ریزی کرده‌ایم. برای جذب خرید یارها حتماً موارد آموزشی و رسانه‌ای را با کمک دوستان رسانه‌ای انجام می‌دهیم.»

عباسخانی در پایان در خصوص فعالیت‌های حرکت اول گفت: «حرکت اول بر روی استارت‌آپ‌هایی که در حال رشد و در میانه هستند، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این مجموعه برای استارت‌آپ‌های میانه تا ۵۰ میلیارد تومان و برای استارتآپ‌های در حال رشد تا ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

حرکت اول علاوه بر تأمین مالی مناسب برای افزایش سرعت رشد آنها، تیمی از متخصصان و خبرگان حوزه‌های گوناگون، به عنوان مشاور در کنار کارآفرینان قرار خواهند گرفت و استارت‌آپ‌ها را در رسیدن به اهداف خود کمک خواهند کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.