راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پاسخ مدیرعامل شاپرک به تاخیر در تسویه‌حساب پرداخت‌یارها و پرداخت کارمزد آنها

تاخیر در تسویه‌ حساب‌ با پذیرنده‌ها یکی از چالش‌های اصلی پرداخت‌یارها است که طی دو هفته گذشته نیز با آن دست و پنجه نرم کردند؛ طبق گفته‌های روابط عمومی شاپرک، این موارد پیش آمده در مسیر تسویه پرداخت‌یارها با پذیرندگان ناشی از مشکلات فنی در بانک‌های مسئول تسویه و زیرساخت‌های شاپرک بوده که هر دو مورد برطرف شده است.

کاظم دهقان، مدیرعامل شاپرک نیز در واکنش به این اتفاقات با اشاره به اینکه گزارش‌ روزانه تسویه از مردادماه ۹۸ تا امروز وجود دارد به راه‌پرداخت گفت: «بررسی گزارش‎های بلندمدتی که از حدود دو سال پیش از فرایند تسویه پرداخت‌یارها تهیه می‌شود، نشان می‌دهد تنها در حدود ۵۰ روز غیرتعطیل، اختلالاتی در تسویه به‌وجود آمده که سهم شرکت شاپرک هم در علت این اختلال‌ها بسیار ناچیز بوده و اختلال در بانک‌های فعال در حوزه تسویه نیز ازجمله علل بروز این اختلال‌ها بوده است.»

به گفته مدیرعامل شاپرک، رفع موارد داخلی شاپرک با اولویت بالا در دست بررسی و اقدام است و پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات بانک‌ها هم به‌عمل آمده است.

دهقان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا عملیات برداشت از حساب پرداخت‌یارها از بستر پایا به ساتنا تغییر خواهد کرد یا خیر، گفت: «انجام تسویه به‌وسیله ساتنا با هر سه بانک پیگیری شده است و منتظر اتمام کار از طرف آن‌ها هستیم.»

او درباره پرداخت کارمزد پرداخت‌یارها نیز توضیح داد: «کارمزد اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های پرداخت‌یار تسویه شده است. کارمزد معدود شرکت‌هایی هم که پرداخت نشده بود پس از رویکرد اصلاحی و عمل به الزامات که از سوی این شرکت‌ها دنبال شد تا آخر هفته جاری پرداخت خواهد شد.» مدیرعامل شاپرک علاوه بر این موارد در پاسخ به این سوال که پرداخت‌یاری چه زمانی به‌صورت کامل اجرایی خواهد شد، گفت: «انشالله موارد به زودی نهایی و اطلاع‌رسانی می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.